האלווין 2023 [המדריך המלא]

שתפו עם אחרים!

האלווין 2023 בלוס אנג’לס והסביבה [המדריך המלא]

האלווין הוא החג השני הכי רווחי בעולם המערבי (ממש מקום אחד אחרי חג המולד), נעשו בהשראתו מאות סרטים, קיימת סביבו תרבות שלמה של תחפושות, אמונות, מנהגים ומסורות וכמו בכל שנה, הכנו לכם רשימה של הדברים השווים באמת שיש לליל הכל הקדושים (האלווין) להציע ברחבי לוס אנג’לס והסביבה.

איגדנו לכם כאן, כמו בכל שנה, את ההמלצות שלנו למקומות הכי שווים לחגוג את ליל כל הקדושים, הלא הוא האלווין 2023!

האלווין 2020 בלוס אנג'לס

אבל, לפני שאנחנו מציגים לכם את האלווין 2023 [המדריך המלא], קבלו קצת רקע על החג:

ליל כל הקדושים הוא חג עממי בתרבות הנוצרית. ברחבי העולם מציינים אותו ב-31.10 בכל שנה ומקורו בתרבות הקלטית בה נהגו לחגוג בתאריך 1.11 את סוף הקיץ והאמינו כי בתאריך זה, העולם של המתים והחיים עשוי להתערבב ושרוחות המתים יוצאות מהקברים ומתהלכות על פני האדמה.
כדי שהרוחות לא ייכנסו אל הבתים היו התושבים משאירים להן מאכלים ושתייה בפתח הדלת והאמיצים שהיו מעזים לצאת מהבית בערב הזה, בו הרוחות מסתובבות חופשי ברחבי העיר, עשו זאת מחופשים או עם מסיכות מפחידות בכדי שהרוחות יתבלבלו ויחשבו שהם חלק מהן (כלומר שגם הם רוח מפחידה בעצמם). בהמשך, עם עלייתה של הכנסייה, הפכו הנוצרים את התאריך 1.11 של התרבות הקלטית, למה שהם קוראים לו “יום כל הקדושים” בו מוקירים תודה לכל אלו אשר מתו על קידוש הדת או בגלל אמונתם, בכך קיבל הלילה של ה- 31.10 את שמו “ליל כל הקדושים”.

המנהגים המוכרים לנו כיום כמובן גם הם עברו לא מעט שינויים, אך היום “ליל כל הקדושים” פחות נחשב כחג מפחיד באמת וקשור לדת מסויימת אלא כחג עממי, ויותר “ידידותי למשתמש” מאשר פעם, שהיה יותר קשור לאמונות תפלות. אמריקאים רבים נוהגים לקשט את ביתם בשלל דמויות מפחידות ושאר מוטיבים הקשורים לחג כמו למשל דלעת מעוצבת כפרצוף מפחיד (גם לזה יש היסטוריה, אבל זה כבר לפעם אחרת) או בשמה המלא והאמיתי ג’ק-או-לנטרן (jack o’lanterns).

בכל מקרה, אפילו כשהיום מבינים שהרוחות לא באמת מסתובבות בנינו בלילה הזה (או שאולי כן?) עדיין סמלי החג קשורים לרוחות, יצורים מפחידים, דלועים בכל מיני צורות ועיצובים והרבה אווירת הפחדות. אך למרות כל זה, החג הזה הוא אחד האהובים על העם האמריקאי בכל גיל שהוא ולכן הנה לכם רשימה של הדברים השווים ביותר לעשות בהאלווין 2023 בדרום קליפורניה!

בין אם אתם רוצים לחוות את האלווין עם המשפחה וילדים קטנים, בין אם אתם אוהבים לפחד עד מוות בהלוואין שלכם או אם אתם רוצים לבחון את כל האפשרויות להאלווין 2023 בלוס אנג’לס או אם בא לכם לחוות דווקא את חוויית יום המתים 2023– הרשימה הזו היא המקום עבורכם!


האלווין לכל המשפחה

סיבוב בשכונות של לוס אנג’לס

כאמור, האלווין ידוע כחג השני הכי רווחי, מקום אחד אחרי חג המולד. האמריקאים משקיעים הון על תחפושות, אביזרים וקישוט של הבתים. מספיק לעשות סיבוב בשכונות עם בתים צמודי קרקע ופשוט להתענג מהיצירתיות ומהקישוטים כדי לחוות קצת מהאווירה של החג הזה.

חנויות “פופ-אפ” לקראת האלווין

בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, לקראת החג תתחילו לראות ברחבי אמריקה חנויות “פופ- אפ” (כלומר חנויות “קופצות” לזמן מוגבל וקצר) של תחפושות ואביזרי האלווין. עשו לעצכם טובה והכנסו לפחות לחנות אחת כזאת. מגוון כזה מטורף לא ראיתם מעולם! מספיק פשוט לקפוץ לחנות אחת או שתיים כאלו, אבל אם בא לכם רמה גבוהה, לכו על המומלצים ביותר מתוך רשימת חנויות התחפושות המומלצות להאלווין. קחו בחשבון שאולי חלק מהחנויות שינו את שעות הפתיחה שלהן, אם בכלל, לאור המצב.

חוות לגידול דלעת

אם רק בא לכם לעבור ולהרגיש את האווירה, לראות דלועים בגדלים שונים ולחוות את הצבעוניות, תוכלו לעבור באחת מחוות למכירת דלועים ולהתרשם.

חוות דלועים בהוליסטר. צילום: דרור עינב טיולים מעבר לקשת
חוות דלועים בהוליסטר. צילום: דרור עינב טיולים מעבר לקשת
חוות דלועים בהוליסטר. צילום: דרור עינב טיולים מעבר לקשת
חוות דלועים בהוליסטר. צילום: דרור עינב טיולים מעבר לקשת

מבוכי חציר, דלועים והפעלות בפארק האזורי של ארוויין – Irvine Park Railroad Pumpkin Patch

הפארק האזורי של ארוויין, לא רחוק מלב לוס אנג’לס, מציין בכל שנה את חגיגות ליל כל הקדושים עם מבוכי חציר, עמדת עיצוב דלעת, מגוון פינות צילום מגניבות, נסיעה בעגלה רתומה לטרקטור ועוד שלל פעילויות מגניבות לכל המשפחה. תוסיפו לכל זה את אווירת הסתיו וצבעי השלכת בפארק והנה לכם בילוי מושלם!
מתי
החל מ- 16.9.2023 ועד ל- 31.10.2023.
בימי השבוע בין השעות 10:00-17:00 ובסופי שבוע בין השעות 8:00-18:00.
מחיר
התשלום הוא עבור כניסת רכב לפארק האזורי החל מ- 3$ בימי השבוע עד ל- 7$ בחגים.
כניסה למתחם עצמו בתוך הפארק היא חינם, כל פעילות עולה 7$.
כתובת
Irvine Regional Park 1 IRVINE PARK ROAD
ORANGE, CA 92869
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.irvineparkrailroad.com/events/pumpkin-patch/

“Freeform’s Halloween Road”

ערוץ “freeform” הוא ערוץ טלוויזיה אמריקאי בבעלות חברת דיסני אשר כל שנה משדר עשרות סרטי האלווין אייקונים באירוע השנתי שנקרא “31Nights of Halloween”. מדובר בליין- אפ מרשים ביותר של סרטי האלווין הגדולים מכל הזמנים.
מתי
כל חודש אוקטובר בשעות משתנות
מחיר
כלול בתוך מנוי דיסני+
כתובת
איפה שתרצו
לפרטים נוספים והזמנת מקומות
היכנסו לאתר הרשמי של האירוע  “31 Nights of Halloween”

Nights of the Jack

ג’ק-או-לנטרן (jack o’lanterns) הוא השם האמיתי של אותה דלעת מרוקנת מתוכן וחתוכה בצורת פרצופים מפחדים המזוהה כל כך עם חג ההאלווין. אם כך, ניחשתם נכון, Nights of the Jack הוא אירוע העוסק באלפי דלועים מעוצבים ומוארים בשלל צורות, דמויות מפורסמות, פרצופים ונושאים! מסלול הליכה קצר של 2/3 מייל (בערך 600 מטר) בתוך חווה ענקית בעיר קלבאסס, בין שלל תצוגות של דלועים מוארים ומעוצבים להפליא, מתחם אוכל ושתיה ופעילויות לילדים ולמבוגרים כאחד.
מתי
29.9-31.10.2023
החל מהשעה 18:00 עד 22:00
תכננו לכם שהייה של שעה עד שעה וחצי לערך
מחיר
החל מ- 29.99$ לאדם (ילדים בני שנתיים ומטה לא מחוייבים בתשלום)
בגלל מגבלות מחוז לוס אנג’לס בנוגע לכמות האנשים יש לרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של האירוע ויש לבחור תאריך וזמן מראש. שימו לב שיש גם להירשם לקבל היתר חניה מראש.
כתובת
KING GILLETTE RANCH 26800 Mulholland Hwy
Calabasas, CA 91302
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
Nights of the Jack

“Carved” – האלווין בגנים הבוטניים של דסקנסו- Halloween at Descanso

אי שם, בפרבר צפוני ללוס אנג’לס נמצאים הגנים הבוטניים “גני דסקנסו” (Descanso Gardens) כמו בכל שנה, בחודש אוקטובר מתקיים פסטיבל האלווין בו תוכלו לטייל על שביל באורך קילומטר ובו תמצאו אלפי דלועים מגולפים וזוהרים אשר מעוצבים במגוון ענק של פרצופים גדלים וצורות, בשילוב תאורה מרהיבה והצמחייה של הגנים הבוטניים.
מתי
בין התאריכים 6-29.10.2023
חלונות כניסה כל חצי שעה החל מהשעה 18:00 עד 20:30
מחיר
החל מ- 20$ לחברי מועדון והחל מ- 32$ לקהל הרחב
כתובת
Descanso Gardens 1418 Descanso Dr, La Cañada Flintridge 91011
פרטים נוספים וכרטיסים
https://www.descansogardens.org/programs-events/carved/

סרטים על הגג בסן פרננדו וואלי – Movies on the Roof

האמריקאים חולים על סרטי האלווין ומסורת זו מסורת וכמו בכל שנה הקרנת סרטי האלווין לכל המשפחה בלב סן פרננדו וואלי תתרחש גם הפעם. השנה אתם מוזמנים להביא איתכם שמיכה מפנקת ולהתיישב באגם בלבואה, שם תמצאו מסך ענק המקרין שני סרטי האלווין בערב וההכנסות הן תרומה לנזקקי סן פרננדו וואלי.
מתי
27-28.10.2023 כאשר החל מהשעה 19:00 עד 24:00
כשבכל ערב יוקרנו סרטים שונים
מחיר
החל מ- 20$ לכרטיס לסרט יחיד, 30 $ לשני הסרטים ועד 95$ לחבילה משפחתית.
כתובת
Lake Balboa Complex 6335 Woodley Avenue Lake Balboa, CA 91406
למידע נוסף, לוחות זמנים ורכישת כרטיסים
https://tickets.myvalleypass.com/


סטריט פוד סינמה – Street Food Cinema

ממשיכים עם המלצות על צפייה משותפת בסרטים על מסך ענק תחת כיפת השמיים. בין אם זה באוויר הפתוח על מחצלת, שמיכה מפנקת או כיסאות חוף – “סטריט פוד סינמה” (Street Food Cinema) יעניק לכם אחלה של בילוי לכל המשפחה. סטריט פוד סינמה כבר מזמן הפכו למותג ומארחים כל השנה אירועי הקרנת סרטים על מסך ענק במגוון מוקדים ברחבי לוס אנג’לס והסביבה. הייחודיות של האירועים האלו הם דוכני האוכל המגוונים הממלאים את מתחם הסרטים, הופעות של אומנים ולהקות מקומיות, האווירה הכייפית והעובדה שבחלק מהמקומות ניתן להכניס כלבים.
בין מגוון מוקדי ההקרנות תוכלו לבחור סרטים ברוח חג האלווין כמו למשל “הוקוס פוקס”, “הסיוט שלפני חג המולד”, “משפחת אדמס” ועוד רבים וטובים מסרטי הקאלט הקלאסיים של האלווין.
מתי
מגוון תאריכים ושעות, סרטי האלווין מוקרנים החל מה- 7.10.2023
איפה
מספר מוקדים שונים באזור לוס אנג’לס לבחירתכם, תלוי בסרט אותו תבחרו, פרטים מלאים באתר.
כמה
המחירים מאוד נוחים, החל מכניסה חינם לילדים מתחת לגיל חמש, דרך 10$ לילד ללא שמירת מקום, 15$ לילד עם שמירת מקומות, 22$ למבוגר ללא שמירת מקום ומגיע עד ל- 27$ למבוגר עם שמירת מקום. שימו לב כי בחלק מהמקומות ישנה תוספת תשלום על חניה במידה ותרצו לרכוש כרטיסה חניה מראש.
אתר אינטרנט לפרטים נוספים, לוחות זמנים, מיקומים ורכישת כרטיסים
https://streetfoodcinema.com/

“סינספיה”: סרט תחת כיפת השמיים ב”הוליווד פוראבר” – Cinespia Cemetery Screenings

אם חשבתם שבהוליווד אוהבים לסגוד לכוכבים בעודם בחיים, עוד לא ראיתם כלום על הכוכבים שכבר אינם! בית הקברות המפורסם “הוליווד פוראבר” הוא לא בית קברות רגיל. מזרקות ענק מרהיבות, מדשאות רחבות מעוצבות להפליא, פסלים מגוונים, אגמים קסומים ולא מעט חיות כמו טווסים, ברווזים, צפרדעים ועוד. אה, ובין לבין גם תמצאו את מקום מנוחתם של גדולי הוליווד ותעשיית הבידור העולמית. איזה לוקיישן מושלם זה לחגוג את עולם הקולנוע, אה? מידי שנה, בעונת הקיץ בעיקר, הקיר הסובב את בית הקברות הופך למסך הקרנה ענק ובו מוקרנים מיטב סרטי הקאלט ההוליוודיים מכל הזמנים כאשר לקראת האלווין וחג המולד רשימת הסרטים עוברת התאמה לרוח החגים.
מתי
תאריכים נבחרים לאורך חודש אוקטובר, החל מה- 14.10.2023 בשעות משתנות.
מחיר
החל מ- 22$ לאדם.
כתובת
Hollywood Forever Cemetery, 6000 Santa Monica Blvd, Los Angeles 90038
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://cinespia.org/

סינמה “רוף טופ” – Rooftop Cinema Club

אנחנו ממשיכים עם ההמלצות על הקסם שבצפיית סרטים משותפת באוויר הפתוח, אבל עכשיו נוסיף לזה מימד נוסף- צפייה בסרטים על גגות של בניינים מגניבים באזור לוס אנג’לס! המותג “סינמה רוף-טופ” מביא את המסורת שלו למגוון מקומות כולל גג חניון בדאון טאון לוס אנג’לס וגם לוקיישן מיוחד בלב רובע האומנים של העיר. תוסיפו לזה שוקו חם, שמיכות מפנקות וסרטי האלווין והנה לכם אחלה של המלצה לערב מושלם. מגוון עשיר של סרטים, רובם קשורים לאווירת החג, חלקם ישנים וקלאסיים וחלקם חדשים ושוברי קופות.
יחד עם נוף מהפנט של העיר, כיסאות נוח לצד קוקטלים מיוחדים תקבלו גם אוזניות אישיות איכותיות כדי להנות מהחוויה.
מתי
מגוון ענק של תאריכים ושעות, תלוי במיקום אותו תבחרו.
כמה
תלוי במיקום ובסוג הכרטיס אותו תרכשו, המחירים מתחילים מ- 19.50$ והלאה.
ישנה אפשרות לשמירת מקומות מראש, יש אפשרות לרכישה של כמה סרטים, ישנה אפשרות עם או בלי פופקורן ושתייה וכן הלאה. את כל הפרטים והמחירים תמצאו באתר.
כתובת
מגוון מיקומים בלוס אנג’לס והסביבה.
לפרטים נוספים תאריכים ורכישת כרטיסים
https://rooftopcinemaclub.com/los-angeles/


בלבלנו אתכם עם כל האפשרויות שיש לצפייה בסרטים תחת כיפת השמיים ופשוט בא לכם לבחור לפי תאריך או לפי סרט? אין בעיה! קבלו רשימה של כל הסרטים לפי תאריך ברשימת הקרנות הסרטים תחת כיפת השמים ברחבי לוס אנג’לס והסביבה.

מעדיפים דווקא דרייב- אין? סבבה, אין בעיה גם עם זה! הנה רשימת המלצות על הדרייב- אין הכי טובים בדרום קליפורניה.


האלווין בדיסנילנד

גם פארק השעשועים “דיסנילנד” שבאנהיים חוזר למתכונת המשובחת של חגיגות ליל כל הקדושים. המקום כמובן מתאים לכל המשפחה ויותר מותאם לילדים מאשר רוב האטרקציות האחרות כמובן ולכן העיצוב טיפה יותר מעודן.
תמצאו שלל אפשרויות לציין את האלווין בדיסנילנד, בין אם תהלוכות ברחוב הראשי של הפארק, מסיבת תחפושות בה כל הדמויות האהובות מתחפשות, תצוגת זיקוקים ועוד הרבה כיף! בעוד הכרטיסים למסיבת התחפושות המפורסמת של הדמות האייקונית Oogie Boogie מהסרט “הלילה שלפני חג המולד” של טים ברטון אוזלים בקצב היסטרי, תמצאו באתר מגוון אפשרויות נוספות לחוות את האלווין.
מתי
1.9-31.10.2023
שעות הפעילות משתנות בהתאם לאטרקציה אותה תבחרו ולכרטיס אותו תרכשו.
מחיר
תתכוננו להוציא כמה מאות דולרים על החוויה כולה. יש מגוון ענק של מחירים אשר תלויים בסוג הכרטיס, מספר הימים, מה כולל בתוכו הכרטיס ועוד.
כתובת
Disneyland Park,1313 S Disneyland Dr, Anaheim 92802
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ומידע על כל הפעילות המיוחדות לקראת האלווין בדיסנילנד
https://disneyland.disney.go.com/events-tours/halloween-time-at-the-disneyland-resort/

דמותו של מיקי מאוס עשוייה מדלעת

אוהבים את הקונספט של בתים רדופים אבל דלי תקציב באווירה ביתית של אנשים שפשוט אוהבים את החג הזה בצורה קיצונית (בקטע טוב, כן?) אז קבלו אתר שמאגד בתוכו המון בתים רדופים (בעיקר בשטחים פרטיים של אנשים פרטיים שפשוט רוצים להפיץ את אווירת החג), מגוון אטרקציות, מבוכים, הופעות ועוד:
http://www.socalhauntlist.com/


פנטום האופרה בהיכל דיסני – Halloween Organ, Film & Music: The Phantom of the Opera

מידי שנה היכל הקונצרטים של וולט דיסני מוסיף עוד פנינה לארכיטקטורה הייחודית של פרנק גרי לקראת האלווין עם הקרנת סרט אילם בליווי נגינת האורגן המהפנטת (סאונד האורגן הוא הסאונד הדרמתי המזוהה כל כך עם ליל כל הקדושים וכל הפולחן סביבו) של קלארק ווילסון מה שמוסיף לסרט האילם רובד נוסף ותחושה מוזרה במיוחד. השנה, הסרט שיוקרן לרקע מוזיקה חיה הוא פנטום האופרה, היצירה האייקונית משנת 1925.
מתי
31.10.2023 בשעה 20:00
מחיר
תלוי במיקום אותו תבחרו, החל מ- 64$ עד ל- 87$ לאדם.
כתובת
Walt Disney Concert Hall, 111 South Grand Ave, Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט להזמנת כרטיסים
https://www.laphil.com


הכלה של פרנקנשטיין עם תזמורת חיה

האופרה של לוס אנג’לס והתיאטרון במלון אייס שוב משלבים כוחות לשילוב מצמרר של מוזיקה חיה וסרטים. בתוך האולם הגותי במיוחד של מלון האייס תוכלו להצטרף להקרנה של הקלאסיקה של אלזה לנצ’סטר ובוריס קרלוף משנת 1935, “הכלה של פרנקנשטיין”, עם ליווי חי של תזמורת האופרה של לוס אנג’לס.
מתי
27-28.10.2023 בשעה 20:00
מחיר
החל מ- 29$ לכרטיס.
כתובת
The Theatre at Ace Hotel 929 S Broadway Los Angeles
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים
The Bride of Frankenstein with Live Orchestra

תיאטרון המריונטות של בוב בייקר – Bob Baker’s Halloween Spooktacular

תיאטרון המריונטות של בוב בייקר מושך אליו עשרות צופים מידי סוף שבוע וכמו בכל שנה, גם הפעם, למשך חודש וקצת, תרוץ בסופי השבוע הצגת מריונטות שכולה ליל כל הקדושים המתאימה לכל המשפחה. בובות מריונטות ברוח החג, תפאורה צבעונית ואפילו המלצה לבוא מחופשים!
בהצגה זו, המתאימה לכל הגילאים, תצפו בכ- 100 בובות על חוט.
מתי
בימים נבחרים המחל מה- 16.9.2023 עד ה- 5.11.2023. מספר הצגות בכל יום.
מחיר
החל מ- 25$ לכרטיס.
ילדים מתחת לגיל שנתיים חינם.
כתובת
Bob Baker Marionette Theater, 4949 York Blvd, Los Angeles, CA 90042
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים
http://www.bobbakermarionettetheater.com/halloween-spooktacular

האלווין בגן החיות של לוס אנג’לס – Boo at the L.A. Zoo

חגיגת ליל כל הקדושים השנתית של גן החיות של לוס אנג’לס כוללת חודש של קישוטים ברוח החג, מייצג המספר על מיני חיות שעזבו או נכחדו ועוצב בצורת בית קברות ידידותי, אינטראקציות קרובות עם החיות בעלות המוניטין הכי מפחיד בגן החיות (כמו למשל נחשים נדירים, צפרדעים רעילות ולטאות ארסיות), ובסופי שבוע תמצאו פינות לעבודות יד ברוח החג, מופע של “המדען המטורף” ופינות צילום האלוויניות במיוחד. גם החיות בדרך כלל נכנסות לרוח ליל כל הקדושים עם תוספת אוכל בצורת דלעת מגולפת ומעוצבת.
בנוסף לפעילויות הקשורות לחג במהלך השבוע ישנן פעילויות הייחודיות לסופי שבוע בלבד, לכן מומלץ מראש להתעדכן על הפעילות אותה תרצו ולבדוק בלוח השנה של גם החיות תאריכים ושעות.
מתי
שני סופי השבוע של 21-22.10.2023 ו- 28-29.10.2023
החל מ- 10:00 עד ל- 16:00 כאשר ישנן שעות פעילויות והופעות מיוחדות מוגדרות מראש במהלך היום.
מחיר
רוב הפעילויות הן חינם והתשלום הינו על הכניסה לגן החיות. לפעילויות מיוחדות בתוספת תשלום היכנסו לאתר האירוע.
ילדים עד גיל שנתיים בחינם.
ילדים בגיל 2-12 בעלות של 17$
מגיל 13 עד 61 בעלות של 22$
אזרח ותיק (מעל 62) בעלות של 19$
* חברי מועדון משלמים מחיר אחר.
כתובת
Los Angeles Zoo, 5333 Zoo Drive, Los Angeles, CA 90027
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.lazoo.org/plan-your-visit/special-experiences/boo/

ביתן העכבישים במוזיאון הטבע הלאומי של לוס אנג’לס – Natural History Museum’s Spider Pavilion

בין הדברים המזוהים עם ליל כל הקדושים הם כמובן קורי העכביש המפורסמים המלווים כל סיפור מפחיד, כל טירה נטושה וכל בית מקושט בחג. ביתן העכבישים במוזיאון הטבע הלאומי של לוס אנג’לס פותח דלתות עם פעילות לקראת האלווין בה תוכלו להכיר וללמוד על הזנים המיוחדים הקיימים באוסף המרשים של המוזיאון. מזנים קטנים שאינם נראים לעין ועד לעכבישי ענק בגודל כף יד של אדם בוגר. אבל אל חשש… סביבכם תמצאו את עובדי הביתן שידריכו אתכם וישמרו עליכם טוב טוב.
הביתן העונתי הזה, היחיד מסוגו באזור, נותן לכם הצצה נדירה לחייהם הסודיים של עכבישים. טיילו בביתן הפתוח בכדי לראות מאות אורגים של כדורים ואת קוריהם המדהימים מסביבכם. לאחר מכן היכנסו למאורת העכבישים בכדי להציץ לבתי גידול סגורים המאכלסים מינים שונים מטרנטולות ועד עכבישים קופצים. לאורך הדרך תשמעו סיפורים מדהימים ותקבלו תשובות לכל שאלותיכם מהצוות החינוכי של המוזיאון. 
מתי
17.9-26.11.2023
מחיר
מחיר הכניסה למוזיאון עומד על 7$ לילד עד 18$ למבוגר כתשלום כרטיס כניסה כללי, עליו הוסיפו 8$ לתערוכת העכבישים.
כתובת
Natural History Museum, Exposition Park, 900 Exposition Blvd., Los Angeles, CA 90007
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://nhm.org/experience-nhm/exhibitions-natural-history-museum/spider-pavilion


האלווין ב”סקיי פארק” ברוח האלפים- Pumpkins in the Pines

כפר הנופש הקסום הזה אשר נמצא בקרבת אגם ארוהד (Lake Arrowhead) על רכס “סן ברנרדינו” ומגיע לגובה 1,577 מטרים מעל פני הים, מוקף ביער אלפיני מקסים, אוויר נקי, המון צמחייה המתאימה למזג אוויר אלפיני וחיות בר מיוחדות. בקתת “סקיי פארק” היא פארק שעשועים/ כפר נופש מעולה לילדים ומלא בקסם. במשך חודש שלם תוכלו למצוא בו אווירת האלווין עם ניחוחות אופייניים של דלעת וקינמון, הרבה תחפושות וכמובן פעילויות לילדים ברוח החג כמו גילוף ועיצוב דלועים, ציורי פנים, סיפורים ומעשיות, הופעות קסמים, קישוטי עוגיות, “תעלול או ממתק”, תחרות תחפושות ועוד הרבה הרבה מעבר!
מתי
תאריכים נבחרים החל מה- 7.10.2023 ועד ל- 29.10.2023 בסופי שבוע (שבת ראשון).
מחיר
החל מ- 49$ ועד ל- 65$ תלוי בגיל ובפעילויות. יש פעילויות (כמו ציור פנים וקישוטי עוגיות) שצריך להוסיף להם עוד כמה דולרים בודדים.
כתובת
SkyPark at Santa’s Village, 28950 CA-18, Skyforest 92385
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://skyparksantasvillage.com/pumpkins-in-the-pines-/


האלווין לחסרי פחד

Los Angeles Haunted Hayride

אי שם בפארק גריפית’ המפורסם, שוכנת העיירה (הבדיונית כמובן) “מידנייט פולס” (Midnight Falls) כשהזמן בה עצר מלכת ועכשיו ליל כל הקדושים של שנת 1985. במרכז העיר תמצאו דמויות הזויות ומפחידות להחריד. במהלך האירוע השנתי והאהוב הזה, שחזר למתכונת הרגילה שלו אחרי ששנה שעברה היה במתכונת רכובה, תוכלו להסתובב בין הבתים של העיירה, כשכל אחד מהם מספר סיפור אחר ובנוי סביב נושא מרכזי אחר. גולת הכותרת של האירוע הזה הוא מה שנקרא The Haunted Hayride. מדובר על נסיעה על גבי עגלה גדולה הנגררת על ידי טרקטור בתוך התפאורה המושקעת להפחיד של כל העיירה הזאת. במהלך הנסיעה יקפצו עליכם יצורים מבחילים, תראו את כל הסודות החבויים של העיירה האפלה הזו ועוד ועוד! לא לבעלי לב חלש!
הכניסה אינה מומלצת לילדים מתחת לגיל 12!
מתי
תאריכים נבחרים בין 22.9-31.10.2023
שעות הפתיחה משתנות בין ימות השבוע וסופי שבוע, יש להתעדכן באתר לפי תאריך.
מחיר
קיים מגוון רחב של כרטיסים, תלוי בסוג החוויה אותה תרצו לעבור. למשל כרטיס רגיל לכל המתחמים, כרטיס רק לנסיעה על העגלה או כרטיס VIP או אפילו כמה זמן בא לכם לחכות בתור. קראו היטב את פירוט סוגי הכרטיסים לפני שתבחרו.
המחירים לכרטיס הכי בסיסי שיש מתחילים מ- 29.99 $ לאדם ומגיעים עד ל- 109.99$ לאדם לכרטיס פלטיניום לחוויה האולטימטיבית במתחם.
כתובת
LOS ANGELES HAUNTED HAYRIDE 4730 Crystal Springs Dr, Los Angeles, CA 90027
פרטים נוספים וכרטיסים ניתן לרכוש באתר הרשמי
https://losangeleshauntedhayride.com/

לילות האימה של יוניברסל סטודיו הוליווד- Halloween Horror Nights

זה אולי האירוע הכי מוכר ומדובר שיש בתקופת ההאלווין!
פארק השעשועים “יוניברסל סטודיו” הופך בערב לסרט אימה אחד ענק, עמוס בשחקנים מחופשים לדמויות שאפילו הדמיון שלכם לא מעז לדמיין, מלא בביתנים ומבוכים, כל אחד לפי נושא אחר המתבססים על סרטי וסדרות אימה מפורסמים, חלקם חדשים יותר וחלקם פחות. כל שנה הסרטים משתנים וישנם גם הבדלים בין הפארקים במדינות השונות.

האירוע הזה כל כך מאסיבי ומושקע שיוניברסל מכינים כל שנה טריילרים מפחידים בטירוף! תוכלו לראות את הפלייליסט שלהם לשנת 2023 ביוטיוב כדי להבין מה סדר גודל ההשקעה באירוע המטורף הזה (תרתי משמע).
אה, ואין כניסה מתחת לגיל 13.
מתי
תאריכים נבחרים בין 7.9-31.10.2023
שעות הפתיחה משתנות בהתאם ליום, לרוב הכניסה מתחילה מהשעה 18:00 והלאה. שימו לב לשעות הפתיחה והסגירה בתאריכים שבחרתם.
מחיר
מנעד סוגי הכרטיסים הוא רחב מאוד וכולל לא מעט אותיות קטנות. למשל כניסה משעה מסויימת, כולל/לא כולל כניסה רגילה לפארק בשעות היום, עם חניה או בלי, כניסה חד פעמית או מספר כניסות מוזלות ועוד אפשרויות רבות. הכרטיס הכי פשוט מתחיל מ- 77$ שזה אומנם לא זול אבל כל כך כל כך שווה את זה! ויכול אפילו להגיע ל- 439$ לכרטיס הכי יקר שכולל סיורים מיוחדים, מאחורי הקלעים, גישה לכל מיני מתחמים מיוחדים ועוד.
כתובת
Universal Studios 100 Universal City Plaza, Universal City, CA 91608
אתר אינטרנט לאירוע ביוניברסל סטודיו הוליווד
https://hollywood.halloweenhorrornights.com/

Knott’s Scary Farm בפארק השעשועים “חוות התות של נוט” (Knott’s Berry Farm)

Knott’s Scary Farm זהו עיוות משעשע לשם המקורי של הפארק בו מתרחש הפסטיבל והוא Knott’s Berry Farm, פארק שעשועים אולד סקול מהוותיקים (אם לא ה-) שבאזור. בימים נבחרים מהשעה 19:00 ועד לשעה 2:00 בלילה, הפארק המעוצב להפליא לכבוד האלווין הופך לסצנת אימה אחת גדולה ומלאת מבוכים ויצורים מפחידים. מגוון ענק של מתקנים, מתחמים, הופעות חיות ובתים רדופי רוחות יהיו פתוחים במהלך חודש אוקטובר. השנה, לאור חגיגות 50 שנות פעילות, תוכלו להתהלך בין 10 מבוכי אימה, 4 מופעים מסמרי שיער, 5 אזורי הפחדה מרושעים
אין כניסה מתחת לגיל 13!
מוזמנים להציץ לפלייליסט לקידום האירוע שרץ ברשתות החברתיות
מתי
ימים נבחרים החל מ- 21.9.2023 ועד ל- 31.10.2023
בין השעות 19:00-2:00
מחיר
מחירים מתחילים מ59$ לאדם ומשתנים בהתאם לגיל, תאריך וסוג כרטיס הכניסה אותו תבחרו ויכולים אף להגיע ל- 550$ לכרטיס הכי הכי.
כתובת
Knott’s Berry Farm, 8039 Beach Blvd, Buena Park, CA 90620
אתר אינטרנט לפרטים נוספים וכרטיסים
https://www.knotts.com/play/scary-farm

DELUSION: VALLEY OF HOLLOWS

אנתולוגיה של סיפורי אימה אינטראקטיביים!
בעיר פומונה, כשעה נסיעה מלוס אנג’לס, בתוך אחוזה ויקטוריאנית בת 148 שנה תמצאו את עצמכם חלק מההצגה החיה הזו כשתעברו בין חדרי הטירה המרשימה הזו בין שחקנים אמיתיים ומוכשרים להפליא שיכניסו אתכם לאווירת החג בצורה המפחידה ביותר.
“האשלייה” היא אטרקציה המשלבת בין שחקני תיאטרון המספרים סיפור אינטראקטיבי עם הקהל כשזה עובר בין חדרי הבית ומנסה להבין את הסיפור כולו (זה בניגוד להרבה מבוכים מפחידים שבהם פשוט עוברים בין דמויות מפחידות ללא שום סיפור רקע).
האורחים לא באים לצפות בהצגה, אלא ממש לקחת חלק מעלילה המתפתחת בין חדרי האחוזה כשבכל שנה באי האחוזה נחשפים לסיפור רקע אחר, חדש ומפחיד יותר. בואו לגלות מה צופה לכם השנה באחוזת פיליפס הקריפית להפליא.
מתי
ימי חמישי עד ראשון החל מ- 24.9.2023 ועד 12.11.2023
מחיר
יש כמה אפשרויות לכרטיסים והמחירים בהתאם. מ- 94$ לחוויה בתוך הטירה (שעה וחצי לערך הצגה אינטראקטיבית). ישנה אפשרות בתוספת 30$ להיכנס גם לקומה העליונה של הטירה שם אפשר להיכנס לחוויה עמוקה יותר, להיחשף לעוד רבדים בסיפור לשאר הדמויות ולהוסיף עוד קצת פחד.
כתובת
Phillips Mansion, 2640 Pomona Blvd, Pomona, CA 91768
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://enterdelusion.com/

התיאטרון המחתרתי של “זומבי ג’ו” מציג: Urban Death

קבוצת התיאטרון המחתרתית של “זומבי ג’ו” (אנסמבל המציג לרוב הצגות קיצוניות בתכנים, כולל עירום בחלק מההצגות) מארחת סדרת ויניטים (סיפורים קצרים) מצמררת. חמושים בפנס עלוב שיאיר את דרכם, האורחים מנווטים במבוך אימה לפני שהם מסיימים סדרה של סצנות מזעזעות אשר יערערו אפילו את מעריצי האימה הסטואיים (הפילוסופיים) ביותר.
ממש רחוק מאירוע לכל המשפחה.
מתי
6-31.10.2023 בשעות משתנות.
מחיר
החל מ- 22$ למשתתף.
כתובת
Zombie Joe’s Underground Theatre, 4850 Lankershim Blvd, Los Angeles, 91601
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
http://zombiejoes.com/

רייב האלווין-Escape Halloween
Rave

רייב היא מסיבת ענק, לרוב בעלת אופי של מוזיקה אלקטרונית ומוזיקת טכנו. הרייב השנתי של האלווין בסן ברנרדינו (San Bernardino), כשעתיים נסיעה ממרכז לוס אנג’לס מארח ליין- אפ מרשים של אומנים ודי. ג’יי מהסצנה האלקטרונית למסיבת ענק מושקעת שכולה מוקדשת לאווירת האלויין.
מלבד מתחם המסיבות והדי. ג’יי תמצאו גם המון אוכל, אלכוהול, הופעות חיות של אומני רחוב, אקרובטים, מופעי אש ועוד.
הכניסה מותרת מגיל 18 ומעלה.
* יש נהלים מאוד מחמירים על כניסת חומרים וחפצים אסורים, שימו לב באתר להנחיות המלאות.
מתי
27-28.10.2023 החל מהשעה 16:00 עד 2:00 בלילה.
מחיר
החל מ- 199.99$ ומעלה, תלוי בכרטיס אותו תרכשו בהתאם לחוויה אותה תרצו.
כתובת
NOS Events Center, 689 S. E St, San Bernardino, CA 92408
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://escapehalloween.com/

בית הרוחות: נשף הקוקטיילים הרדוף- House of Spirits: A Haunted Cocktail Soirée

גם השנה “בית הרוחות” חוזר אלינו עם סיפורים רדופים, דמויות חדשות וקוקטיילים חדשים! מארגני האירוע מזמינים אתכם לצאת למסע בן שעתיים אל תוך אחוזה בה הכל מיסתורי, הכל מוזר, הכל קסום וגם קצת מבעית. בואו להתערבב עם רוחות, לקחת חלק אינטראקטיבי בטקסים עתיקים, להיות עדים לטקסים סודיים עם לוחות ויג’י ענקיים וכל זה תוך כדי שאתם נהנים מקוקטיילים קסומים לפי נושאים יחד עם מוזיקה ועוד!
למבקרים ניתנת האפשרות להתפנק בטעימות המיני קוקטייל המיוחדים, ליהנות מההופעות החיות והבידור הנודד בין חללי המקום או אולי אפילו לחפור קצת יותר לעומק ולחשוף את סיפור הרפאים הסוריאליסטי שעומדים בלב כל הערב הזה.
הכל מתרחש בתיאטרון ההיסטורי The Nocturne Theatre שעבר לאחרונה מקצה שיפוצים אסתטיים כדי להעניק לו קסם של ניו אורלינס ושל הבארוק הצרפתי מהעולם הישן. יש שמועות שהקומה השניה רדופת רוחות…
הכניסה היא מגיל 21 ומעלה בהצגת תעודה מזהה.
מתי
6-31.10.2023
שעות הכניסה משתנות בין ימות השבוע.
מחיר
מחיר כרטיס סטנדרטי מתחיל מ- 77$ עד לחוויית וי. איי. פי במחיר של 99$.
כל כרטיס כולל ארבעה קוקטיילים קטנים (או חמישה בכרטיס וי. איי. פי) ויש אפשרות ל”חבילות” שכוללות גם אוכל או ממתקים ברוח מסורת החג “תעלול או ממתק”.
כתובת
The Nocturne Theatre 324 North Orange Street, Glendale, CA 91203
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://houseofspiritssoiree.com/los-angeles/

Haunted Soiree Trailer from Rogues Hollow Video on Vimeo.

מסיבת הרחוב בשכונת טוקיו הקטנה – Haunted Little Tokyo

מדי שנה, טוקיו הקטנה הופכת למבוך של פופ-אפים בנושא ליל כל הקדושים, סיורי הליכה והופעות. השנה, מועדון הרפאים של טוקיו הקטנה, רשת של כמה ממנהיגי השכונות והעסקים, יערוך מסיבת רחוב חינמית עם מוזיקה, תחרות תחפושות ובר חופשי. הכניסה לגיל 21 ומעלה.
מתי
28.10.2023
כמה
חינם.
כתובת
שכונת ליטל טוקיו.
לפרטים נוספים
https://littletokyola.org/haunted

רכבות הרים אל הפחד בפארק השעשועים “סיקס פלאגס” –
Fright Pass

את פארק השעשועים “סיקס פלגאס” לא באמת צריך להציג. מדובר בפארק רכבות הרים מטורף שכולו על טהרת הצרחות, הרוח המכה בפנים, השיער המבולגן והתחושה המוזרה הזו שכל האיברים שלנו בבטן הולכים לטייל. ואם רכבות הרים לא מפחידות אתכם או מרגשות אצתם מספיק, הוסיפו לחוויה הזו גם יצורים מחופשים ומפחידים, תפאורה מוגזמת ברוח ליל כל הקדושים, הופעות חיות, דוכני אוכל, מתחמי הפחדות, מבוכי אימים ועוד הרבה.
במהלך היום הפארק מותאם יותר לאווירת האלווין לילדים עם מגוון הפעלות וקישוטים. בשעות הערב הפארק משנה את פניו והופך לסרט אימה אחד גדול עם בתים רדופים, מבוכים מפחידים ודמויות קריפיות שפשוט מתיישבות לידכם על המתקים.
מתי
תאריכים נבחרים בסופי שבוע (שישי- שבת- ראשון) החל מה- 8.9.2023 ועד ל- 31.10.2023.
מחיר
החל מ- 24.99$ לכרטיס מינימלי רק לאירוע האלווין ועד ל- 90$ למנוי שנתי. הכל תלוי בכרטיס שתבחרו.
כתובת
Six Flags Magic Mountain, 26101 Magic Mountain Pkwy, Valencia, CA 91355
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.sixflags.com/magicmountain/events/fright-fest



חגיגות יום המתים 2023

יום המתים, המוכר גם בשמו בשפה הספרדית כ- Día de los Muertos, הוא חג מקסיקני קתולי אשר מצויין בתאריך 1.11 בכל שנה. ביום זה נהוג לעלות לקברי משפחה ואנשים קרובים ולהביא מתנות. למרות העיסוק במוות, מדובר דווקא ביום מלא צבעוניות ופסטיבלים ונהוג בעיקר בקרב המקסיקנים והפיליפינים במטרה להנציח את הנשמות של האהובים שכבר אינם. כל אותן גולגלות אצטקיות מיוחדות ומעוטרות בשלל אלמנטים (ולעיתים גם צבעים) שאנחנו מכירים ושכל כך מזוהים עם ליל כל הקדושים והעם המקסיקני – מקורן ביום המתים.

יום המתים בבית הקברות של הוליווד

אז אם דיברנו על חגיגות לכבוד המתים איזה לוקיישן טוב יותר מאשר בית הקברות האייקוני “הוליווד פוראבר” שם נערך בכל שנה פסטיבל ענק עם עשרות דוכנים והופעות המתאים לכל המשפחה. דוכני אוכל מקסיקני מסורתי, תהלוכות, הופעות, תחרויות והפעלות לילדים.
מתי
28.10.2023
ישנם שני אירועים: אירוע יום בין השעות 9:00-15:00 ואירוע ערב בין השעות 17:00 לחצות.
מחיר
החל מ- 35$ ועד ל- 250$ כרטיס VIP, תלוי בסוג הכרטיס ובמועד האירוע (יום או ערב).
כתובת
Hollywood Forever Cemetery, 6000 Santa Monica Blvd, Los Angeles, CA 90038
אתר אינטרנט לבירורים, שעות וכרטיסים-
https://www.ladayofthedead.com/

יום המתים בפלאזה וברחוב אלוורה Celebrate Dia de los Muertos at El Pueblo

הפלאזה, או “אל פואבלו” יחד עם רחוב אלוורה מהווים מוקד תרבותי, חברתי, דתי ותיירותי בלוס אנג’לס. השוק הצבעוני והמלהיב הזה הוא מיקום תחילתה של העיר לוס אנג’לס ולאחר מאות שנים של שימור הוא משמש היום כמוקד ואייקון לקהילות מהגרים רבות, בעיקר למקסיקנים. מידי שנה נערכות בכיכר מגוון תהלוכות וכמובן, איך לא, גם ביום המתים הלא הוא חגיגה מקסיקנית צבעונית שלמה. במהלך כל ימי הפסטיבל תמצאו תערוכות, ציורי פנים, דוכנים והופעות.
מתי
בין התאריכים 25.10-2.11.2023 בשעות משתנות במהלך היום.
מחיר
חינם.
כתובת
El Pueblo Historical Monument, 125 Paseo de la Plaza
Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.olveraevents.com/day-of-the-dead-olvera-street



ריכוז אירועי האלווין 2023

הרשימה הזו היא ממש קצה הקרחון… כמה שננסה לא נצליח להכניס את כל ההמלצות שלנו כאן… לכן הנה לכם רשימה מלאה של האירועים והתכנים הקשורים להאלווין 2023 של מגזין “טיים אאוט לוס אנג’לס”.

ואם בא לכם למצוא אטרקציה לפי מיקום וסוג בצורה מאוד נוחה אנחנו מזמינים אתכם להציץ לרשימה האולטימטיבית המאגדת בתוכה מגוון עצום של בתים רדופים, חצרות ובתים פרטיים המקושטים להפליא ברמה גבוהה ביותר, הופעות חיות, הצגות ושלל אפשרויות להאלווין 2023 בדרום קליפורניה.

אם לא נמאס לכם מרשימות, הנה לכם עוד אחת המחולקת לפי נושאים כמו “האלווין עם ילדים” או “פארקי שעשועים בהאלווין” ועוד הרבה קטגוריות תמצאו כאן ברשימת אירועי האלווין 2023.

ואם אתם בקטע של סרטי אימה אז מגזין “טיים אאוט” הכינו רשימה של 100 סרטי האימה הטובים ביותר בכל הזמנים.

רוצים להיכנס לרוח החג עם המנהג “תעלול או ממתק” (Trick-or-treating) המסורתי? הנה לכם רשימת מקומות מומלצים לעשות זאת מטעם מגזין “טיים אאוט לוס אנג’לס” >> Best places to trick or treat in Los Angeles

אתם בקטע של הדברים האמיתיים? יאללה, קבלו את רשימת המקומות רדופי הרוחות באמת בלוס אנג’לס והסביבה. שימו לב- הכניסה על אחריותכם בלבד.

רוצים לעבור על רשימה של כל האפשרויות שיש לצפייה בסרטים תחת כיפת השמיים ולבחור לפי תאריך או לפי סרט? אין בעיה! קבלו רשימה של כל הסרטים לפי תאריך >> https://www.timeout.com/los-angeles/movies/all-of-las-outdoor-movies-in-one-calendar

מעדיפים דווקא דרייב- אין? סבבה, אין בעיה גם עם זה! הנה רשימת המלצות על הדרייב- אין הכי טובים בדרום קליפורניה >> https://www.timeout.com/los-angeles/movies/best-drive-in-theater-options-in-southern-california


שתפו עם אחרים!