הרי הרוקי וילוסטון

שתפו עם אחרים!

הרי הרוקי האמריקאים וילוסטון (D30) – טיול 14 יום

יציאה מדנוור קולוראדו

יעדיים מרכזיים

    • הרי הרוקי האמריקאים
    • אספן (עיירת הסקי)
    •  מואב
    • סולט לייק סיטי
    • הפארקים: קניון השחור , ילוסטון , גארנד טייטון , ארצ’ס .
    • מגדל השטן
    • הר ראשמור
    • הגבעות השחורות
    • רפיד סיטי
  •  סטארג’ס

יום 1:

טיסה מישראל לדנוור קולוראדו והגעה עצמאית למלון והתארגנות לקראת הטיול
לינה– דנוור

יום 2:

יום סיור בדנוור ( Denver) בירתה של קולוראדו גובה 1609 מ’, נקראת על שם מי שהיה מושל קנזס הגנרל ג’יימס דנוור.
בשל גובהה זכתה לכינוי “העיר שבגובה המייל”.
בשל היותה העיר הגדולה היחידה לא רק במדינה, אלא גם במדינות השכנות היא הפכה מרכז תעשייתי ,מסחרי, פיננסי וצומת תחבורה חשוב ל- 14 מדינות.במהלך ביקורינו נבקר במרכז העיר: בנין הקפיטול שנבנה ב- 1886 כדומה לאב טיפוס שבוושינגטון, אם כי הוא קטן יותר מהמקור.
76 מ ‘ גובהו ועמודי השיש הקורינתיים האפורים שלו, וגם השיש שמצפה אותו נחצב מאדמת קולוראדו. הכיפה הגדולה מצופה עלי זהב טהור (3 פעמים במשך השנים הם עברו ציפוי), 93 מדרגות מובילות למרומי הכיפה ומשם יש תצפית נפלאה על העיר וסביבתה כולל על הרי הרוקי.
לינה– דנוור

יום 3:

נצא מדנוור לכיוון אספן (Aspan), עיירה שבה כל צריף רעוע עשוי לעלות מיליון דולר ,מחירי הבתים הם בין הגבוהים ביותר בכל ארה”ב וההצדקה לכך היא הנוף המדהים של העיירה השלווה הזאת. היא הוקמה בסוף המאה  ה- 19 כמחנה של כורי כסף. היא נקראת על שם סוג מסוים של עצי הצפצפה הנמצאים באזור.
גובהה 2405 מ’ , העיירה יקרה היות וגרים בה כמה מכוכבי העל של הוליווד ועוד מיליונרים רבים. ג’ק ניקולסון מחזיק בית במקום, גולדי הון בעלת בית מרשים ועוד רבים וטובים.

משם נגיע אל הקניון השחור  (Black canyon), אחד הפארקים הצעירים בארה”ב, הוכרז רק בשנת 1999. רוב התיירים מחמיצים אותו עקב היותו קטן (83 קמ”ר) וחבוי – אנחנו לא נחמיץ אותו! אחד הגיאולוגים אמר שאין עוד קניון המשלב עומק, צרות, תלילות והופעה קודרת מפחידה כמו הקניון השחור. המים חרצו את עומקו בכ- 800 מ’ ועקב מבנהו הוא מקלט בטוח להמון חיות בר.  לצידו של הקניון השחור ממוקמת העיירה מונטרוז’  (Montrose) שהינה “עיר אמיתית עם אנשים אמיתיים”.
במרכז העיר אפשר עדיין לחוש את טעם המערב הישן.
לינה– מונטרוז’

יום 4:

נצא ממונטרוז’ לכיוון מואב  Moab, עיירה על שם מואב המקראית. נהר הקולוראדו זורם לידה, הרים אדומים סביבה וכמובן כמה פארקים צמודים לה: ארצ’ס (Arches) , קניונלנד (Canyonlands)  ו”נקודת הסוס המת” הלוא היא Dead Horse Point. העיירה משמשת מקום לצילומי סרטים, טיולי גיפיים  רפטינג ועוד .
לינה– מואב

יום 5:

נצא ממואב לכיוון סולט לייק סיטי  (Salt lake city), בירתה של מדינת יוטה. המרכז העולמי של המורמונים. שוכנת בעמק סולט לייק ומוקפת באתרי נוף יפים. מסביבה ישנם משאבים טבעיים והכלכלה מבוססת על מכרות המחצבים ועיבודם. מכאן, מהמרכז העולמי של המורמונים הם מנהלים את תנועת הקהילה בכל העולם. נוכל לראות את בנין הקפיטול, נבקר במרכז המורמונים ונלמד עליהם ולו במעט.
לינה– סולט לייק סיטי.

יום 6:

נצא מסולט לייק סיטי, לכיוון “גארנד טיטון”  (Grand Titon National Park), הנמצאים בצדו המערבי של הפארק ומהווים שרשרת רכסים המתפצלת מהרי הרוקי. משם ניסע אל ג’קסון  (Jackson), עיר קטנה, המשרתת בעיקר את הבאים לשמורות. בחודשי החורף היא מהווה מוקד לחובבי הסקי. בעבר היתה עירם של  הציידים שעסקו בסחר בפרוות חיות הבר. פסגותיו המושלגות של הרי טיטון  Grand Titon נישאות לגבהים של מעל 4000 מ’ . הנופים מרהיבים השבילים המסומנים הופכים את גארנד טיטון לאתר מסעות רגליים מבוקש ואטרקטיבי מאוד. ניתן לראות כאן דובים וזאבים על נקלה (נקוןה שגם מזלנו יתמזל)…
לינה– ג’קסון הול

יום 7:

ילוסטון  (Yellowstone) הינה שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה כפארק לאומי כבר ב- 1872.פרסומו נובע מכמות הגייזרים (כחצי מהכמות בעולם כולו) הניתזים מתוך הסדקים שבאדמה, וזאת עקב פעילות וולקנית שארעה לפני כ – 600 אלף שנה.

המפורסם שבו הוא ה”נאמן הזקן” שבכל 78 דקות מתפרץ לגובה של כ- 50 מ’,מסביבו בנו טיילת מיוחדת לצפיה בכל התפרצות. שמו ניתן לו עקב הצבע הצהוב (מינירלים שונים) של הסלעים בקניון הגדול שבו. למעשה 99% ממנו בלתי מפותח ועקב זאת הוא בית גידול להמון חיות.
לינה–  ווסט ילוסטון

יום 8:

נצא מ“ווסט ילוסטון” לכיוון קודי (Cody) העיר של “באפלו ביל” ,או בשמו המקורי “וויליאם פרדריק קודי“, שנולד ב-1846. קודי היה סייר בצבא, אולם עיקר פירסומו נובע, מהקמת הקרקס הנייד שיצר ויצא להופעות לאירופיים והציג את החיים במערב הפרוע. במקום עדיין קיים המלון שבנה על שם בתו “אירנה”. בעיר יש המון אטרקציות הקשורות לבאפלו ביל.
לינה– קודי

יום 9:

נצא מ קודי לכיוון סטארג’ס. קודי שוכנת לרגלי הרי ביגהורן , תושביה עוסקים בעיקור בגידול בקר וצאן , קצת תעשית עץ והפקת נפט. בין חוות מגדלי הכבשים שבאזור, יש רבות השייכות לצאצאי הבסקיים, הם התישבו באזור המזכיר להם את הפירינאים שבמולדתם. חלקם עד היום משמרים את מורשת בית אבותיהם.

משם אל מגדל השטן (Devils tower) “המגדל” עצמו הוא גוש בזלת חרוטי ענק , שנוצר לפני 50 מיליון שנה תוך פעולות מנוגדות של שכבות המשקעים. הוא מתנשא לגובה של 265 מ’ מבסיסו , קוטר הבסיס הוא כ- 310 מ’ ושטח כיפתו כ- 6 דונם של עשבים למינהם.
את פירסומו הוא חייב לבמאי סטיבן שפילברג בסרטו המפורסם “מפגשים מהסוג השלישי.”
יש המון אגדות וסיפורים על המקום. סאטרג’יס  Sturgis נוסדה עבור החיילים ששמרו על השירות מפני האינדיאנים , אולם היום שמה הולך לפניה עקב הכנס השנתי העולמי לחובבי האופנועים ברשות אופנועי הארלי דווידסון. היא גם השער הצפוני לעבר הגבעות השחורות.
לינה– סטארג’ס

יום 10:

הר ראשמור, ארצות הברית – Mount Rushmore

נצא מסטארג’ס לכיוון הר ראשמור (Mount Rushmore) , הגבעות השחורות הוט ספרינגס, והיער הלאומי  Black hills. זה היה שטח מחייתם של האינדיאנים שנים רבות עד אשר הגיעו ופלשו לאזור הלבנים בשנות השבעים של המאה – 18,זאת כששמעו על מרבצי הזהב שיש במקום. עד היום מפיקים במקום זהב בשווי של מיליוני דולרים.
הסרט “רוקד עם זאבים” צולם באזור הר ראשמור Mount Rushmore, כאן חצובים במרומי הסלע ראשיהם של ארבעה מנשיאי ארה”ב שנבחרו על ידי הפסל “בורגלם 1941-1867” כחשובים ביותר בעיניו כגדולים בין נשיאי ארה”ה (בזמנו): אבי האומה – ג’ורג’ וושינגטון , לוחם העצמאות שוויתר למען הרפובליקה הצעירה על ההצעה להיות מלך אמריקאי ראשון, הוגה הדעות והנשיא השלישי- תומס ג’פרסון, יוזם ומנסח החוקה האמריקאית המתקדמת, הנשיא בעת מלחמת האזרחים – אייברהם לינקולן , שהנהיג את ארה”ב בתקופת מלחמת האזרחים הנוראית והיה האיש שהביא לביטול העבדות במדינה והרביעי, אבי שימור הטבע בארה”ב והנשיא שבתקופתו הפכה המדינה למעצמה – תיאוודור רוזוולט.
אי לכך זכה המקום לשם ” משכן הדימוקרטיה“.

התשתית הוכנה בעזרת פיצוץ מבוקר של דינמיט אולם עם מותו של הפסל הופסקה העבודה ובעצם הפסלים לא הושלמו עד היום לפי התוכנית.

בתגובה – לא רחוק מהאתר הקימו האינדיאנים אתר דומה עם פסלו של הצ’ייף האינדיאני “קרייזי הורס” פסל מגלומני שעדין לא הושלם ומי יודע מתי יהיה סופו .נבקר גם באתר זה.

גם הוט ספרינגס Hot springs (מעיינות חמים) – הוא ירושה מהאינדיאנים שקרו למקום עמק המים החמים. במקום נובעים 47 מעיינות העשירים במינירליים רבים וטובים.
לינה–  הוט ספרינגס

יום 11:

נצא מ“הוט ספרינגס” ונגיע לעיר דאגלס (Douglas) שנוסדה רשמית ב-1886. בראשיתה הייתה עיר אוהלים ועם פריסת מסילות הרכבת היא הפכה כנקודת אספקה עבור החוות שסביבתה. במקום היה בית כלא לשבויי מלחמת העולם השניה שבו שוכנו אסירים איטלקים וגרמנים. משם נגיע אל שיין (Cheyenne), עיר הבירה של וויומינג המהווה מרכז מסילות הברזל לרכבות חברת “יוניון פסיפיק“.
לינה– שיין

יום 12:

מ שיין ,נצא אל עבר רכס הרי הרוקי (Rocky mountain), האטרקציה המרכזית של קולוראדו. אומנם הוא קטן בהרבה מילוסטון, אך כמות המבקרים בו לא פחותה מאשר בילוסטון.
גובהם של ההרים אלפי מטרים והם בין היפים ביותר בארה”ב. הצד המזרחי הוא תלול יותר והצד המערבי משופע באגמים נחלים ונהרות. מהווה  בית גידול ענק לחיות הבר ובו נמצא את לביא ההרים , דובים שחורים ועוד טובים ורבים. נגיע אל בולדר (Boulder), העיר היחידה בעולם המספקת את כל תצרוכת המים שלה מקרחון פרטי שלה. עיר שהוקמה בעקבות מחפשי הזהב. עם המון אוניברסיטאות ומכוני מחקר בהמון תחומים.
לינה– הרי הרוקי

יום 13:

נצא חזרה לכיוון דנוור 

לינה– דנוור

יום 14:

טיסה חזרה לישראל.

מחירי הטיול:

המחיר הוא לטיול פרטי עם מדריך צמוד

אדם בחדר זוגי החל מ- 7,375$

תוספת ליחיד בחדר החל מ- 1,400$

 המחיר אינו כולל טיסות מישראל לדנוור קולוראדו וחזרה

המחיר כולל:

  • כניסה לאתרים שפורטו במסלול
  • מדריך צמוד דובר עברית / אנגלית
  • לינות במלונות/מוטלים בדרגת תיירות טובה
  • ארוחות בוקר
  • כניסה לאתרים שפורטו במסלול
  • מזוודה לנוסע
  • רכב חדיש וממוזג
  • העברות משדה התעופה

המחיר אינו כולל:

  • המחיר אינו כולל טיסות מישראל לדנוור קולורדו וחזרה
  • הוצאות אישיות
  • כלכלה ומשקאות (צהרים וערב)
  • דמי תשר למדריך ( נהוג לתת 5$  ליום )
  • ביטוחי נסיעה / בריאות/מטען

שתפו עם אחרים!