טיפים ליום ביוניברסל סטודיו

שתפו עם אחרים!

טיפים ליום בילוי מושלם ביוניברסל סטודיו הוליווד

פארקי שעשועים בארצות הברית זה לא מה שאנחנו מכירים בישראל. הכל גדול יותר, מושקע עד לפרטים הקטנים ואפשר בקלות להתמכר אליהם. כשיודעים לתכנן את תאריך ההגעה, כשיודעים פחות או יותר מי הם המתקנים העמוסים יותר ובאילו שעות כדאי להגיע אליהם ועוד כמה טריקים קטנים – אתם יכולים לחסוך המון זמן על תורים ולהגיע לניצול מקסימלי של היום שלכם. לשם כך, הכנו לכם כאן את המדריך המושלם ליום המושלם ביוניברסל סטודיו הוליווד. עקבו אחר הטיפים שלנו בכדי להוציא את המקסימום מהביקור שלכם.

בתור התחלה, הכירו את יוניברסל סטודיו הוליווד והבינו את מבנה הפארק– ישנם 2 מפלסים (עליון ותחתון), אולפנים (בהם נערך הסיור) ואת המדרחוב החיצוני לפארק הנקרא סיטי ווק City Walk. המפלס התחתון הוא קטן יותר, אבל מכיל בתוכו מקבץ מתקנים מעולים! המעבר מהמפלס העליון לתחתון יכול להתבצע בעזרת מדרגות נעות או מדרגות רגילות והמעבר הזה בין מפלס למלפס לוקח בין חמש לעשר דקות.

אם עדיין לא קראתם את המדריך המושקע שלנו המסביר על פארק יוניברסל סטודיו עצמו הכולל הסברים על סוגי הכרטיסים, האטרקציות השונות וההתייחסות למבקרים עם מוגבלויות אז זה הזמן!

מזרקת הכניסה ליוניברסל סטודיו הוליווד
מזרקת הכניסה ליוניברסל סטודיו הוליווד. צילום: טיולים מעבר לקשת

טיפ 1- בדקו תאריכים מומלצים לביקור ביוניברסל סטודיו

נכון שכל יום ביוניברסל סטודיו הוליווד הוא יום מוצלח, אך יש ימים שהם מומלצים יותר מאחרים. כמו בכל מקום בעולם, ימי חג וחופשות בית הספר הם העמוסים ביותר. היכנסו למדריך הזמנים המומלצים להגעה ליוניברסל סטודיו שהכנו במיוחד ובדקו לפי תאריכי החופשה שלכם מה הכי כדאי ופחות עמוס וסמנו לעצמכם את היום הזה כמועדף.

טיפ 2- בביקור ביוניברסל סטודיו העדיפו את אמצע השבוע

ימי שני עד חמישי הם המומלצים יותר בד”כ ולא רק בגלל עומס המבקרים היורד משמעותית בהשוואה לסופי השבוע, אלא גם כי האולפנים הם אולפנים פעילים ומצלמים בהם סרטים וסדרות במהלך ימות השבוע ואולי תצליחו לראות סט צילומים פעיל ואולי אפילו איזה סלב או שניים במהלך סיור האולפנים המפורסם של היוניברסל.

טיפ 3- רכשו כרטיסים לפארק מראש

נכון, לפעמים דווקא התכנון הקפדני ולא הספונטניות הם אלו שיכולים לבאס את החופשה, אבל יש דברים שצריך להציב כעוגן במהלך הטיול. לאחר שבחרתם את התאריך שלכם, כדאי מאוד לרכוש כרטיסים אונליין מראש משתי סיבות עיקריות- הראשונה היא הנחות ומבצעים שתמצאו רק באינטרנט והשנייה היא חסכון בזמן המתנה בהגעה לפארק עצמו. תוכלו למצוא הנחות וקופונים באתר הרשמי של הפארק או באתר זה המפרסם המלצות לפארקי שעשועים בארצות הברית המוכר על ידי יוניברסל סטודיו כמשווק מורשה ולכן הוא אמין ומומלץ גם כן.

טיפ 4- חשבו טוב טוב על סוג הכרטיס שאתם רוצים

העומס הגדול בפארקים מסוג זה יכול להכביד על החוויה, לכן ביוניברסל מציעים מגוון סוגים של כרטיסי כניסה (ניתן לקרוא עליהם במדריך שלנו על הפארק). במידה ואתם מגיעים ביום שנחשב לא כל כך עמוס אז אפשרי בהחלט לעקוב אחרי ההמלצות שלנו בהמשך הכתבה ולהספיק הכל. מה גם שתמיד אפשר לשדרג לכרטיס אקספרס כשאתם כבר בתוך הפארק (אך שימו לב כי מספר הכרטיסים המהירים המוצע ביום הוא מוגבל והמחיר שלו עלול להשתנות בכל זמן נתון). אך אם אתם מגיעים בימים שנחשבים ליותר עמוסים ביוניברסל כדאי ואף מומלץ לרכוש מראש כרטיס אקספרס המקנה לכם, מעבר לכניסה לפארק כמובן, גם גישה (לפעם אחת בלבד) ללא תור לכל מתקן או הופעה, מקומות ישיבה שמורים בהופעות. זאת אחלה דרך למקסם את הזמן שלכם! אם פעם אחת לכל מתקן אינה מספיקה לכם, תדעו שיש גם כרטיס יקר יותר המקנה כניסה ללא הגבלת פעמים לכל המתקנים והאטרקציות ללא המתנה בתור.

טיפ סודי וחשוב: אם יש לכם חברים מקומיים בדקו איתם האם יש לכם כרטיס שנתי לפארק או כרטיס הנחות מקומי. לפעמים בעלי כרטיס שנתי יכולים לקנות כרטיס לאורחים שלהם במחיר מוזל ממש! בנוסף, אפשר לברר על הנחות לכרטיסים ברשתות ענק כמו “קוסקו” או AAA, אין מקומי שלא מכיר את ההנחות שלהם.

טיפ בונוס: אם אתם רוכשים כרטיסי אקספרס אולי שווה להביא איתכם נרתיק כרטיסים שקוף המחובר לשרוך על הצוואר כדי להחזיק בו את הכרטיסים שלכם שלא ילכו לאיבוד וכדי שיהיה יותר נוח לסרוק אותם והם יהיו בגישה מהירה ובהישג יד.

צילום עם דמותה של מרלין מונרו כחלק מסיור V.I.P ביוניברסל סטודיו הוליווד
כשדרור פגש את מרלין בסיור V.I.P ביוניבסרל סטודיו הוליווד

טיפ 5- שעות פעילות יוניברסל סטודיו הוליווד

בדקו את שעות הפעילות ביום שבחרתם. ישנם ימים בהם הפארק נסגר מוקדם, מה שמצמצם את זמן השהייה שלכם כמובן. כמו כן, ישנם ימים בהם הפארק נפתח מוקדם יותר ומומלץ להגיע לפני שעת הפתיחה. תוכלו לראות את שעות הפעילות כשתהיו מול לוח השנה באתר.

טיפ 6- השאירו זמן להגעה, חנייה והסדרי ביטחון

לוס אנג’לס ידועה בפקקי הענק שלה, לכן מומלץ לבדוק מראש את צפי זמן הנסיעה בשעות הבוקר מהמקום בו אתם לנים עד לפארק עצמו. בחניה תפגשו צוות ענק שכל מטרתו היא למנוע פקקונים מיותרים ולהכווין אתכם לחניות הפנויות והכל בסדר מופתי, אבל עדיין כל התהליך יכול לקחת הרבה זמן, בטח אם אתם מחנים רחוק וצריכים להיעזר בשירותי ההסעות הפנימיות (שאטלים). אפשר דרך אגב, תמורת תשלום נוסף, לשדרג את החניה שלכם כך שתהיה קרובה יותר לכניסה לפארק. כמו כן, הכניסה עצמה יכולה לקחת כמה דקות, בטח אם אין לכם כרטיסים מודפסים מראש או שטרם הורדתם את האפליקציה של הפארק. לבסוף, הוסיפו כמה דקות לחישוב שלכם לטובת בידוק בטחוני בכניסה. כלומר, הוסיפו סה”כ (ללא זמן נסיעה מהמלון לפארק) בין חצי שעה לארבעים דקות לפני הזמן שתכננתם להגיע לפתיחת השערים או תחילת היום שלכם.

טיפ 7- חניה באזור יוניברסל סטודיו הוליווד

החניה לא זולה והמחירים מתחילים מ- 28$ ליום לחניון הרחוק ומגיעים עד ל- 60$ ואף יותר בחניות שממש מול השערים. הכינו את עצמכם לתוספת המחיר הזו. אפשר כמובן גם להגיע בתחבורה ציבורית או להחנות בערים הסמוכות ולקחת אובר שאולי יעלה לכם פחות (רק אל תשכחו לחשב את התשלום על האובר לכל צד). בערב תעריפי החניון משתנים. בדקו טוב בכניסה את המחירון.

טיפ סודי וחשוב: בצמוד לפארק השעשועים עצמו וכחלק מכל המתחם, תמצאו את המדרחוב המפורסם “יוניברסל סיטי ווק” (city walk) ובו עשרות מסעדות וחנויות מגניבות. במהלך היום הוא נראה פחות מושך והבילוי בו מומלץ ביותר במהלך הערב, לאחר שכבר סיימתם עם הפארק עצמו. אם תחנו בחניות הרגילות לאחר הבילוי בפארק תעברו במילא דרך המדרחוב כך תוכלו להנות מהדרך לאוטו ולא לבזבז זמן בבוקר בסיבוב בחנויות שבו.

טיפ סודי וחשוב מאוד: במדרחוב תמצאו גם קולנוע שאם תרכשו כרטיס לסרט תקבלו הנחה על החנייה. בדקו אם משתלם לכם.

טיפ 8- הגיעו לפני זמן הפתיחה הרשום

יוניברסל מאפשרים רכישה של כרטיסים עם כניסה מוקדמת לפארק, כלומר חצי שעה לפני זמן הפתיחה לקהל הרחב. לפעמים, אם אין עומס ולאחר שכל מי שרכש כרטיס לכניסה מוקדמת נכנס, הם נותנים גם לאלו שלא רכשו כרטיס כזה להיכנס מוקדם וכך תוכלו להיות בין הראשונים בפארק ולהנות מזמני המתנה קצרים יותר. כמובן שאין שום הבטחה שזה יעבוד לכם, כי כאמור זה תלוי בהרבה גורמים, אך אין ספק שאם הצלחתם- זכיתם במינימום זמני המתנה ואנחנו ממליצים ישר ללכת למתקנים הכי עמוסים (הסבר בהמשך).

טיפ סודי וחשוב: שערי הכניסה המוקדמת ממוקמים בצד שמאל, בעוד מצד ימין תמצאו תורים של כניסה רגילה. אבל לאחר שהמבקרים בעלי כרטיס לכניסה מוקדמת נכנסים כולם, התור השמאלי הופך גם הוא לתור לכניסה רגילה. אם תהיו חדים וזריזים מספיק, שימו לב מתי נגמרת הכניסה המוקדמת וקפצו ישר לתור מצד שמאל, סביר להניח שיהיו בו פחות אנשים.

טיפ סודי וחשוב מאוד: חפשו את עובדי הפארק המסתובבים בחוץ עם טאבלטים. הם עורכים סקרים לטובת שיפור חווית המבקרים ולעיתים הם מחלקים מתנות בדמות כרטיסי אקספרס או הנחות בכל מיני חנויות בתוך הפארק. זה ייקח בערך 10 דקות מזמנכם, אבל אולי זה ישתלם לכם כשתקבלו כרטיס ללא עמידה בתור.

ומה אם אתם לא מאלו שמצליחים לקום לפני השמש? קורה ואין לכם אפשרות להגיע עם פתיחת השערים? הכל בסדר, היכנסו למדריך הזה.

טיפ 9- אכלו ארוחת בוקר לפני ההגעה לפארק

מצד אחד טיפ מוזר ומצד שני אולי תחשבו לעצמכם “ברור שנאכל ארוחת בוקר לפני שנגיע” אז למה בכל זאת אנחנו טורחים להדגיש זאת? שתי סיבות עיקריות- הראשונה היא כמובן לחסוך בזמן בתוך הפארק עצמו כי כמו שתראו עוד מעט, השעתיים הראשונות בפארק הן החשובות ביותר כדי למקסם את הזמן שלכם. הסיבה השניה היא כסף- במילא הפארק וכל מה שתמצאו בו עולים לא מעט כסף, אז אם אפשר לאכול במלון או אפילו במסעדה או דיינר מחוץ לפארק עצמו, הנה חסכתם עוד כמה דולרים.

טיפ 10- הכינו מעט חטיפים קלים והביאו איתכם בקבוק מים

ליוניברסל סטודיו יש נהלים די ברורים איזה אוכל ושתיה מותר להכניס לתוך הפארק וניחשתם נכון- יש יותר איסורים מאישורים. למשל, אוכל לתינוקות, פירות וירקות ובקבוק מים (מקסימום שני ליטר) מורשים להיכנס. כל השאר- לא. וגם אל תביאו את זה בצידניות או משהו כזה אלא רק בתיק האישי שלכם. כמובן שאם זה קשור למצב רפואי כלשהו ניתן להסביר בכניסה לפארק, אבל תוכלו בקלות לראות במדריך האוכל של הפארק שישנו פתרון לכל צמחוני, טבעוני או מבקר הרגיש לגלוטן.

טיפ סודי וחשוב: אם לא הבאתם איתכם מים, קנו אחד מבקבוקי השתייה המעוצבים לפי הדמויות האהובות עליכם, כך גם קניתם מזכרת וגם קיבלתם אפשרו ל Refill של שתייה בכל רחבי הפארק.

טיפ 11- בדקו מופעים ביוניברסל סטודיו הוליווד מראש

הפארק מפורסם לא רק בגלל הסיור שבו, אלא גם בגלל המופעים המיוחדים שבו. המתקנים רצים לאורך כל שעות פעילות הפארק, אך למופעים יש זמנים משלהם והם קבועים, לכן אנחנו ממליצים לעבור על ההופעות ולבחור למה אתם מתחברים יותר ולנסות לתכנן את היום שלכם סביב שעות ההופעה, אותם תהפכו לעוגנים בלו”ז שלכם. המופע המומלץ והמפורסם ביותר הוא “עולם המים” המבוסס על הסרט בעל אותו השם. אם אין ברשותכם כרטיסי אקספרס אנחנו ממליצים להגיע בערך 20 דקות לפני מועד תחילת המופע. המופע כולל אקרובטיקה ופירוטכניקה וכמוכן לא מעט מים. אם אינכם רוצים להירטב שימו לב לסימון על המושבים.

באתר של הפארק תוכלו למצוא לפי תאריך האם ישנם מופעים מיוחדים שאינם רצים בדרך כלל ולהוסיף אותם לתכנון היומי שלכם.

טיפ סודי וחשוב: ליוניברסל יש אפליקציה (שעוד מעט נספר עליה) בה הוסיפו פיצ’ר חדש שאפשר להירשם לתור וירטואלי למופע הכי מבוקש “עולם המים” ולהבטיח את מקומכם. אם תאשרו מיקום והקפצת הודעות תוכלו אפילו לקבל הודעה שתזכיר לכם מתי לצאת לכיוון המופע כדי שלא תפספסו אותו.

הצצה למופע עולם הים המפורסם של יוניברסל סטודיו
מופע עולם המים יוניברסל סטודיו הוליווד. צילום: טיולים מעבר לקשת

טיפ 12- חלקו את השהות שלכם במתחם הארי פוטר

המתחם של הארי פוטר מושך המון מבקרים לפארק. בהתאם לכך, הוא נחשב לאחת האטרקציות העמוסות ביותר ולכן מומלץ לנהל את הזמן במתחם נכון. ההמלצה שלנו היא להתחיל בממלכת הארי פוטר ישר לאחר הכניסה לפארק ולהתחיל קודם כל במתקן המציאות המדומה Harry Potter and the Forbidden Journey שם תצטרפו לטיסה של בערך 6 דקות על מטאטא הקסמים עם הארי פוטר ושאר הדמויות. לאחר מכן תוכלו להמשיך לרכבת Flight of the Hippogriff שהיא רכבת הרים בה תוכלו לראות את המתחם מלמעלה בנסיעה של בערך 3 דקות (לא משהו חובה במיוחד, יש מתקנים טובים יותר, אפשר להשאיר לסוף היום). אלו שני המתקנים הכי מבוקשים במתחם הארי פוטר ואולי אפילו בפארק כולו, לכן קודם כל בקרו בהם. לאחר מכן, למרות שיהיה קשה להיפרד מהמתחם, צאו ממנו ורדו למפלס התחתון ובקרו במתקנים שבו. תוכלו לחזור למתחם הארי פוטר להנות ממנו מאוחר יותר, אולי אפילו לאכול בו ארוחת צהריים או אפילו ערב, חבל לבזבז זמן על סיבוב במתחם כשהתורים לשאר המתקנים הולכים ומתארכים. לשני המתקנים האלו ניתן להיכנס עם כרטיס אקספרס, אבל לסיור בבית שרביטי הקסמים כן צריך לחכות בתור, שבאופן נוח הולך ומתקצר ככל שהיום מתקדם, לכן אל תגיעו Ollivanders Wand pairing בתחילת היום אלא משעות הצהריים והלאה כשהתורים אליו מתחלים להצטמצם.

טטירת הוגוורטס ביתו של הארי פוטר במתחם הארי פוטר ביוניברסל סטודיו הוליווד.
טירת הוגוורטס ביתו של הארי פוטר במתחם הארי פוטר ביוניברסל סטודיו הוליווד. צילום: טיולים מעבר לקשת

טיפ 13- סיימו קודם עם המפלס התחתון של הפארק

כמו שכבר אמרנו, הפארק מחולק לשני מפלסים, כאשר המפלס התחתון קטן יותר אבל מכיל מקבץ של מתקנים מרשימים, כלומר- עם תורים ארוכים. לכן, לאחר שסיימתם עם שני המתקנים בהארי פוטר (זכרו, שמרו את השהות במתחם עצמו לאחר כך), רדו למפלס התחתון וסיימו את המתקנים שבו, הכוללים את פארק היורה, רובוטריקים (Transformers), סופר מריו והמומיה. שימו לב שהמפלס התחתון נפתח מאוחר יותר מהמפלס העליון (בערך שעה לאחר פתיחת הפארק) ולוקח בערך 10 דקות לעבור אליו מהמפלס העליון (כן, זה המון מדרגות). השתדלו לסיים אותו בפעם אחת כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן יקר בהמשך על ירידה אליו עליה ממנו חזרה למפלס העליון.

טיפ 14- השתמשו בתור ה”סינגל ריידר” Single Riders Line של יוניברסל

אם לא אכפת לכם להתפצל אנחנו ממליצים על הסינגל ריידר- התור לבודדים. האופציה הזו היא המהירה ביותר להיכנס למתקנים (מלבד לקנות כרטיס אקספרס כמובן) והיא חינמית! כל מה שצריך לעשות הוא לעמוד בדרישות הגובה של המתקן הספציפי ולהיכנס לתור הבודדים. המטרה שלו היא למלא חורים ומקומות ריקים על המתקנים ולכן יש סיכוי שלא תשבו יחד, אבל לפעמים יושבים ממש קרוב ואפשר תמיד לבקש להתחלף עם הזרים שיושבים לידכם. המתקנים בהם תמצאו תור לבודדים הם: שני המתקנים של הארי פוטר, מתקן המומיה, המתקן של הרובוטריקים והמתקן של פארק היורה.

טיפ 15- השתמשו בשירות Child Switch

בחלק מהמתקנים קיימת הגבלת גובה ולפעמים משפחות עם ילדים נאלצות לוותר על מתקנים מסויימים. בדיוק בגלל זה נוצרו מתחמים בהם מבוגר אחד או שניים יוכלו להישאר עם הילדים שלא יכולים להיכנס למתקן ושאר חברי הקבוצה ייהנו מהמתקן. כשהראשונים יסיימו את המתקן הם “יחליפו משמרות” עם מי שנשאר עם הילדים ואלו יוכלו להיכנס ישירות למתקן ללא צורך בהמתנה נוספת בתור.

התחלפו בשמירה על הילדים ודלגו על התור עם child-switch ביוניברסל סטודיו
התחלפו בשמירה על הילדים ודלגו על התור עם child-switch ביוניברסל סטודיו

טיפ 16- תזמנו נכונה את הסיור המפורסם באולפני יוניברסל

זה לא סוד שאחת האטרקציות הכי מפורסמות בפארק היא הסיור באולפנים. הסיור לוקח בין 45 דקות לשעה בהן אתם עוברים בין סטים של סרטים מפורסמים ואפילו סטים פעילים של סדרות שרצות ביום יום. תקבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של כל מיני סרטי אקשן כמו מהיר ועצבני, קינג קונג ועוד הרבה חוויות. כן, גם לסיור יש תור והוא לא קטן, לכן נסו או להגיע לסיור בשעתיים הראשונות בפארק או אחר הצהריים, כשהתורים במתקנים ארוכים אז התור לסיור מתקצר. כך גם תוכלו לנוח ולהנות מאטרקציה של שעה בישיבה. שימו לב לזמני הסיורים ותכננו את היום בהתאם. חשוב לציין כי הסיורים מסתיימים לפני שהפארק נסגר.

טיפ 17- תזמנו את הארוחות שלכם לפי זמני השיא של הפארק

אומנם הפארק מלא במסעדות, אך אין אפשרות לשמור מקומות מראש. בשעות הצהריים העומס במסעדות עולה בצורה משמעותית, מה שיכול לגזול זמן יקר בהמתנה להושבה ואף לקבלת המנות. אם אפשרי, השתדלו למשוך מעט את הרעב ולאכול את ארוחת הצהריים שלכם לכיוון שעות אחר הצהריים. אל תדאגו, בהמשך נמליץ לכם על ארוחת ערב שתהיה שווה את זה.

טיפ סודי וחשוב: מותר לאכול במהלך המופע “עולם הים”. קחו את ארוחת הצהריים שלכם לשם ותאכלו בזמן המופע (רק שמרו על נימוס וניקיון, כן?)

טיפ 18- אל תתבאסו אם מתקן הושבת זמנית- נצלו את זה

אין מה לעשות, במקום כזה גדול בו מתקנים מורכבים להפליא עובדים שעות על גבי שעות לפעמים ישנן תקלות טכניות. האמריקאים ידועים בתודעת השירות שלהם לכן אם זה קרה בזמן שהייתם על המתקן או ממש בתור הבא לעלות עליו, סביר להניח שיציעו לכם שובר הנחה כלשהו או חטיפים בחינם. אם המתקן עתיד להיפתח בהמשך היום שוב, אולי תקבלו אפילו מילת קוד אותה תצטרכו להגיד כשתגיעו למתקן שוב כשהוא יפתח מחדש וכך לא תצטרכו לעמוד בתור (מומלץ לרשום אותה איפשהו או לצלם את זה). במקרים מסויימים אפשר אפילו לקבל שדרוג לכרטיס שיש לכם עכשיו למשל לכרטיס אקספרס ללא עמידה בתור לכל המתקנים האחרים של הפארק! אבל שימו לב שאם זה המצב, הם לא נותנים כרטיס אקספרס לכל אחד מחברי הקבוצה, אז אם שואלים אתכם כמה אתם, אל תהיו יחד 🙂

טיפ 19- אם אפשרי, צאו להפסקה בשעות השיא

אם המלון שלכם קרוב, אולי כדאי שתצאו להפסקת צהריים קלה במלון. אין מה לעשות, החום, השמש, ההתרגשות וההליכה והעמידה עושים את שלהם וכל היום הזה מאוד מעייף. אם הגעתם ביום בו הפארק פתוח להרבה שעות (למשל לא ביום בו הוא נפתח בעשר ונסגר בשש) אולי כדאי לכם לשקול יציאה מהפארק (רק זכרו להעביר טביעת אצבע) למנוחה במלון הקרוב וחזרה לאחר שעה בערך. שוב, רק אם המלון קרוב ושעות הפארק ארוכות, אחרת לא ממש כדאי.

טיפ 20- לא לשכוח להתקרר טיפה

הפארק אינו ממוזג, רוב היום תבלו בחוץ בשמש החמה של קליפורניה מלבד בתוך החנויות או המתקנים עצמם. בשלב כלשהו של היום תתחילו להרגיש את החום והעייפות, זה השלב בו אנחנו ממליצים להגיע למתקנים הממוזגים שם תוכלו להתקרר טיפה ולנוח. אופציה נוספת היא להגיע לסופר סילי לנד Super Silly Land שם תמצאו בערך 80 מתקני מים מגניבים לילדים בעוד שאתם תשבו לכם בצל ותנוחו (רק לא לשכוח להביא בגדי החלפה לקטנטנים).

טיפ סודי וחשוב: תוכלו לעשות הפסקה מהפארק עצמו וללכת לראות סרט במדרחוב “סיטי ווק” מחוץ לפארק. גם תוכלו להנות מסרט במזגן וגם אם תציגו את כרטיס החניה שלכם בכניסה לסרט תקבלו הנחה על החניה.

טיפ 21- השאירו את קניית המזכרות שלכם לסוף

למרות שזה מאוד מפתה, כדאי להמתין עם קניית המזכרות שלכם לסוף היום. ארבע סיבות עיקריות:
1. הראשונה היא שזה לא כל כך נוח להסתובב עם שקיות כל הזמן, במיוחד שאי אפשר לעלות איתן למתקנים.
2. הסיבה השנייה היא שהקניות יכולות להיהרס או ללכת לאיבוד במהלך היום.
3. הסיבה השלישית היא שזה מבזבז זמן של עמידה בתור לקופה במקום בתור למתקן.
4. הסיבה הרביעית היא שכמעט כל המזכרות שתמצאו בתוך מתחמי הפארק תוכלו למצוא גם בחנות המזכרות הממוקמת לפני היציאה מהפארק.
תוכלו לרשום לעצמכם מה רציתם לקנות ואיפה זה היה ממוקם או לצלם לעצמכם ולחזור לשם אחרי שסיימתם עם כל המתקנים וההופעות ולקראת העזיבה.

טיפ סודי וחשוב: כחלק מעידוד הקניות בתוך הפארק, מציעים ביוניברסל שירות של קניה עכשיו איסוף אחר כך. כלומר אם כבר בחרתם לבזבז זמן באמצע היום לקניות (למרות שאנחנו ממליצים להשאיר את זה לסוף), תוכלו לבקש מאנשי הצוות להפעיל את האופציה לשמירת הקניות עד לצאתכם מהפארק ולאסוף אותן בחנות המזכרות שביציאה.

טיפ  22- הורידו את האפליקציה של יוניברסל סטודיו בה’ הידיעה

יוניברסל הוציאו אפליקציה מעולה עם מפה בה תוכלו לראות איפה נמצאים כל המתקנים, המסעדות ואפילו איפה השירותים הקרובים אליכם. תוכלו לראות זמני סיורים, הופעות ואף לקבל התראות על זמן הופעה שתבחרו. ואם עד עכשיו חשבתם שהאפליקציה הזו לא כזו שווה אז היא גם מראה לכם זמני המתנה לכל מתקן בזמן אמת!! תודעת שירות כבר אמרנו?

טיפ סודי וחשוב: בתוך הפארק ישנה רשת WiFi פנימית שתוכלו להשתמש בה מבלי לנצל את חבילת הגלישה שלכם. מה שעליכם לעשות הוא להפעיל את האפשרות ל- WiFi ולחפש את הרשם בשם UNIVERSAL. ברגע שתנסו להתחבר תועברו לדף חיצוני בדפדפן שלכם בו תוכלו להיכנס כאורחים של הפארק.

טיפ 23- תיקים קטנים

אתם הולכים להסתובב הרבה, לכן נסו לצמצם את גודל התיק שלכם כמה שניתן. תכלס? חוץ משתייה, טיפה חטיפים, קרם הגנה ומצלמה אין צורך בשום דבר מיוחד. יתרה מכך, ישנם לוקרים בתשלום (מזומן או אשראי) והמחירים נעים בין 8$-15$ תלוי בגודל הלוקר. התשלום הינו לכל היום, אך שימו לב שמספר הלוקרים מוגבל. לרוב המתקנים אסור לעלות עם תיקים וחפצים (בחלק מהמתקנים תתבקשו להוציא דברים מהכיסים ולהוריד משקפי שמש) ולאחר שתתיישבו במקומכם תונחו להשאיר את החפצים שלכם לצד המושב על הרמפה ותוכלו כמובן לאסוף אותם לאחר סיום המתקן. בחלק מהמתקנים, כמו למשל במומיה, ישנם לוקרים קטנים המיועדים בדיוק לחפצים הקטנים האלו והם מופעלים בעזרת טביעת אצבע.

טיפ 24- מתחם הארי פוטר

טוב, עליו כבר דיברנו לא מעט וכבר המלצנו איך לנהל את הזמן בו, אבל הנה עוד כמה נקודות קטנות שאולי יעזרו לכם. בחנות שרביט הקסמים שהמלצנו לכם לחזור אליה אחרי המתקנים אפשר לקנות כל מיני סוגי שרביטים- חלקם פשוטים וחלקם אינטראקטיביים, כאלו שאפשר לעשות איתם קסמים אם תחפשו ברחבי המתחם את הסימון של שרביט הקסמים. גימיק חמוד ולא זול, אבל הילדים יעופו על זה.

טיפ נוסף הוא לאכול במסעדה של הארי פוטר במתחם. היא לא זולה, אבל טעימה והעיצוב המוקפד והמושקע הופך את החוויה הזו למטורפת ברמה הגבוהה ביותר.

חובבי הארי פוטר מכירים היטב את ה”באטרביר” (butterbeer)- משקה מתוק המזכיר חטיף חמאה עם קפצת למעלה המוגש או קר או קפוא. במתחם תוכלו למצוא כמה דוכנים, אחד בולט ויש בו תור ארוך ועוד אחד בהמשך הדרך ובו יש תור קצר יותר. אפשרות נוספת היא להיכנס למסעדה במתחם ולהזמין ישירות מהבר.

טיפ 25- הכינו תוכנית יומית לשהות בפארק יוניברסל סטודיו

פארקי שעשועים בארצות הברית ללא ספק מצריכים תוכנית פעולה שלא תבייש מבצע צבאי מורכב. נכון, חלק מהכיף זה ספונטניות וזרימה וממש לא חייבים להיצמד לתוכנית ולהיות לחוצים על השעון, אך בכל זאת אנחנו ממליצים שיהיו קווים מנחים כלשהם בתכנון היומי שלכם, אחרת אתם תבזבזו זמן יקר במקומות הלא נכונים ותצטערו שלא ניצלתם נכון את הזמן.

אז הנה המלצה שלנו לבניית תוכנית כללית: שבו יחד כולם מול ההופעות והאטרקציות והחליטו מה מעניין אתכם יותר ומה אתם מוכנים להשאיר לסיכוי שאולי לא תספיקו. לאחר מכן, עברו על שעות ההופעות והסיורים ותכננו אותם כעוגנים. נסו לחלק את היום שלכם לפי המפלסים, שכן כל עלייה או ירידה כזו יכולה לקחת בין חמש לעשר דקות לכיוון. נסו להגיע קודם כל לשני המתקנים של הארי פוטר (את הסיבוב במתחם השאירו לאחר כך) ואז רדו למפלס התחתון ובקרו בכל המתקנים שבו והמשיכו את היום שלכם משם חזרה למפלס העליון. השתמשו בין לבין באפליקציה כדי לבדוק זמני המתנה ועשו שינויים בהתאם. בכללי- עקבו אחר הטיפים שרשמנו עד כה ותראו איך היום שלך מנוצל בצורה המיטבית לניצול זמן מקסימלי והנאה מובטחת!

טיפ סודי וחשוב: למי שלא רוצה לתכנן לפרטים הקטנים, הנה מפה כללית של הפארק. תוכלו להבין לפי הצבעים שירוק אלו המקומות הפחות עמוסים, אדום אלו הכי מבוקשים וכתום זה משהו בניהם.

טיפ סודי וחשוב מאוד: האתר הזה תכנן לכם יום בילוי מושלם ביוניברסל סטודיו הוליווד עם המלצות למסלול, מה לעשות מתי ואפילו איפה לאכול. כמובן שזו המלצה בלבד, אבל ללא ספק מבוססת על ניסיון. והנה עוד המלצה שכזו מוכנה על הכתב.

טיפ בונוס ליום בילוי מושלם ביוניברסל סטודיו הוליווד

אל תוותרו על המדרחוב הצמוד לפארק City Walk ה”סיטי ווק”. שפע של חנויות מיוחדות, מזכרות, הופעות רחוב, מוזיקה, ברים מיוחדים מאוד ומסעדות מעולות! עשו סיבוב, תהנו מהאורות והאווירה ולכו עד לסוף המדרחוב, בדיוק בפינה תמצאו את המסעדה האיטלקית הכי מעוצבת שראיתם אי פעם (Buca di Beppo Italian Restaurant). לאחר שיושיבו אתכם, תבקשו מהמלצרים לעשות סיבוב במקום ואולי הם ייקחו אתכם לראות את המטבח ומאחורי הקלעים. אל תשכחו לעשות סיבוב בשתי הקומות של המסעדה. דרך אגב, אל תתביישו לחלוק מנות- רובן ענקיות!

מדרחוב הסיטי ווק יוניברסל סטודיו הוליווד
מדרחוב הסיטי ווק יוניברסל סטודיו הוליווד. צילום: טיולים מעבר לקשת


למבצעים והנחות היכנסו לאתר UndercoverTourist משווק מורשה מטעם פארקי שעשועים רבים בארצות הברית. או לאתר GetYourGuide, אתר משווק מורשה נוסף לבדיקת הנחות.


זהו! מקווים שכיסינו עבורכם את הכל. אם נשארו עוד שאלות אפשר להיכנס לאתר הרשמי של יוניברסל ולמצוא מה שאתם רק רוצים! כולל דילים, המלצות, אירועים, עדכונים על שינוי בהופעות או מתקנים לא תקינים ועוד המון אפשרויות!

מוזמנים גם לבקר במדריך שלנו לזמנים המומלצים לביקור ביוניברסל סטודיו הוליווד.


מתכננים טיול לארצות הברית ומעוניינים בייעוץ, הכוונה או עזרה קטנה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!








    שתפו עם אחרים!