מוזיאונים בלוס אנג’לס

שתפו עם אחרים!

40 המוזיאונים המומלצים בלוס אנג’לס

עם למעלה מ- 300 מוזיאונים במחוז לוס אנג’לס, באמת שאת הרשימה הבאה היה כמעט בלתי אפשרי להרכיב. מגוון ענק של מוזיאונים העוסקים בתעשיית המוזיקה, הבידור, מגוון התרבויות האינסופי של האזור (המוזיאון היפני, הסיני, הלטיני, המקסיקני, האפרו-אמריקאי ועוד), אומנות מקומית, אומנות בינלאומית, אומנות עכשווית, היסטוריה של הטבע, של התעופה, של החי, של הטכנולוגיה של כל העולה על דמיונכם!

אז, אחרי ההצלחה שלנו עם ההמלצות למוזיאונים על שדרת הוליווד, “טיולים מעבר לקשת” מציגה לכם את 40 המוזיאונים הכי טובים ומומלצים במחוז לוס אנג’לס. הרשימה הזו מתווספת לרשימת המוזיאונים המומלצים על רחוב הוליווד, כך שאם תשלבו את שתי הרשימות האלו- אתם מסודרים.


ספריית הנטינגטון והגנים הבוטניים The Huntington

השם המלא והארוך של מה שהמקומיים קוראים לו פשוט “הנטינגטון” הוא “ספריית הנטינגטון, מוזיאון לאומנות וגנים בוטניים” (The Huntington Library, Art Museum and Botanical Gardens). וכשמו המלא כן הוא- מתחם ענק הממוקם בסן מרינו, מרחק של כמעט שעה נסיעה מלב העיר לוס אנג’לס.
במקום תמצאו את ספריית הנטינגטון, שהיא בעצם הרבה מעבר לספרייה. כאן תוכלו לראות ספרים מתקופות שונות בהיסטוריה, כולל ספרי תנ”ך עתיקים, ספרי היסטוריה, מדע ועוד המסודרים לפי אזורים. מחזה מרהיב לא רק לאוהבי הספרים. כמו כן, תמצאו כאן אוסף של פסלים, ציורי שמן ענקיים בסגנון אירופאי, רהיטים אירופאים מרהיבים ועוד כל כך הרבה!
גם הגנים הבוטניים הצמודים לספרייה שווים ביקור ללא ספק! בגנים, המחולקים לפי אזורים וארצות, תמצאו מגוון ענק של צמחים, בעלי חיים, אגמים ומזרקות וגם חממות ופעילויות אינטראקטיביות בשטח המתאימות לכל המשפחה.
עם למעלה מ- 15,000 סוגי צמחים שונים, 42,000 יצירות אומנות, 11,000,000 ספרים, כתבי עת ופריטים כתובים, 430,000 ספרים נדירים ועוד הרבה מעבר, אין ספק שמדובר במקום מתאים לכל המשפחה ובהחלט חוויה מקסימה של התנתקות מהעיר הסואנת.

כמה זמן להקדיש
ללא ספק אפשר לבלות שם יום שלם
כתובת
The Huntington, 1151 Oxford Road San Marino, CA 91108
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.huntington.org/

ניתן להנות גם ממגוון סיורים מוקלטים בנושאים שונים. למשל סיור ובו הסברים על פסלים ברחבי הגן, או סיור ברחבי הגנים השונים ועוד המון אופציות וירטואליות מדהימות ונגישות המתאימות לכל גיל!
כאן תמצאו את כל הפרטים על הסיורים הוירטואלים והמוקלטים של הנטינגטון: https://www.huntington.org/tours


מוזיאון פסיפיק- אסיה Pacific Asia Museum

מדובר במוזיאון די קטן הנותן הצצה לאומנות האסייתית, בעיקר סינית ויפנית עם מיצגי אומנות, ציור, קרמיקה, משי ועוד. המוזיאון מכיל חצר קטנה ובה נערכים מידי פעם אירועים והופעות מיוחדות.
המקום נחמד ושווה ביקור אם אתם בפסדינה, אך לא בטוח שהיינו ממליצים נסיעה במיוחד עד לפה, אלא אם אתם ממש חובבי אסיה ומבחינתכם כל הקשור לנושא הוא חובה.
תמצאו כאן למעלה מ- 14,000 יצירות הקשורות לאסיה או שנעשו על ידי אומנים אסייתיים כמו כן גם תערוכות מתחלפות.

כמה זמן להקדיש
שעה וחצי לערך
כתובת
Pacific Asia Museum, 46 North Los Robles Avenue Pasadena, CA 91101
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://pacificasiamuseum.usc.edu/


מוזיאון האומנות על שם וינסנט פרייס Vincent Price Art Museum

ממוקם בשטח הקולג’ הקהילתי של מונטריי פארק במחוז לוס אנג’לס, מכיל מוזיאון האומנות הזה אלפי יצירות מתקופות שונות, כאשר רובן נתרמו על ידי השחקן וינסנט פרייס מהאוסף הפרטי שלו. תמצאו כאן המון יצירות הקשורות להיסטוריה של אמריקה, כולל מרכז ודרום אמריקה. גם לא מעט יצירות בהשפעה לטינית ויפנית. המוזיאון שם לעצמו למטרה לחנך לאומנות ולהיסטוריה ומציע סיורים יומיים.

כמה זמן להקדיש
בערך שעתיים
כתובת
Vincent Price Art Museum, East Los Angeles College, 1301 Avenida Cesar Chavez, Monterey Park, CA 91754
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://vincentpriceartmuseum.org/


מוזיאון נורטון סימון בפסדינה Norton Simon Museum

יש שיגידו כי זהו מוזיאון האומנות הטוב ביותר בפסדינה. המוזיאון הוקם בשנת 1969 ועבר מאז כמה שיפוצים שהפכו אותו לבניין מרשים, עם חצר יפה ואגם קטן, מה שהגדיל את כמות היצירות ואת המגוון שלהן. תוכלו למצוא כאן בעיקר פרטי אומנות וציורים של אומנים אירופאיים, גן פסלים מרשים, הדפסי עץ, שטיחים מיוחדים ועוד. במקום תמצאו גם סיורים בנושאים שונים, הרצאות, מפגשי אומן, סדנאות והצגות תיאטרון.

כמה זמן להקדיש
במידה ולא בחרתם באחד מהסיורים המודרכים של המוזיאון ובמידה וזה יום נעים לסיבוב בחוץ אפשר בכיף להעביר כאן שלוש שעות כולל גן הפסלים בחוץ
כתובת
Norton Simon Museum, 411 W. Colorado Boulevard Pasadena, CA 91105-1825
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.nortonsimon.org/


המוזיאון לאומנות לטינית Museum of Latin American Art

המוזיאון לאומנות לטינו- אמריקאית מביא לידי ביטוי את האומנות הלטינית המודרנית בעזרת למעלה מ- 1,600 יצירות אומנות מסוגים שונים כולל גן פסלים גדול ומרהיב וארבע גלריות מגוונות. המוזיאון, שנוסד בשנת 1998 בלונג ביצ’, מכיל יצירות של אמנים לטינו- אמריקאים כמו גם יצירות אומנות בהשפעה התרבות הלטינית הענפה בדרום קליפורניה, יחד עם הרצאות רבות, דיונים וסדנאות אומן והוא היחיד מסוגו בארצות הברית המקדיש עצמו לאומנות לטינית עכשווית.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים
כתובת
Museum of Latin American Art, 628 Alamitos Avenue, Long Beach, CA 90802
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://molaa.org/


מוזיאון משטרת לוס אנג’לס Los Angeles Police Museum

ממוקם בהיילנד פארק, אי שם בדרך בין פסדינה ללוס אנג’לס במרחק של עשרים דקות נסיעה מדאון טאון לוס אנג’לס, נמצא מוזיאון משטרת לוס אנג’לס במבנה שפעם שירת כתחנת משטרה פעילה.
במקום תמצאו תאי מאסר, חדרי חקירות, מוצגים שנלקחו מזירות פשע, סיפורי פשע מפורסמים, תמונות מעצר של אנשים מפורסמים, רכבי משטרה ממהלך השנים, רכבים ממוגנים, היסטוריה של יחידות משטרה מיוחדות, מדי שוטרים משנים שונות ותפקידים שונים, הדגמות לפעילויות של יחידת החבלנים ועוד! המקום מומלץ לאוהבי התחום והשוטרים בדימוס במקום ישמחו לספר לכם סיפורי פשע עסיסיים, להדריך אתכם בין המוצגים ולהראות פינות נסתרות בהיסטוריית הפשע והמשטרה של לוס אנג’לס.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים
כתובת
Los Angeles Police Museum, 6045 York Blvd Los Angeles 90042
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://laphs.org/


כיכר המורשת של לוס אנג’לס Heritage Square

במרחק 13 דקות נסיעה מדאון טאון לוס אנג’לס, תמצאו את קפסולת הזמן הכי מעניינית, צבעונית ומשוחזרת להפליא שאנחנו ראינו בקליפורניה.
מתחם אשר כולו מוקדש לבתים הוויקטוריאניים הראשונים של קליפורניה. מהכניסה למתחם דרך הסיורים בתוך הבתים ניכרת ההשקעה בשימור ושחזור ההיסטוריה. אפשר פשוט להסתובב במתחם וליהנות מהיופי, אבל תמורת כרטיס הכניסה תוכלו גם להצטרף לסיור מודרך בתוך הפארק בשפה האנגלית וכך גם תוכלו להיכנס לתוך הבתים עצמם וללמוד עוד יותר על שלל התקופות של ההיסטוריה (לא רק של קליפורניה).

כמה זמן להקדיש
הסיור עצמו אורך שעה וחצי בערך, ניתן להסתובב במתחם ללא הגבלה.
כתובת
Heritage Square, 3800 Homer Street Los Angeles California 90031
אתר אינטרנט למידע נוסף, ללוח האירועים והסיורים ולרכישת כרטיסים
http://heritagesquare.org/


מוזיאון העיצוב והאדריכלות A+D Museum

מוזיאון העיצוב והאדריכלות בלוס אנג’לס הוקם במטרה שיהיה חלל אחד בו השיח המרכזי הוא עיצוב ואדריכלות מודרנית מתקדמת. המוזיאון, ממוקם בלב מחוז האומנות בדאון טאון לוס אנג’לס, עבר לא מעט גלגולים והיום משמש בית לתערוכות עיצוב ואדריכלות מתחלפות יחד עם אירועים, סדנאות והרצאות בתחומים הקשורים לעיצוב ואדריכלות מודרנית.

כמה זמן להקדיש
זה מאוד תלוי באילו תערוכות תרצו לבקר וכמה. הממוצע הוא שעה לתערוכה.
כתובת
A+D Museum, 900 E. 4th Street Los Angeles, CA 90013
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://aplusd.org/


המוזיאון למורשת האיטלקית- אמריקאית Italian American Museum of Los Angeles

בליבה של דאון טאון לוס אנג’לס תמצאו את המגוון האתני הגדול ביותר. לאחר לא מעט תהפוכות ושינויים, נדדו תושביה הראשונים של לוס אנג’לס ברחבי העיר, אך איפה שכיום נמצא מוזיאון המורשת של המהגרים האיטלקים, הייתה פעם קהילה איטלקית ענפה שלקחה חלק משמעותי בהתפתחות העיר.
המוזיאון החינמי הזה יושב בבניין שנוסד בשנת 1908 ושימש כמרכז החברתית של הקהילה האיטלקית של לוס אנג’לס והוא המבנה העתיק ביותר, הקשור למורשת האיטלקית, שעומד עד היום אשר שימש את אותה אוכלוסיית מהגרים.
תוכלו לשמוע סיפורי הגירה, כיצד סייעה ההגירה האיטלקית לביסוס העיר, כיצד עלתה ונפלה אותה קהילה מקומית, תמצאו בגדים מסורתיים, תצלומים נדירים ועוד. המטרה העיקרית של המוזיאון היא להנציח את אותם מהגרים ראשונים.

כמה זמן להקדיש
שעה וחצי עד שעתיים
כתובת
IAMLA, 644 North Main Street Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://www.iamla.org/


המוזיאון לאומנות עכשווית  Museum of Contemporary Art- MOCA

אלפי יצירות אומנות (מעל 7,000) אשר נאספו משנת 1940 ועד היום מצאו אתן מקומן במוזיאון לאומנות עכשווית של לוס אנג’לס. אכן לפי שמו של המוזיאון, המטרה העיקרית שלו היא להציג אומנות בת ימינו, מתחלפת, עכשווית והמוזיאון מאמץ שינויים תקופתיים ותרבותיים אלו באהבה ומציג אותם לציבור הרחב. מטרת העל של המוזיאון היא לא רק להציג אומנות של ימינו אלא גם לשמר אותה לדורות הבאים תוך יצירת שיח של מנהיגות ושינוי בכל תחומי החיים הבא לידי ביטוי באומנות של יוצרים מתקופתנו. יחד עם התצוגה והאוסף הקבועה תמצאו כאן לא מעט תערוכות מתחלפות, מיוחדות ובועטות על הנושאים הכי חמים של ימינו.
תחת MOCA תמצאו את המוזיאון הראשי, שנקרא Grand Avenue וגם את השלוחה שנקראת Geffen Warehouse שם תמצאו גם כן אומנות מודרנית.
ניתן להיכנס לסיורים וירטואליים ותוכניות העשרה מהבית בקישור: https://www.moca.org/virtual

כמה זמן להקדיש
שעתיים לפחות
כתובת מבנה ראשי
MOCA Grand Avenue ,250 South Grand Avenue Los Angeles, CA 90012
כתובת האנגר הגפן
The Geffen Contemporary at MOCA ,152 North Central Avenue Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.moca.org/


המוזיאון היפני- אמריקאי הלאומי Japanese American National Museum

ממוקם בדאון טאון לוס אנג’לס, בתוך שכונת “טוקיו הקטנה”, שהיא המקבילה היפנית לצ’יינה טאון של הסינים, תמצאו את אחד המוזיאונים המרתקים הקשורים לתרבות היפנית והקשר שלה לאמריקה. ההגירה היפנית לאמריקה מתוארכת סביב שנת 1882 וכמו רבים מהזרים באמריקה, היפנים סבלו מדיכוי והתנכרות לאורך השנים והמוזיאון הזה מציג את ההיסטוריה היפנית מההגירה, דרך תרומת העם היפני להתפתחות ארצות הברית, דרך קונפליקטים מהותיים בהתערבבות היפנים בקרב האמריקאים, כולל היחס למלחמת העולם השניה. השמועה אומרת שגם מי שלא התעניין מעולם בחיים היפנים בארצות הברית יאהב את המוזיאון הזה. התצוגות הקבועות מביאות לציבור לא רק את ההיסטוריה היבשה, אלא גם חפצים ותצלומים שנשמרו במהלך השנים מתחילת ההגירה היפנית, דרך מחנות הריכוז אליהם הוכנסו יפנים רבים על שטחה של ארצות הברית ועד להתפתחות הקהילה היפנית כיום. כמו כן ישנן הרצאות ותצוגות מחלפות כמו גם הקרנות סרטים דוקומנטריים בנושא.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים
כתובת
JAPANESE AMERICAN NATIONAL MUSEUM, 100 North Central Avenue Los Angeles, California 90012
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://www.janm.org/


המוזיאון הסיני- אמריקאי Chinese American Museum

באופן סימבולי, המוזיאון המציג את התרבות הסינית בתוך ארצות הברית ובכלל, נמצא במבנה היחיד שנשאר משכונת צ’יינה טאון המקורית של לוס אנג’לס לפני שזו עברה למשכנה הנוכחי.
במוזיאון תמצאו מידע, תצלומים ומוצגים על ההגירה הסינית לאמריקה, על התרבות הסינית בכלל ועל ההיסטוריה הסינית, יחד עם תצוגות מתחלפות הקשורות לעולם התוכן הסיני.

כמה זמן להקדיש
שעה וחצי בערך
כתובת
The Chinese American Museum, 425 N. Los Angeles Street Los Angeles, CA 90012
ממש במתחם של הכיכר הישנה של לוס אנג’לס
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://camla.org/


המרכז לתרבויות ואומנות LA Plaza de Cultura y Artes

המוזיאון החינמי המקסים הזה שם לו למטרה להעצים את ההיסטוריה של העם המקסיקני דרך אומנות מקומית, מייצגים אינטראקטיביים לכל המשפחה הבאים לספר את סיפור תחילתה של לוס אנג’לס (שהייתה אדמת מקסיקו במשך שנים רבות) דרך העיניים של המהגרים. תערוכות שונות המציגות את התרבות המקסיקנית בתוך החיים והתרבות האמריקאית, פיסות היסטוריה של המהגרים הראשונים כולל חפצים ופרטי לבוש, עד לדמויות אייקוניות שלקחו חלק בבניית התרבות המקומית של לוס אנג’לס.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעה וחצי
כתובת
LA PLAZA DE CULTURA Y ARTES, 501 N Main St, Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://lapca.org/


הברוד- THE BROAD

את מוזיאון “הברוד” אי אפשר לפספס לא רק בגלל היצירות המפורסמות המוצגות בו, אלא גם בגלל המבנה המרשים ויוצא הדופן שלו. המוזיאון הוקם על ידי המיליונר האמריקאי איליי ברוד ואשתו אדית שפשוט רצו מקום לאחסן את אוסף יצירות האומנות הפרטי שלהם שאספו במשך השנים. 120,000 רגל מרובע המתפזרים על שתי קומות, מציגים למעלה מ- 2,000 מוצגי אומנות מודרנית.

יש למוזיאון אפליקציה ובה תוכלו לקבל מידע על המוצגים, לשמוע סיורים מוקלטים, להתעדכן במצב התור ועוד!
במעמד הזמנת כרטיס הכניסה ניתן גם לשלם מראש על אוזניות בעלות של 6$, בעזרתן תוכלו לעבור בין המוצגים ולשמוע עליהם במקום לקרוא הרבה באנגלית. אחד מהמוצגים הכי מפורסמים במוזיאון הם חדרי המראות המתעתעים של האמנית YAYOI KUSAMA. לאור הביקוש למוצגים אלו ובגלל גודלם הקטן של החדרים, ישנו צורך ברישום מוקדם אליהם, אפילו אם רכשתם כרטיס מראש. אך כדי להגיע אליהם אין צורך בתשלום נוסף אלא פשוט בהרשמה נוספת לאחר שתיכנסו למוזיאון.
הכניסה למוזיאון היא חינמית, אבל מומלץ לשריין כניסה ו”להזמין” כרטיסים באתר המוזיאון. המלצת המוזיאון היא להזמין כרטיסי כניסה למוזיאון לשעה מוקדמת ככל האפשר בבוקר או לשעות אחר הצהריים המוקדמות. לאחר הכניסה למוזיאון פנו לעמדת ה- iPAD והירשמו לכניסה לתצוגה על ידי השארת מספר פלאפון אליו תקבלו הודעה על זמן הכניסה שלכם לתצוגה.
כאמור, הכניסה אל החדרים מוגבלת ולא כל מי שמגיע למוזיאון יוכל להיכנס לראות אותם, לכן כל הקודם זוכה.
סיורים-
המוזיאון מציע מגוון סיורים, חלקם בתשלום, חלקם חינמיים היוצאים פעמיים ביום (אחד בשעה 13:15 ועוד אחד בשעה 15:15). מומלץ להזמין מראש וכמובן להתעדכן באתר על לוח הזמנים של הסיורים ביום בו אתם מתכננים להגיע.
המוזיאון גם מציע סיורים מוקלטים הזמינים להאזנה מכל מקום, אפילו סיור מהבית, בקישור: https://mobile.thebroad.org/

כמה זמן להקדיש
אפשר בקלות לבלות שם שעות ארוכות, בין אם אתם ממתינים לתורכם לחדרי המראות ובין אם אתם חלק מהסיור המודרך או אפילו אם בחרתם להאזין לסיור דרך האפליקציה. הממוצע הוא סביב השעתיים
כתובת
THE BROAD, 221 S. Grand Avenue, Los Angeles, CA 90012
אתר אינטרנט למידע נוסף ולהזמנת כרטיסים וסיורים
https://www.thebroad.org/


מוזיאון לאומנות הניאון של לוס אנג’לס Museum of Neon

מדובר על מתחם קטן הממוקם בעיר גלנדייל ובו תמצאו כמה פיסות ניאון מיוחדות ומרהיבות שנאספו במהלך השנים. המוזיאון מאוד צנוע בתצוגה שלו, לכן אין צורך להגיע במיוחד עד לכאן, אבל אם אתם באזור בהחלט נחמד להציץ. אבל מה שיותר שווה כאן הם הסיורים היוצאים תחת המוזיאון בנושאים שונים אך כולם מתמקדים באורות הניאון, בהיסטוריה של התחום ובפיתוחים שלו. סיורים רכובים עם מדריך צמוד בשפה האנגלית באוטובוס עם גג פתוח ברחבי לוס אנג’לס המספר על שלטי ניאון מכל מיני סוגים הוא בהחלט חוויה שווה. תאריכי הסיור מאוד מצומצמים לכן עדיף לבדוק מראש בקישור הבא ובהתאם לכך לתכנן הגעתכם לאזור: https://www.neonmona.org/neon-cruise/
המוזיאון מציע עשרות מדריכים לסיורים עצמאים במגוון שכונות בלוס אנג’לס: https://www.neonmona.org/learn/
המוזיאון היה סגור לאורך כל 2020 אך בחסותו החלו לצאת סיורים רגליים במגוון מקומות ונושאים ברחבי לוס אנג’לס. ניתן לקבל פרטים נוספים על כך בעמוד הסיורים הרגליים של מוזיאון לאומנות הניאון בלוס אנג’לס.

כמה זמן להקדיש
ביקור במוזיאון עצמו, ללא סיור רכוב, לוקח עד שעה וחצי
כתובת
MONA The Museum of Neon Art, 216 S. Brand Blvd. Glendale, CA 91204
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.neonmona.org/


מוזיאון הגראמי GRAMMY Museum

מוזיאון הגראמי נוסד בשנת 2008 מתוך מטרה לתת הצצה לעולם המוזיקה על כל שלביו וצורותיו. החל מתהליך היצירה, דרך כלי נגינה ואמצעים טכנולוגיים ועד לפריטים מקוריים של האומנים הכי גדולים כולל מילות שירים אשר נכתבו על מפית עם כתמי קטשופ עד לתלבושות המפורסמות ביותר מהשטיח האדום בטקסי הגראמי עצמם. ממייצגים דרך סיפורים מאחורי הקלעים ועד לשולחנות יצירת מוזיקה אינטראקטיביים, חוויה אדירה לא רק לאוהבי מוזיקה. מעבר לתערוכות הקבועות ואלו המתחלפות, ניתן גם למצוא סדנאות אומן מידי פעם דרך האתר של המוזיאון.

כמה זמן להקדיש
סיור בכל המוזיאון לוקח בממוצע כשעה וחצי שעתיים
כתובת
GRAMMY Museum, 800 W. Olympic Blvd., Los Angeles, California 90015
אתר אינטרנט לפרטים נוספים-
https://www.grammymuseum.org/

ניתן גם להינות מתכני המוזיאון בצפייה מהבית של שיחות אומן, תערוכות עבר ועוד: https://grammymuseum.org/museum-at-home/


המוזיאון האפרו- אמריקאי של קליפורניה- (CAAM) California African American Museu

המבנה הזה אומנם נראה יחסית קטן מבחוץ, אך טומן בחובו אולמות תצוגה, ספריית ידע ומחקר כמו גם אולמות אירועים וכנסים. תוכלו למצוא כאן את סיפורם של האפרו- אמריקאים ממסעם מאפריקה דרך אבני דרך היסטוריות בתרבות ובהיסטוריה האמריקאית דרך תצלומים, חפצים טקסיים, ציורים, טקסטיל ועוד!
ידוע כי מעמדם של האפרו- אמריקאיים בארצות הברית עבר לא מעט תהפוכות ולמרות הכל ובזכות הכל הם חלק מאוד בולט וניכר בתרבות האמריקאית בכל רחבי ארצות הברית.
מלבד תערוכות קבועות המציגות את ההיסטוריה של האפרו- אמריקאיים, תמצאו כאן לא מעט תצוגות מתחלפות של אומנים בולטים של פעם ושל היום במגוון תחומים ומימדים.
ישנם גם לא מעט סדנאות, הרצאות ואירועים, מומלץ להתעדכן באתר המוזיאון.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים
כתובת
CAAM, 600 State Dr, Los Angeles, CA 90037 Exposition Park
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://caamuseum.org/


מרכז המדע של קליפורניה California Science Center

מרכז המדע של קליפורניה הוא מתחם מגניב המעודד את הסקרנות של קטנים וגדולים כאחד ועשיר במוצגים, פעילויות לכל המשפחה, תערוכות אינטראקטיביות ומלמדות, הדגמות חיות, סרטים ועוד כל כך הרבה! מדע ומחקר באמת מתאימים לכל גיל!
התערוכות מציגות מגוון תחומי חיים כמו מדע גוף החי, מדע החלל, המצאות ששינו את ההיסטוריה, תערוכת לגו עם מוצגים אשר נבנו עם יותר ממיליון לבני לגו ועוד! התערוכות משתנות מזמן לזמן לכן מומלץ להיכנס לקישור הבא ולבדוק: https://californiasciencecenter.org/exhibits
במקום תמצאו גם IMAX עם מסך בגובה 7 קומות ותאורת לייזר מתקדמת, שם תוכלו לצפות בסרטים לבחירתכם בנושאים שונים כמו עולם המים, החלל ועוד! המחירים לסרטים משתנים ותלויים בגיל הצופה ובכמות הסרטים אותם תרצו לרכוש מראש. לכל הפרטים על הסרטים, הכרטיסים ושעות ההקרנות, היכנסו לקישור: https://californiasciencecenter.org/imax
שימו לב כי ישנן תערוכות, כמו ביקור במעבורת חלל, אשר מצריכות כרטיס נפרד. אפשר לרכוש חבילה הכוללת כרטיס לסרט וכניסה למעבורת החלל. לפרטים: https://californiasciencecenter.org/exhibits/air-space/space-shuttle-endeavour

כמה זמן להקדיש
תכננו לכם בין 3 שעות לחצי יום, אם לא יותר. זה כמובן מאוד תלוי האם תרצו לראות סרטים, אילו תצוגות רלוונטיות עבורכם וכדומה.
כתובת
The California Science Center, 700 Exposition Park Drive Los Angeles, CA 90037
אתר אינטרנט לפרטים נוספים, לרכישת כרטיסים להקרנות ופרטים על אירועים
https://californiasciencecenter.org/


מוזיאון הטבע וההיסטוריה המחוזי של לוס אנג’לס Natural History Museum

זהו אחד המוזיאונים המפורסמים בלוס אנג’לס ולא רק בגלל עשרות סרטי הקולנוע והסדרות שצולמו בו, אלא בעיקר בגלל התערוכות שבו. מחדרי ענק מלאים בשרידי דינוזאורים עד לגינה מלאה בצמחייה וחרקים והמון מייצגים אינטראקטיביים המתאימים לכל הגילאים ולכל המשפחה.
ישנן תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות כמו גם אירועים מיוחדים והרצאות, כך ששווה להתעדכן טרם הגעתכם באיזה יום הכי כדאי להגיע.
במהלך היום ישנן 3 סיורים קבועים עם מדריך צמוד, כל אחד בנושא אחר והם כלולים במחיר כרטיס הכניסה. אפשר גם כמובן לעשות סיור עצמאי עם קובץ PDF המדריך אתכם בכל שלב.

כמה זמן להקדיש
במידה ואינכם בוחרים להצטרף לסיור או להוסיף צפייה בסרט תוכלו לבלות במוזיאון מספר לא קטן של שעות, הכל תלוי מה מעניין אתכם בין שלל התצוגות והחדרים. במידה ותבחרו להצטרף לסיור, כל סיור לוקח בערך שעה.
כתובת
The Natural History Museum, 900 Exposition Blvd., Los Angeles, CA 90007
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://nhm.org/


ספינת המלחמה “איווה” Battleship IOWA

אם יש משהו שהאמריקאים אוהבים לעשות, וגם טובים בו, זה להנציח ולפאר את הצבא האמריקאי. ספינת המלחמה “איווה” היא ספינת קרב בגמלאות שהוסבה למוזיאון אינטראקטיבי מקסים לכל גיל והוא הנגיש ביותר לאנשים עם מוגבלויות מכל ספינות הקרב שהוסבו למוזיאון.
תוכלו לעלות על הספינה, לערוך סיור בתוך חדרי המנועים, חדרי השינה והאוכל, חדרי המלחמה וגשר הפיקוד. ישנה אפשרות לערוך סיור עצמאי בעזרת האפליקציה של המוזיאון שתסביר לכם על המוצגים, אך מומלץ לקחת את אחד מהסיורים המודרכים זוכי הפרסים המוצעים מטעם המוזיאון ויש יותר מאחד או שניים, מוזמנים להציץ עליהם בקישור הבא: https://www.pacificbattleship.com/visit-us/tours/
תוכלו למצוא כאן גם תערוכות מתחלפות בנושאים שונים, לכן תמיד מומלץ לבדוק באתר האינטרנט מראש.

כמה זמן להקדיש
סיור עצמאי עורך בערך שעתיים.
כתובת
Battleship IOWA Museum, 250 S. Harbor Blvd Los Angeles, CA 90731
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים מוזלים­
https://www.pacificbattleship.com/

אתר המוזיאון מציע מגוון לא קטן של אופציות וירטואליות כמו למשל סיור וירטואלי (אפשרי גם דרך משקפי מציאות מדומה), הדרכות, הרצאות, חדרי תצוגה שלמים המצולמים ומועברים אליכם וירטואלית, צילומי 360 מעלות על סיפון האונייה, בחדרי המכונות ועוד המון דברים שווים בהחלט! רק שימו לב כי החוויה הוירטואלית מצריכה הרשמה לאתר המוזיאון וחלק מהאופציות הוירטואליות האלו עולות כסף (לא הרבה). לחצו לפרטים נוספים על חווית האונליין על ספינת המלחמה “איווה”.


מצפה גריפית (Griffith Observatory)

אחד המבנים הכי מזוהים עם לוס אנג’לס הוא מצפה הכוכבים של גריפית’ הממוקם במעלה ההר עליו שוכן גריפית’ פארק המשקיף על העיר. השטח הענק נתרם על ידי איש העסקים והפילנתרופ גריפית’ ג’יי גריפית’ במטרה להוות “פינה של טבע ושקט בתוך כל הרעש העירוני”. כשתרם את האדמות האלו, חייב את עיריית לוס אנג’לס שהפארק יהיה חינם לכל מי שמבקש ואכן כך קורה עד היום.
מצפה זה נחשב לאחד מהמפורסמים והעמוסים בעולם עם מיליוני מבקרים מידי שנה הבאים לחוות את הנוף המרהיב של לוס אנג’לס, לצפות בשקיעות מיוחדות, לקחת חלק באירועים ומופעים מגוונים וגם כמובן ללמוד ולצפות במערכת השמש שלנו.
הפארק עצמו שווה ביקור גם כן לחובבי פיקניקים בטבע או שבילי הליכה (הייק) במגוון רמות קושי ורק ביקור בו יכול לקחת יום שלם!
הכניסה לפארק ולפלנטריום היא חינם, אך ישנו תעריף שעתי על חניה. ישנה אפשרות להגיע ברכב עד למצפה עצמו, אך בימים עמוסים תמצאו את עצמכם מבלים המון זמן בפקקים ומשלמים לא מעט על החניה, כך שההמלצה שלנו היא להשתמש בשירותי ההסעות המוזלות של פארק גריפית’.

בפלנטריום על שם סמואל אושין תוכלו למצוא במהלך ימות השבוע 8 מועדים שונים לשלושת המופעים השונים הרצים באופן קבוע ו-10 מועדים שונים בסופי השבוע. תוכלו לצפות במגוון של הקרנות בנושאים שונים במחירים הנעים בין חינם עד 7$ למבוגר. למידע על המופעים, לוחות זמנים ורכישת כרטיסים- http://www.griffithobservatory.org/programs/soplanetarium.html#center

במקום תמצאו טלסקופים חינמיים בהם תוכלו להתבונן בכוכבים, אך שימו לב כי הסיכוי שתאלצו לעמוד בתור אליהם הוא די גבוה. המצפה נסגר בשעה 22:00 אבל התור לטלסקופים נסגר מעט לפני, כך שלא מומלץ להשאיר את זה לרגע האחרון. המלצה שלנו היא לברר טרם הגעתכם האם יש צפי לשמיים בהירים ונקיים ואילו כוכבים ניתן לראות באותו הערב, אם בכלל, וכך תוכלו לתכנן את הביקור שלכם בצורה טובה יותר דרך הקישורים הבאים: http://www.griffithobservatory.org/programs/publictelescopes.html
http://www.griffithobservatory.org/sky/skyreport.html

דבר נוסף שמומלץ לבדוק טרם הגעתכם הוא לוח האירועים של המצפה והפארק. מרבית האירועים הם חינם ופתוחים לציבור בניהם תמצאו ערבי צפייה משותפת בכוכבים, הרצאות, שעת סיפור, ניסויים לילדים, הליכה ושיחה- הייק בגבעות הפארק יחד עם שיחה בנושא מסויים, אירועים אסטרונומים כמו ליקוי לבנה או חמה ועוד! כאן תמצאו את לוח האירועים של מצפה גריפית’.

המקום הוא לא רק מצפה כוכבים והקרנות בפלנטריום אלא גם הרבה מעבר, עם חנות מזכרות יפה, בתי קפה וכמובן תערוכות הקשורות לחלל, למדע ועוד! אפשר להכין כתבה שלמה רק על פארק גריפית’ ומצפה הכוכבים, אז פשוט היכנסו לקישור הבא ובחרו לכם זמן להקרנה בפלנטריום, או הרצאה להיכנס אליה באולם לאונרד נימוי, או חפשו את האירועים הקרובים: http://www.griffithobservatory.org/programs/thingstodo.html


שעות פעילות של מצפה הכוכבים
יום שישי 12:00-22:00
שבת וראשון 10:00-22:00
יום שני עד חמישי סגור
מומלץ לברר באתר שלהם לפי תאריכי ההגעה שלכם מפני שישנם מועדים אמריקאים במהלך השנה בהם ישנם שינויים בלוח הזמנים של המצפה.
שעות פעילות של הפארק עצמו
כל יום, חינם, מהשעה 5:00 ועד 22:00
מחיר
כאמור, הפארק והמצפה חינם, מחיר הקרנות הסרטים נע בין חינם ל- 7$
כמה זמן להקדיש-
אם שואלים אותנו- יום שלם. אבל הכל תלוי בכם, בהרכב איתו אתם באים ובעניין שאתם מביעים בצפייה בכוכבים או בביקור במוצגים הקשורים לנושא. אל תגיעו לשעה שעתיים, השתדלו לפנות לפחות חצי יום- זה שווה את זה.
כתובת
Griffith Observatory, 2800 East Observatory Rd. Los Angeles, CA 90027
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://www.griffithobservatory.org/


מוזיאון המוות Museum of Death

מוזיאון המוות המקורי הוקם בשנת 1995 מתוך ההרגשה שהשיח על המוות הוא טאבו ויש חור גדול בהשכלה בכל הנוגע לנושא זה (“כולנו מתים, אז למה אנחנו לא מדברים על זה?”). עד שנת 2020 משכנו של המוזיאון היה על שדרות הוליווד המפורסמות עד שעבר למיקומו החדש והגדול יותר.
במוזיאון זה תוכלו למצוא מוצגים מגוונים הכוללים “חדרי עבודה” של רוצחים סדרתיים, תשמישי קבורה עתיקים, ציוד של אנשי קבורה, תמונות מזירות פשע ומחקירות, פוחלצים של חיות ועוד המון מוצגים, כולם אותנטיים וקשורים למוות בצורות כאלו ואחרות.
מה מיוחד
הכל! מתי פעם אחרונה ראיתם תמונות מחדרי נתיחה לאחר המוות, איברים פנימיים משומרים היטב בצנצנות, תיעוד מחדרי חקירות של רוצחים סדרתיים וכלי חניטה??
ההמלצה “לא לבעלי לב חלש וקיבה רגישה” תקפה כאן לחלוטין.

כמה זמן להקדיש
ההמלצה היא לתכנן שעה – שעה וחצי מהלו”ז היומי שלכם.
כתובת
Museum of Death, 6363 Selma Ave Hollywood, CA 90028

מידע חשוב
מנהלי המקום מציינים כי לא קיימת הגבלת גיל בכניסה למוזיאון מפני ש”המוות נוגע בכולם” לדבריהם, אבל הם מציינים כי לאור המוצגים הגרפיים לעיתים, מומלץ לחשוב טוב לפני שמביאים ילדים שאולי לא בשלים לכך. מעבר לזה, ילדים לא יכולים להיכנס למוזיאון ללא ליווי של אחד ההורים.
אתר אינטרנט (למידע נוסף ולרכישת כרטיסים)
http://www.museumofdeath.net/


המוזיאון להיסטורית אומנויות הלחימה Martial Arts History Museum

אם יש לכם ילדים, או אפילו אם אתם בעצמכם בקטע של אומנויות לחימה, המוזיאון הקטן הזה עבורכם. כאן תמצאו תצוגות כרונולוגיות של התפתחות מגוון אומנויות לחימה מיפן, תאילנד, סין הוואי ועוד! תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של אומנויות הלחימה גם דרך סיפורים וגם דרך תלבושות ייחודיות של הלוחמים, תוכלו לראות על התפתחות אומנויות הלחימה בטלוויזיה ובקולנוע האמריקאי וללמוד על שחקנים המתמחים באומנויות לחימה כמו ברוס לי וג’קי צ’אן כמו גם על השפעת אומנויות הלחימה על סרטים מצויירים, תרבות הבידור והעולם שלנו כיום וגם אביזרים מפורסמים מסרטים כמו קארטה קיד ועוד!

כמה זמן להקדיש
בערך שעה וחצי, ניתן לקחת סיור של שעה או להצטרף לאירועים מיוחדים
כתובת
Martial Arts History Museum, 2319 W. Magnolia Blvd., Burbank, CA 91506
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://martialartsmuseum.com/


מוזיאון המורשת של הוליווד Hollywood Heritage Museum

מוזיאון קטן זה אשר נמצא, איך לא- בהוליווד, אוצר בתוכו מסמכים, תצלומים, מוצגים ומידע אודות המורשת של הוליווד העיר ושל הוליווד כשם קוד לתעשיית הקולנוע. מהפיכתה של הוליווד מפרדס עצי הדר משגשג עד להיות למעצמת נדל”ן וקולנוע. תמצאו כאן מסמכים אותנטיים, היסטוריה מקורית של תעשיית הקולנוע עוד מעידן הסרטים האילמים, סיורים, הקרנות סרטים מיוחדים, סדנאות, הרצאות, אביזרים מפורסמים מסרטים ועוד! האסם הזה היה שייך לאחד מגדולי התעשייה בראשיתה, סיסיל בי דה-מיל, וממש מתוך האסם הזה נוצרו הסרטים הראשונים של הוליווד ובעצם צמחה הוליווד כמעצמת קולנוע עולמית!
עקב הקרבה לאמפי של הוליווד, בו נערכות הופעות רבות, מומלץ להתקשר לפני בכדי לוודא כי אכן המוזיאון פתוח לציבור 323-847-2276.

כמה זמן להקדיש
תלוי כמה אתם “פריקים” של הוליווד הישנה של פעם, אבל בכיף אפשר להעביר פה שעה וחצי שעתיים
כתובת
The Hollywood Heritage Museum, 2100 N. Highland Ave. Hollywood, CA 90028
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.hollywoodheritage.org/


מוזיאון הוליווד- The Hollywood Museum

זה המוזיאון הטוב ביותר, לדעתנו האישית.
הקסם של הוליווד, תחילת תעשיית הקולנוע, עוד בימים של הסרטים האילמים, תלבושות מקוריות מהסרטים הכי גדולים שעיצבו את הוליווד, חדרי איפור שלמים של הכוכבות הגדולות של שנות החמישים והשישים, ציוד צילום שכבר עבר מן העולם, ניחוח של נוסטלגיה והרגשה של יקום מקביל- כל אלו ועוד כל כך הרבה תוכלו למצוא במוזיאון הוליווד.
במקור הבניין היה בבעלותו של מקס פקטור, המאפר בה’ הידיעה של הוליווד שיצר סטנדרט איפור הקיים עד עצם היום הזה. מקס פקטור נחשב לאבי האיפור המודרני ולא מעט מהמוצגים שייכים לאוסף הפרטי שלו.
מה מיוחד-
ארבע קומות של ההיסטוריה ההוליוודית עם יותר מ-10,000 פריטים. מאביזרים, דרך תמונות נדירות סיפורים ואפילו אולמות שלמים המוקדשים למרלין מונרו.
כל הזמן ישנן תצוגות שונות ומתחלפות, אפשר ואף מומלץ לעקוב באתר של המוזיאון בתאריכי התצוגות לפי נושאים או אישים.
אולם המקרין סרטים ישנים ומספר את הסיפור מאחורי כל אחד מהם- מרתק.

כמה זמן להקדיש
כדי לספוג את כל היופי והקסם של המקום צריך לפחות שעתיים וחצי, אם לא יותר!
כתובת
The Hollywood Museum, 1660 N. Highland Ave. (at Hollywood Blvd), Hollywood, CA 90028
מידע חשוב
הצילום מותר בשמחה, אבל לשימוש עצמי בלבד, לכן חצובות ושאר ציוד מקצועי- אסור.
אסור אוכל ושתייה בתוך המוזיאון
ניתן להזמין סיור מודרך בתוך המוזיאון, אבל צריך לתאם מול המוזיאון ישירות לפחות שבועיים מראש.
חלק מההיסטוריה הזו כוללת אייקונים אמריקאים שלא בהכרח מוכרים לקהל הישראלי, בטח שלא לצעירים של שנות ה- 2000, אבל אנחנו בטוחים שכל אחד יכול למצוא לעצמו משהו בתוך הבניין המופלא הזה.
אתר אינטרנט (למידע נוסף ולרכישת כרטיסים)
http://thehollywoodmuseum.com/


בורות הזפת של לה- בראה LA BREA TAR PITS

בלב ההמולה הסואנת והנוף העירוני נמצאת לה פיסת היסטוריה מרתקת. במהלך חפירות שגרתיות לקראת בניית חניון נמצאו מאות מאובנים, מה שהוביל לחפירות ענק אשר נמשכות עד עצם היום הזה. המוזיאון עצמו הינו בתשלום, אך הוא נמצא במתחם בורות הזפת בו תוכלו לסייר בחינם, להנות ממדשאות מטופחות ולקרוא פיסות מידע הפזורות ברחבי הפארק בין בורות הזפת הפעילים.
המוזיאון מציג מאובנים ושאר יצורים פרהיסטוריים אשר שקעו והשתמרו היטב בבורות הזפת ופותח חלון לעולם כפי שהיה מיליוני שנים קודם לכן. במוזיאון תמצאו מוצגי ענק בגודל טבעי של לא מעט מהחיות הפרהיסטוריות, תוכלו ללמוד כיצד התפתחו מינים מסויימים של בעלי חיים אשר חיים עד היום, תלמדו על החיים של בני האדם ובעלי החיים יחד בתקופות העתיקות, תוכלו לראות סרט מרתק על עידן הקרח ואפילו לראות מעבדת מאובנים אמיתית בפעולה.
המוזיאון ובורות הזפת שסביבו משמשים עד היום כאתר חפירות פעיל, אולי תהיו נוכחים בזמן תגלית מרעישה!
החוויה בתוך המוזיאון מצריכה לא מעט קריאה באנגלית, אך ללא ספק שווה לחובבי הז’אנר. כמו כן, ניתן להצטרף לסיור במקום מה שיכול להקל על נושא הקריאה באנגלית.
במתחם החיצוני הילדים יהנו מהדמויות הפרוסות ברחבי הדשא ויוכלו להצטלם עימן, כמו גם החוויה בצפייה בבורות זפת פעילים ומבעבעים.
מומלץ להתעדכן באתר על תאריכים מיוחדים בהם המוזיאון סגור. שימו לב כי המוזיאון נמצא בתוך מתחם בורות הזפת, מתחם אשר פתוח לציבור בכל עת ושווה גם הוא ביקור, אפילו אם זה שעה של סיבוב בין בורות הזפת.
כמו כן, ישנם לא מעט אירועים וסיורים מיוחדים הקורים בימים ספציפיים במהלך השבוע, לכן מומלץ להתעדכן דרך האתר.

כמה זמן להקדיש
אם אתם באים רק לבורות הזפת ללא כניסה למוזיאון אפשרי בכיף לעבור את הדמויות, להצטלם לידן ולהסתובב בין הבורות ולקרוא את ההסברים בתוך שעה. תוסיפו לזה את המוזיאון עם סיור ו/או הסרט אפשרי בסה”כ להגיע לשלוש עד חמש שעות בילוי בכל המתחם עצמו.
כתובת
La Brea Tar Pits, 5801 Wilshire Blvd., Los Angeles, CA 90036
אתר אינטרנט למידע נוסף, ללוח האירועים והסיורים ולרכישת כרטיסים
https://tarpits.org/

תוכלו להנות גם מסיור וירטואלי, הרצאות, סדנאות ועוד תוכניות לילדים דרך הקישור: https://tarpits.org/educational-resources
קישור לסיור הוירטואלי: https://tarpits.org/virtual-field-trip


מוזיאון השואה של לוס אנג’לס Los Angeles Museum of the Holocaust

אומנם טיול בארצות הברית הוא חוויה שמחה וכייפית ולא בטוח שמוזיאון השואה הוא ה-מקום להיות בו בחופשה שלכם, אבל בהחלט מוזיאון ראוי לציון וחשוב שתדעו שהוא קיים.
מוזיאון השואה לוס אנג’לס, שנוסד בשנת 1961, הוא מוזיאון השואה הראשון שנוסד והוותיק ביותר בארצות הברית, והוא ממשיך למלא את משימתם של הניצולים להנציח, לחנך ולעורר השראה. מטרת המוזיאון היא ללמד את הלקחים החשובים של השואה כדי לעורר השראה לעולם מכובד ואנושי יותר.
נושא עגום וכבד זה מוצג בצורה מאוד אלגנטית עם המון מסמכים מקוריים המספרים את סיפור עלייתם של הנאצים לשלטון, עדויות, תמונות וסיפורים מגטאות ומחנות וגם סיפורי מרד ומחתרת. ישנן כמה תערוכות קבועות וכאלו נודדות מתחלפות, לכן תמיד מומלץ לבדוק באתר של המוזיאון אילו תערוכות מציגות בזמן הביקור המתוכנן.
אפשרי לערוך סיור עצמאי מודרך עם אוזניות ואפשרי להזמין סיור מודרך מראש לקבוצה של מעל 15 איש.

ישנו לוח אירועים עשיר ביותר עם הרצאות, וובינרים, שיחות זום עם ניצולי שואה ועוד הרבה.
ללוח האירועים: https://www.holocaustmuseumla.org/upcoming
כמו כן ניתן לתאם סיור וירטואלי ישירות מול המוזיאון.
סיורים וירטואלים: https://www.holocaustmuseumla.org/virtual-student-tours

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים
כתובת
Holocaust Museum LA, 100 The Grove Drive Los Angeles, CA 90036
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://www.lamoth.org/


המוזיאון המחוזי לאומנות של לוס אנג’לס LACMA

המוזיאון לאומנות של לוס אנג’לס נחשב לאחד המוזיאונים הגדולים ביותר במערב ארה”ב.
הוא מכיל למעלה מ- 120,000 יצירת אומנות מכל העולם, משלל קצוות אתניות, בשלל חומרי גלם ומשלל תקופות- מהעולם העתיק עד לאומנות עכשווית. בין התצוגות הקבועות תמצאו ציורים של פול סזאר, קלוד מונה ועוד! יחד עם תערוכות צילומים, פסלים ועוד. כל זה לצד תערוכות מתחלפות אותן תמצאו באתר המוזיאון.
המוזיאון בעל אוסף עשיר של פריטים המציגים את ההיסטוריה העשירה והמגוונת של לוס אנג’לס על כל שכבות האוכלוסייה ומרכיביה ומנסה לשקף ולהעביר את המורשת התרבותית המיוחדת והמגוונת של דרום קליפורניה.
הקומפלקס המרשים אדריכלית מציג כדרך קבע תערוכות של אמנים אמריקאים, ואם מוצגות תערוכות בנושאים אחרים הן בדרך כלל ישרתו ציבור או מגזר מסוים בלוס אנג’לס.
ניתן להזמין סיורים לקבוצות של 10 אנשים ומעלה דרך האתר ע”י הגשת טופס בקשה מיוחד.
בחזית המוזיאון תמצאו את מייצג האומנות המפורסם “אורות עירוניים” ובצמוד למוזיאון תמצאו גם את בורות הזפת של לוס אנג’לס, מוזיאון פיטרסון לרכבים ואת מייצג האומנות המורכב מחומת ברלין המפורסמת.

* עדכון קורונה- המוזיאון פתוח במתכונת מצומצמת והכניסה מותנית ברכישת כרטיסים מראש.
רכישת הכרטיסים נפתחת פעם בחודש, ביום רביעי האחרון של כל חודש, לחלון זמן מוגבל. התעדכנו באתר המוזיאון למועדי פתיחת מכירת הכרטיסים.
ניתן גם לצפות בסרטונים קצרים על התערוכות, המוצגים ועוד תכנים וירטואלים: https://www.lacma.org/athome/watch

כמה זמן להקדיש
תלוי בכם כמובן ובאילו תערוכות תבקרו. אפשר לבלות שם יום שלם ולא להספיק את הכל. אנחנו ממליצים לעבור על התערוכות באתר האינטרנט ולנסות לכוון לתערוכה אחת או שתיים ולהשקיע את הזמן בהן. תמיד אפשר להתייעץ במודיעין בכניסה למתחם.
כתובת
Los Angeles County Museum of Art, 5905 Wilshire Blvd., Los Angeles, CA 90036
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.lacma.org/


מוזיאון פטרסון The Petersen

מעבר למבנה המרשים מבחוץ אשר יימשוך לכם את העין עוד מרחוק, מוזיאון פטרסון הוא מוזיאון רכב המתאים אפילו לאלו שאינם חובבי רכבים. הוא הוקם בשנת 1994 על ידי בני הזוג רוברט ומרג’י פיטרסון, נחשב לאחד ממוזיאוני הרכב הגדולים בעולם. במוזיאון מוצגים למעלה מ-100 מכוניות המחלוקת ל-25 אזורי תצוגה על פני 3 קומות ענק עם משחקים אינטראקטיביים, סרטונים, המון מידע, סרטונים ותמונות. תוכלו למצוא שם את המכונית הראשונה על מנוע, האופנים הראשונים, דרך מכוניות מפורסמות מסרטים ומכוניות מירוץ מגניבות ועד למכוניות מהעתיד. בנוסף ל-3 הקומות הכלולות במחיר הכניסה הרגיל, בתשלום נוסף, תוכלו להיחשף בסיור מודרך לקומת המרתף של המוזיאון מכונה “הכספת”, בה תמצאו למעלה מ- 200 מכוניות נוספות ומפורסמות ביותר, חלקן מההיסטוריה העולמית וחלקן מההיסטוריה הקולנועית.
שימו לב כי ישנם לא מעט אירועים מיוחדים במוזיאון שצריך להירשם אליהם מראש כמו תערוכות מסויימות או תצוגות מתחדשות. מומלץ להתעדכן באתר לפני ההגעה גם על שעות הפעילות אפשר מידי פעם מתארכות בהתאם לחגים.

כמה זמן להקדיש
חובבי רכבים יוכלו להיות שם יום שלם. אם ברצונכם לעבור על כל המוזיאון כולל החוויות האינטראקטיביות שבו והסרטונים זה יכול לקחת לכם בערך שלוש עד חמש שעות אם תוסיפו את הסיור בכספת שלוקח בערך שעה וחצי.
כתובת
THE PETERSEN, 6060 Wilshire Boulevard, Los Angeles, CA, 90036
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים כולל בחירת מועד הסיור בכספת
https://www.petersen.org/

תוכלו למצוא המון תכנים וירטואלים באתר המוזיאון כמו שיעורים וירטואלים על ההיסטוריה של המצאת הרכב, איך מתכננים רכב, אווירודינמיקה, איך מתאימים רכב לתנאי כביש ועוד ! https://www.petersen.org/video-lessons

סיור וירטואלי באחת התצוגות: https://www.youtube.com/watch?v=bscc8DXnIe8
סיור וירטואלי בתצוגה המרכזית: https://youtu.be/DujeiUh9tuw
סיור וירטואלי בכספת המוזיאון: https://youtu.be/e0IzyESwcTw


(Museum of Dream Space (MODS

זהו המוזיאון הראשון מסוגו בארצות הברית המציג ברובו אומנות דיגיטלית. ההשראה מאחורי רוב המוצגים משוייכת לאומנית היפנית Yayoi Kusama המפורסמת בעיצוב “חדרים אינסופיים” (המוצגים בין היתר במוזיאון “הברוד” יחד עם התפתחויות בעולם האומנות הדיגיטלית. המטרה במוזיאון זה היא לחוות אומנות קצת אחרת, ייחודית וקסומה.
למוזיאון שלושה סניפים- שניים בלוס אנג’לס (הוליווד ובוורלי הילס) ואחד בלאס וגאס.

כתובת בבוורלי הילס
Beverly Center #656, 8500 Beverly Blvd, Los Angeles, CA 90048
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לבוורלי הילס
https://www.mods-museum.com/beverly/

כתובת בהוליווד
Museum of Dream Space (MODS), 6757 Hollywood Boulevard, Los Angeles, CA 90028
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים להוליווד
https://lovethemax.com/


מוזיאון הסובלנות Museum of Tolerance

מוזיאון הסובלנות הוקם בשנת 1993 על ידי מרכז סיימון ויזנטל, ארגון יהודי על שמו של צייד הנאצים המפורסם. המוזיאון נועד להיאבק באנטישמיות ובדעות קדומות אחרות ולכן הוא מוקדש למושג מופשט ולא ברור- “סובלנות”. הוא לא בא להלל חפץ מסויים, או ז’אנר אחיד של אומנות אלא בא להעביר מסר חזק אותו המבקרים מקבלים בדרכים שונות ובמטרה שכל אדם ייצא מהמוזיאון עם הבנה משלו והגדרה עצמית של המונח “סובלנות”.
אכן, חלק גדול מתעסק בשואה, אך זו לא התצוגה היחידה כאן. בניגוד למוזיאון השואה אשר עוסק רק בנושא זה, כאן לומדים על דעות קדומות באשר הן ועל הכלה והבנה של השונה מאיתנו יחד עם הבנה ליצירת דעה עצמאית משלנו ולאו דווקא על סמך סטריאוטיפים ודעות קדומות.
המוזיאון אינטראקטיבי, מציג בצורה נעימה ולא כבדה את כל נושא השונות החברתית והקבלה ומשמש כמקור לסיורי בתי ספר רבים, הרצאות ומגוון סדנאות וימי דיונים.

כמה זמן להקדיש
לפחות שעתיים שלוש
כתובת
The Museum of Tolerance, 9786 West Pico Blvd Los Angeles, CA 90035
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
http://www.museumoftolerance.com/


מוזיאון פאולר לאומנות Fowler Museum

בתוך מתחם הקמפוס של אוניברסיטת לוס אנג’לס (UCLA) תמצאו לא מעט פינות חן וחמד, הנה עוד אחת מהן. מוזיאון פאולר לאומנות מציג תערוכות מתחלפות של אומנות עכשווית מול היסטוריה של תרבויות כמו מסיכות מגואטמלה, שטיחים מהודו, הדפסים מטיבט, כדים אפגניים ועוד. המוזיאון חוקר ומציג את אומנות החומר בעיקר מרחבי אפריקה, אסיה והפסיפיק. תמצאו כאן בדרך בין שלוש לשש תערוכות, חלקן קבועות חלקן מתחלפות, יחד עם הרצאות, אירועים תרבותיים, הופעות וסדנאות לכל המשפחה.

שעות פעילות
חמישי עד ראשון 11:00-18:00
ימי שני, שלישי ורביעי- סגור
*החל מינואר 2022 יחולו שינויים בשעות הפעילות:
ימי חמישי עד ראשון בין השעות 12:00-17:00
ימי רביעי 12:00-20:00
מחיר
חינם!
כמה זמן להקדיש
שעתיים בערך
כתובת המוזיאון
The Fowler Museum, UCLA North Campus308 Charles E Young Dr N Los Angeles 90024
כתובת החניון לבאים עם רכב
198 Westwood Plaza, Los Angeles, CA 90095
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://www.fowler.ucla.edu/


מוזיאון האמר Hammer Museum

מה שהתחיל כבית לאוסף האומנות הפרטי של ארמנד האמר, משמש היום כבית ליצירות אומנות קלאסיות ומודרניות כאחד. המוזיאון מעיד על עצמו כי מטרתו היא להעביר דרך עיניים אומנותיות את החיים של היום, הפוליטיקה, המעורבות החברתית והשוני האתני הרב הקיים בלוס אנג’לס ולפתוח לדיון נושאים רגישים אחרים בסדר היום של כולנו. המוזיאון הוא אחד משלושת מוסדות האומנות תחת חסותה של אוניברסיטת לוס אנג’ס (UCLA) תחת החוג לאומנות וארכיטקטורה. במקום נערכות הרצאות רבות, סדנאות, ימי עיון והמון שיח פתוח על אומנות בעידן של היום והכוח הפוליטי חברתי שיש לה.

* עדכון קורונה- המוזיאון פתוח למבקרים ומומלץ להזמין כרטיסים מראש דרך אתר המוזיאון. לכל יום יש הגבלת כניסה לאור הנחיות הריחוק החברתי לכן לא מומלץ להסתמך על כרטיסים במוזיאון עצמו. המוזיאון פותח את ההרשמה לכרטיסים פעם בשבועיים, יש להתעדכן באתר.
המוזיאון מציע מגוון תוכניות אונליין והרצאות אורח במגוון נושאים דרך הקישור: https://channel.hammer.ucla.edu/

שעות פעילות
שלישי עד ראשון בין השעות 11:00-18:00
ימי שני סגור.
מחיר
חינם!
כמה זמן להקדיש
שעתיים במידה ואינכם מצטרפים לאחד מהדיונים, הסיורים או הסדנאות במקום.
כתובת
Hammer Museum, 10899 Wilshire Boulevard Los Angeles, CA 90024
אתר אינטרנט לפרטים נוספים
https://hammer.ucla.edu/


מוזיאון התעופה של סנטה מוניקה Museum Of Flying

המוזיאון הקטן הזה, הנמצא בסנטה מוניקה, מציע הצצה למה שהתחיל כאוסף פרטי של אחד ממייסדי חברת תעופה מקומית וקטנה והפך למבנה קטן עם המון היסטוריה בתחום התעופה. תמצאו כאן מטוסים מסוגים וגדלים שונים ממהלך השנים, תצלומים מעניינים, סיפורי תעופה, מדי חברות תעופה ממגוון מקומות בעולם וממגוון שנים ועוד.
אומנם מומלץ ונחמד, אבל לא בהכרח שווה נסיעה במיוחד. כלומר אם אתם באזור סנטה מוניקה, קפצו לביקור.

שעות פעילות
חמישי עד ראשון בין השעות 10:00-16:00.
לעיתים נערכים במוזיאון אירועים פרטיים, לכן יש להתעדכן בשעות הפעילות טרם ההגעה.
מחיר
מבוגר 10$
אזרח ותיק 8$
ילד בגיל 3-12 6$
ילד מתחת לגיל 2 חינם
כמה זמן להקדיש
שעה וחצי- שעתיים
כתובת
The Museum of Flying, 3100 Airport Avenue, Santa Monica, CA 90405
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים
https://www.museumofflying.org/


מוזיאון נאת’רקאט The Nethercutt Museum & Collection

המקום מחולק לשני מתחמים נפרדים ובתוכם תמצאו אוסף מרשים של למעלה מ- 120 רכבים מתקופות שונות בהיסטוריה משומרים לחלוטין ובמצב נסיעה! המקום נמצא בקצה הצפוני של סן פרננדו וואלי הסמוך ללוס אנג’לס העיר ומאפשר סיור עצמאי במוזיאון עצמו וסיור מודרך באוסף הפרטי של האספן נאת’רקאט שעל שמו המתחם. באוסף המיוחד שלו תוכלו לראות עוד רכבים משנים שונות, אוסף כלי נגינה מיוחדים ועוד הרבה והכי טוב- הכל בחינם!

שעות פעילות למוזיאון
סיורים עצמאיים בימים שישי, חמישי ושבת בין השעות 9:00-16:30
שעות פעילות האוסף הפרטי (סיורים מודרכים בלבד)
סיורים מודרכים בתיאום מראש בלבד.
כמה זמן להקדיש
בערך שלוש שעות במידה ועושים את שני המתחמים יחד
כתובת המוזיאון
The Nethercutt Museum, 15151 Bledsoe Street, Sylmar, CA 91342
כתובת האוסף
The Nethercutt Collection, 15200 Bledsoe Street, Sylmar, CA 91342
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולהזמנת סיור
https://www.nethercuttcollection.org/


מוזיאון גטי Getty Museum

ג’ון פול גטי היה תעשיין אמריקאי אשר הוכתר במהלך 1957 כאמריקאי העשיר בעולם. הוא היה אספן אומנות ועתיקות ידוע. האוספים שלו מוצגים באחד משני מוקדים בלוס אנג’לס- וילה גטי ומרכז גטי. אלו שני מתחמים נפרדים עם תצוגות שונות.
מרכז גטי נחשב לאחד המוזיאונים המרשימים ביותר בעיר הן בגלל המוצגים שבו (כמו למשל ציורים של מונה, פול גוגן, רמברנט ועוד), הן בגלל המופעים שבו, הן בגלל העיצוב החיצוני שלו והגנים המרשימים בתחומו וכמובן העובדה שהכניסה למרכז גטי היא חינם.
המרכז עצמו נמצא על צלע הר וההגעה אליו היא ברכבות חינמיות פנימיות.
בהתחלה הציג גטי את האוסף שלו במה שהיום כולם מכירים כוילה גטי, לאחר שגדל האוסף שלו הוחלט להעביר את המייצגים למרכז בו הוא נמצא כיום.
וילה גטי גם היא מתפקדת כמוזיאון, שם תמצאו אומנות מיוון העתיקה ומרומא העתיקה גם כן.
ניתן לקחת סיורים מודרכים במגוון נושאים.

* עדכון קורונה- וילה גטי ומרכז גטי פתוחים למבקרים, אך בכדי לנתר כניסת מבקרים הכניסה מותנית בהזמנת מקומות מראש לפי חלונות זמן מוגדרים.
מרכז גטי מציע מגוון הרצאות וסדנאות אונליין, כמו גם צפייה בגלריות וסיורים וירטואליים במוזיאון גטי.

שעות פעילות מרכז גטי
כל ימות השבוע מלבד יום שני, החל מהשעה 10:30 לפי חלונות זמן שנקבעו מראש באתר מרכז גטי.
מחיר מרכז גטי
הכניסה היא חינם, ישנו תשלום של 20$ על החניה
כמה זמן להקדיש
אפשרי לחלוטין להיות שם כל היום, תלוי איזו תערוכה תרצו, האם תבחרו סיור מודרך או האם יש אירוע באותו הערב.
כתובת החניון של מרכז גטי ממנו יוצאות הסעות
Getty Center, 1200 Getty Center Dr, Los Angeles, CA 90049
אתר אינטרנט מוזיאון גטי לפרטים נוספים
https://www.getty.edu/museum/
שעות פעילות וילה גטי
פתוח כל השבוע מלבד יום שלישי בין השעות 10:00-17:00
מחיר וילה גטי
הכניסה היא חינם, אך צריך להזמין כרטיס כניסה לשעה מוגדרת מראש
כתובת וילה גטי
Getty Villa, 17985 Pacific Coast Hwy, Pacific Palisades, CA 90272
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לוילה גטי
https://www.getty.edu/


מרכז סקירבול לתרבות Skirball Cultural Center

מרכז סקירבול אוצר בתוכו תרבות בת 4,000 שנה של ההיסטוריה היהודית והמורשת שלה, יחד עם עוד קהילות אתניות אחרות. במרכז ישנם למעלה מ- 30,000 חפצים אשר נאספו במשך שנים ארוכות ובעצם מהווים את האוסף הגדול ביותר של מוצגי יודאיקה בתוך ארצות הברית.
במקום תמצאו מייצגים מרהיבים כמו למשל “תיבת נוח”, מתחם אינטראקטיבי מושקע ביופיו ובתכנונו המסביר בצורה אינטראקטיבית מופלאה את סיפור התיבה וכולל דמויות של חיות אשר נוצרו מחפצים ממוחזרים, אפשרות לקחת חלק בבניית התיבה, ללמוד איך נוצרת סערה, ללמוד על בעלי החיים וכמובן על הסיפור התנכ”י ועל המסר שלו.
מטרת העל של המקום היא לפתוח אותנו לתרבויות באשר הן וחלק מהתצוגות של המוזיאון מספרות על ההיסטוריה של האדם ומה משותף לאדם הקדמון ולבני אדם בימינו אנו.
ישנן תצוגות מתחלפות כל הזמן, אך האוסף היהודי הוא קבוע ומרהיב ביותר.
במקום תמצאו לוח אירועים עמוס עם הופעות חיות, הרצאות, תערוכות נודדות, סיורים ועוד הרבה!

* עדכון קורונה- המרכז פתוח לתצוגות נבחרות בלבד והכניסה מותנית ברישום מראש דרך האתר. שעות הפעילות משתנות מעת לעת ותלויות בזמינות הכרטיסים. חלונות זמני כניסה משתנים בין ימות השבוע ויש להתעדכן מול אתר המוזיאון במועד הזמנת הכרטיסים.
ניתן להשתתף בסדנאות אונליין, הרצאות, סיורים וירטואליים, מפגשי יצירה ועוד דרך הקישור: https://www.skirball.org/Skirball-At-Home

שעות פעילות
ימי שלישי עד שישי בין השעות 12:00-17:00.
ימי שבת וראשון בין השעות 10:00-17:00.
סגור בימי שני ובחגים אמריקאים.
מחיר
המחירים משתנים בהתאם לתערוכה אותה תבחרו לבקר. ניתן להתעדכן במחירים וזמינות הכרטיסים בלחיצה כאן.
כמה זמן להקדיש
זה תלוי בהרכב הקבוצה שלכם והאם אתם בוחרים להגיע גם לאירוע או הופעה. אם אתם מגיעים רק למוזיאון תוכלו בשלווה להעביר כאן 3 שעות, תוסיפו עוד שעה לפחות אם אתם עם ילדים כי אסור להם לפספס את המיצג של “תיבת נוח”.
כתובת
Skirball Cultural Center, 2701 N Sepulveda Blvd Los Angeles 90049
אתר אינטרנט לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים
https://www.skirball.org/


קבלו את המוזיאונים המומלצים בלוס אנג’לס מסודרים לכם על גבי מפה!

מפה מיושרת לאמצע


להמלצות שלנו על יום טיול במוזיאונים על הוליווד לחצו כאן



שתפו עם אחרים!