סיור באולפני האחים וורנר- Warner Bros. Studio Tour

שתפו עם אחרים!

המדריך המלא לסיור באולפני וורנר ברדרס בלוס אנג’לס

לגור בעיר שהיא סמל לתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והבידור ולא לבקר באולפני האחים וורנר, אולפני הטלוויזיה והקולנוע שהביאו לעולם נכסי תרבות כה אייקונים, זה… איך נאמר…? לא רציני.
אז אחרי לא מעט ביקורים בפארק השעשועים יוניברסל סטודיו הוליווד כולל סיור האולפנים זוכה הפרסים שלהם, החלטנו לעשות סוף סוף, אחרי למעלה מעשור של מגורים בלוס אנג’לס, את סיור האולפנים האייקוני של אולפני האחים וורנר בעיר בורבנק ומה נותר להגיד מאשר… “איך לא עשינו את זה קודם?!”.

נתחיל ונאמר כי הכרטיסים לא ממש זולים אבל באותו המשפט גם נאמר שתאמינו לנו… המחיר הזה שווה כל סנט. דרך אגב, יש כל מיני הנחות כמו למשל AAA או מחיר מוזל לתושבי קליפורניה וכדומה וגם מידי פעם יוצא סיור במהדורה מוגבלת שלרוב הוא מיוחד יותר ולכן גם המחיר שלו יהיה אחר (יקר יותר).

אם אנחנו חייבים להכניס את החוויה הזו לשורה אחת, אז סביר להניח שהיא תראה בערך ככה: לראות את מאחורי הקלעים של אחד מהאולפנים הכי עסוקים בעולם, ללמוד על טריקים וסודות מקצועיים, להתהלך בין סטים פעילים, לסייר בתוך מחסן אביזרים עצום מימדים ולהצטלם על רקע סטים מפורסמים מסדרות אייקוניות וסרטים שוברי קופות- זה ממש על קצה המזלג ממה שאתם הולכים לחוות בסיור בוורנר ברדרס סטודיו!

ועכשיו מתחילים באמת…
אקשן!

נתחיל עם טיפ חשוב- מדובר בסיורים מתוזמנים להפליא שיוצאים בקרונית קטנה של 12 איש עם מדריך צמוד בחלונות זמן של כל חצי שעה החל מתשע בבוקר ועד שלוש וחצי בצהריים (יש מספר קרוניות שיוצאות בכל חלון זמן). הכרטיסים לסיורים האלו נמכרים בטירוף. עד שהלכנו להביא את הארנק בכדי לשריין את המקומות שלנו התקבלה הודעה שהסיור בחלון הזמן שבחרנו כבר סולד אאוט ושעלינו לבחור חלון זמן אחר. אז קודם כל נסו להזמין את הכרטיסים שלכם כמה שיותר זמן לפני מועד הסיור. דבר שני- אל תהיו כמונו… הכינו את כרטיס האשראי לצידכם מראש 🙂

כבר מההתחלה ההתרגשות הייתה בשיאה! עוד מהכביש, כשרואים את מגדל המים האייקוני של וורנר ברדרס עם הלוגו שלהם, הדמיון מתחיל לעבוד והקסם מתחיל לפעול. כבר ברחבת הכניסה, לפני שאפילו עברתם בקופות (בכדי להציג את הכרטיס שרכשתם אונליין ולקבל את מספר הקרונית שלכם), תעברו בין פוסטרים ענקיים של מגוון ההפקות המופלאות מבית היוצר של האחים וורנר. לאחר מכן, נכנסים לראות סרטון קצר כאשר דלת היציאה מהאולם מובילה אתכם אל הקרונית שלכם להיכרות עם המדריך שייקח אתכם לחוויה קסומה בתוך עולם מקביל של הפקות סרטים, סטים פעילים, תלבושות אייקוניות, תפאורה מפורסמת ועוד המון חוויות שישאירו לכם את החיוך על הפנים… לפחות לשלוש השעות הבאות. הסיור מחולק לשעה וקצת של סיור מודרך בתוך סטים ואולפנים ולאחר מכן סיור עצמאי בתוך מיני מוזיאון ובו שלל דברים מגניבים… אבל עוד נגיע לזה בהמשך.

נכנסים לאווירה עוד לפני שהתחיל הסיור. צילום: טיולים מעבר לקשת.

בניגוד לסיור של אולפני יוניברסל סטודיו שבו עוברים בין סטים בנסיעה ברכבת ובין לבין נכנסים למעין מתקנים מתוזמנים וחווייתיים (מה שהופך את הסיור להרגשה של מתקן בתוך הפארק ולא רק סיור), בסיור של האחים וורנר הקרונית בעיקר משמשת ככלי לעבור ממקום למקום ורוב הסיור הוא בהליכה מה שנותן את האפשרות לראות מקרוב לא מעט סמלים אייקונים כמו חזית הדיינר של לוק מהסדרה “בנות גילמור”, או את המונית הצהובה המפורסמת שפיבי מהסדרה “חברים” ירשה מסבתא שלה, לשבת על המזרקה בה צולם הפתיח של הסדרה “חברים” ועוד, וכמובן נותן את האפשרות לא רק לראות אלא גם להצטלם… והרבה!

מה עוד קורה בסיור? אז תוך כדי הנסיעה והעצירות לתמונות בתוך ערים שלמות שמשמשות כסטים פעילים עד היום (ואם יתמזל מזלכם אולי אפילו תעברו בסט כזה ותזכו לראות פרצופים מוכרים) המדריך או המדריכה שלכם יתנו לכם לא מעט הסברים מגניבים על איך הדברים עובדים. למשל איך גורמים לרחוב עם 3 בתים להיראות כאילו הוא רחוב ארוך עמוס בניינים שאינו נגמר, או איך בניין אחד בנוי בצורה נכונה שיוכל לשמש גם חזית בניין עירייה, גם ספרייה עירונית, גם תחנת כיבוי אש וגם בניין מגורים. תגלו את הסודות שמאחורי הסרטים הכי גדולים של וורנר ברדרס ואיך השתמשו באותו הסט לצלם סצנות קיץ בקליפורניה וגם סצנות חורף בלב ניו יורק.

המונית המפורסמת של פיבי מהסדרה “חברים”. צילום: טיולים מעבר לקשת

מה עוד? יחד עם המדריך או המדריכה שלכם תיכנסו לא רק לעולם הסרטים והסטים החיצוניים אלא גם אל תוך אולפנים סגורים בהם מצלמים סצנות פנים ותבקרו בחלל שמצידו האחד הוא סלון משפחתי בבית משפחה אמריקאית טיפוסית אך מצידו השני הוא מסדרון בית ספר קהילתי. תלמדו איך יוצרים מתאורה מלאכותית מראה טבעי, איך מחליפים רקעים, איך בוחרים לוקיישנים ועוד הרבה דברים מעניינים שיגרמו לכם לראות את עולם הקולנוע והטלוויזיה באופן שונה לחלוטין ממה שחשבתם עד כה.

בין לבין תקפצו לביקור בתוך האנגרים גדולים, כל אחד בנושא אחר. למשל מחסן שלם ובו מכוניות באטמן מסרטים קודמים, חליפות של העטלף העשיר בעולם ואפילו את הפנס שאיתו תוכלו לקרוא לבאטמן להילחם ברעים. גם האנגר שלם המוקדש ל- DC ולוונדר וומן האישית שלנו, גל גדות, עם אביזרים ותלבושות מקוריות מסרטי DC ועוד. ואם זה לא הספיק לכם אז גם שלל הפתעות מחכות לאוהבי “הארי פוטר” וחבריו בסיור בין תסריטים מקוריים, שרביט הקסמים, תלבושות ואביזרים מקוריים מהסטים ממהלך השנים ועוד.

אביזרים אמרנו? באופן מוזר דווקא אחד הרגעים שהכי גרמנו לנו ל”וואו” הוא מחסן האביזרים (המטורף יש לציין) של האולפנים. להיכנס בדלת האנגר האביזרים של אולפני האחים וורנר זה פשוט להיכנס ליקום מקביל. אלפי… סליחה- מאות אלפי פריטים מסודרים לפי נושאים, מקוטלגים לפי מספר סידורי, מאורגנים בצבעים, צורות וגדלים ומוכנים לשימוש לפי תקופות, שימושים אפשריים, צורות ומה שרק תרצו בהתאם לאופי הסרט ובקיצור… רק הביקור בהאנגר הזה הוא חוויה בפני עצמה. תלמדו מהמדריך או המדריכה שלכם על תהליך בחירת אביזרים לסט, תראו איך עובדי המחסן עוברים ואוספים אביזרים, איך מסדרים אותם חזרה לאחר שימוש ובלתי נמנע גם שתחפשו בעיניים שלכם אביזרים וחפצים מוכרים (ספויילר: אתם תמצאו כאלו).

אז אם כל זה לא הספיק לכם, לאחר הסיור המודרך (שלוקח בערך שעה וקצת) המדריך או המדריכה שלכם ייפרדו מכם לשלום לא לפני שישאירו אתכם לסייר באופן עצמאי בתוך סוג של מוזיאון/ ארכיון של האולפנים. מה תמצאו שם? תסריטים מקוריים חתומים על ידי השחקנים, תצוגות אינטראקטיביות, סטים של סדרות כמו “חברים” ו”המפץ הגדול” שתוכלו להצטלם בהם, מסכים ירוקים בהם תוכלו לקחת חלק בסצנות מפורסמות ולרכוש את התוצר לאחר מכן (אנחנו לא רכשנו כזה אז לא יודעים להעיד באופן אישי, אבל קראנו ביקורות שטענו שהאיכות של הסרטונים והתמונות לא להיט אז תבחנו בעצמכם לפני הרכישה).

הסט המקורי של בית הקפה “סנטרל פרק” מתוך הסדרה “חברים”. צילום: טיולים מעבר לקשת

בסיור העצמאי שלכם, שאורך בערך שעתיים אבל לגמריי תלוי בקצב שלכם, תמצאו גם סרטונים עם אודישנים של מפורסמים לקראת תפקידים שככל הנראה בדיעבד שינו את חייהם המקצועיים. גם תלבושות מקוריות מסרטים ומטקסי אוסקר, פסלוני אוסקר מקוריים (כולל אחד שאפשר להצטלם איתו), מסכים אינטראקטיביים שתוכלו לראות את עצמכם בתור יצורים מהסרט “שר הטבעות”, תלמדו איך צילמו סצנות מפורסמות, תשמעו איך בונים תסריט, איך הולכת ישיבת אודישנים, איך מתבצע התהליך של להפוך רעיון לסרט ועוד המון דברים מעניינים ומרתקים על עולם הבידור.

בסוף כמובן תצאו דרך, איך לא, חנות המזכרות מבית היוצר של האחים וורנר עם שלל דברים מגניבים וממוסחרים בטירוף ובכל זאת תאמרו “בא לי את זה!”. מזל שאין הגבלת זמן על השהייה בחלק הזה של הסיור אז קחו את הזמן כי חלק מהמרצ’נדייז שם באמת שווה ובאמת לא תמצאו בחוץ.

אז אחרי כמה שעות טובות במתחם האולפנים, אחרי מאות תמונות, סרטונים ומשפטים כמו “יו, אני מזהה את זה מהסרט…” או משפטים כמו “אני רוצה תמונה עם זה!” סיימנו את הסיור המעולה הזה באולפני וורנר ברדרס מרוצים בטירוף וממליצים בחום! ואפילו קיבלנו כרטיסים להיות קהל בתוכנית טלוויזיה מטעם האולפנים, אבל זה כבר נספר לכם במדריך אחר 🙂


אחרי שהכנסנו אתכם לתוך החוויה של סיור באולפני האחים וורנר, הנה סיכום של מה שצריך לדעת לפני:

  • הזמינו כרטיסים מראש. ברגע שאתם יודעים את התאריך בו תהיו באזור הזמינו את הכרטיסים מוקדם ככל האפשר.
  • חפשו קופונים והנחות ברשת (אך וודאו מהימנות טרם הרכישה).
  • השתדלו לקבוע את הסיור לא לקראת סוף היום, כך גם לא תהיו מוגבלים בזמן לחזור כי האולפנים נסגרים וכך גם אולי תוכלו להיקלע לצילומים פעילים ולהציץ על איזה סלב.
  • הגיעו לפחות חצי שעה לפני זמן הסיור- סיבוב בחניון הענק ומעבר דרך המאבטחים לוקח קצת זמן ובלי קשר עדיף תמיד להגיע בזמן. אמריקאים לא מחכים למאחרים.
  • קראו טוב טוב את ההנחיות של מה מותר להביא איתכם לסיור ומה אסור (למשל תיקים גדולים לא יעברו את הבידוק בכניסה ותאלצו להשאיר אותם מאחור).
  • אין כניסה לילדים מתחת לגיל 5 וקטינים מתחת לגיל 18 מחוייבים בליווי מבוגר.
  • הביאו איתכם תעודה מזהה כלשהי כי תתבקשו להציג אותה בכניסה (רישיון בינלאומי, דרכון או כל דבר אחר בו שמכם מופיע באנגלית עם תמונה שלכם).
  • קחו בחשבון שמדובר באולפנים פעילים לכן יכול להיות שחלק מהמקומות יהיו סגורים במהלך הסיור.
  • בהמשך לנקודה הקודמת- אסור לצלם בסביבת סט פעיל, המדריכים שלכם ינחו אתכם מתי אסור לצלם, אל תסבכו עם זה והקשיבו להנחיות.


והנה הפרטים הטכניים

כתובת
Warner Bros. Studio Tour Hollywood, 3400 Warner Blvd, Burbank, CA 91505
מתי
ימים חמישי עד שני בין השעות 9:00-15:30 (אין סיורים בימים שלישי ורביעי).
החנות פתוחה בימי הסיורים עד השעה 19:30.
כמה
ללא הנחות מיוחדות הסיור הקלאסי הרגיל עולה 59$ לילדים בגיל 5-10 (תזכורת שהסיורים אפשריים מגיל 5 ומעלה) ו- 69$ למבוגר מעל גיל 11.
כמה זמן להקדיש
לפחות 4 שעות כולל חניה, בידוק בכניסה, הסיור המודרך, הסיבוב העצמאי, שיטוט בחנות וחזרה לאוטו.
לרכישת כרטיסים לסיור הקלאסיWarner Bros. Hollywood Classics Tour
אתר האינטרנט הרשמי לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לסיורים המורחבים
https://www.wbstud



לעוד תכנים שווים, המלצות, טיפים ומידע שימושי היכנסו לעמוד הפייסבוק של “טיולים מעבר לקשת”


שתפו עם אחרים!