אטרקציות בלוס אנג’לס | חווית סרטים

שתפו עם אחרים!

הקרנת סרטים באוויר הפתוח ורשימת דרייב אין מומלצים באזור לוס אנג’לס והסביבה

הוא סמל תרבות אייקוני ששלט בארצות הברית (ובעולם בכלל) כמעט עד סוף שנות ה- 80′, הוא שימש כמפלט מעולה לימי הקיץ החמים, הוא הנגיש לכולם את תעשיית הקולנוע והיה רעיון מצויין לדייט מוצלח או בילוי משפחתי זול. מה שהחל כפתרון זמני לבתי הקולנוע הלא ממוזגים בחודשי הקיץ הפך לפטנט רשמי אי שם באמצע שנת 1933 כשחבוב בשם ריצ’רד הולינגשד החליט לעשות את זה כמו שצריך ובהשראת אימו בנה את קולנוע הדרייב- אין הרשמי הראשון.

על אותו הרעיון, שעיקרו היה להנגיש את עולם הקולנוע ולהוזיל הוצאות יחד עם החוויה של צפייה משותפת, נוצרו גם הקרנות סרטים משותפות תחת כיפת השמיים במגוון לוקיישנים המשלבים חוויה שלמה של צפייה בסרט, אוויר פתוח, אוכל טוב ואווירה קלילה.

אז אם אתם מחפשים רעיון לדייט מוצלח, ליציאה מהשגרה, לזמן איכות משפחתי או סתם מרגישים נוסטלגיים אז אתם בעמוד הנכון! הנה לכם ריכוז של מתחמי קולנוע דרייב- אין ושלל אפשרויות של הקרנות סרטים באוויר הפתוח, תחת כיפת השמיים במתחמים מפנקים של דשא רחב, משאיות אוכל מגוונות, הופעות ושלל פעילויות לכל המשפחה.

מתחמי דרייב אין בדרום קליפורניה ובלוס אנג’לס והסביבה

את האמת, חיפשנו ובדקנו האם קיימת מילה בעברית לביטוי “דרייב- אין” והתרשמנו לדעת שרק בתקופת הקורונה, ביוזמתו של הד”ר אבשלום קור, הוצעה חלופה למונח “דרייב- אין” בהקשר של מתחמי הבדיקות וכך נולד הביטוי “היבדק וסע”. מתוך ההקשר הזה של צירופי מילים נולד הביטוי (שאינו רשמי לגמריי מטעם האקדמיה ללשון העברית) “ חֲנוּ וּצְפוּ“. אומנם אהבנו את השינוי המרענן, אך ברשותכם נישאר עם הביטוי “דרייב- אין”.

מה שכן מצאנו זה את הסיפור מאחורי הקונספט הזה של קולנוע דרייב- אין, שהולך הרבה אחורה עוד לתקופת הסרטים האילמים ובתי הקולנוע נטולי המזגן. אז “קולנוע דרייב- אין” הוא בעצם תצורה של צפייה בסרטי קולנוע, כאשר הצופים בסרט יכולים להנות ממנו כשהם ישובים ברכבים הפרטיים שלהם.

דרייב אין בקליפורניה

תצורת הקרנת סרטים בשטח גדול מול מסך ענק כשהצופים ישובים ברכביהם הולכת אחורה עד לשנת 1915 כשהדבר הוצג כאמפיתיאטרון באוויר הפתוח ועדיין לא נחשב או נקרא “דרייב- אין”. אז עוד שלטו הסרטים האילמים, כך שלוגיסטיקת שמע הייתה מיותרת. יחד עם הקונספט הזה החלו גם הקרנות סרטים במשותף תחת כיפת השמיים לצוץ בכל מיני ערים בעולם והיו לפתרון מצויין לימי הקיץ החמים.

בתחילת שנות ה- 30′ עבד ריצ’רד הולינגשד כאיש מכירות בחברת רכבים בבעלות אביו. הסיפורים מספרים כי אימו של ריצ’רד הייתה אישה כבדת משקל שלא ממש הסתדרה עם מושבי בתי הקולנוע המסורתיים, מה שגרם לריצ’רד לנסות ולמצוא פתרון נוח יותר עבורה. בחצר ביתו שבניו ג’רזי הוא החל לבחון את המרחק האידיאלי בין רכב לרכב כך שכולם יוכלו לראות את המסך היטב מכל מקום, לא להפריע אחד לשני ויחד עם זאת לשמוע את הסרט כראוי. הוא בדק מרחקים, כיוונים ועוד הרבה פרמטרים והגיש את הממצאים שלו לרישום הפטנטים אי שם ב- 6.8.1932. כאשר אושר הפטנט שלו, ב- 16.5.1933 החל, יחד עם שותפים, לממן את בניית “תיאטרון הקולנוע הדרייב- אין הראשון” אשר בסופו של דבר נפתח באופן רשמי ב- 6.6.1933.

תרבות הדרייב- אין עברה לא מעט גלגולים. מסרטים שלא הצליחו בבתי הקולנוע דרך סרטים פורנוגרפיים בימי שישי בערב ועד למיתוג מחדש כבילוי לנוער ולמתבגרים, בעיקר בסצינת האימה והמדע הבידיוני. הרבה דברים גרמו לדעיכת דרייב- אין רבים בארצות הברית, בין היתר כניסת מכשירי הוידאו לבתים פרטיים, שירותי צפייה ישירה ומחירי נדל”ן על השכרת השטח שקפצו גבוה לשמיים.

למזלנו, לא כל מתחמי הדרייב- אין נעלמו מהעולם ווירוס הקורונה החזיר אותם בענק ואף הביא לפריחה מחודשת של הז’אנר הזה ברחבי העולם ובעיקר בארצות הברית. ההנחיות לריחוק חברתי, סגירת בתי עסק וצמצום האפשרויות לבילויים מאז פרוץ המגיפה העולמית עורר שוב דרייב- אין רדומים והביא לפתיחתם של לא מעט חדשים.

אז אחרי כל המידע שקראתם כאן, תוכלו ללחוץ כאן לרשימת מתחמי דרייב אין מומלצים בלוס אנג’לס והסביבה.

הקרנות סרטים באוויר הפתוח

איזה כיף זה לשלב שני בילויים אהובים במיוחד: סרטים ולהיות באוויר הפתוח בחברת אנשים. בעוד הדרייב- אין לאט לאט הלכו ונעלמו מהנוף, הקרנות סרטים תחת כיפת השמיים דווקא הפכו לבילוי אידיאלי, בטח בחודשי האביב והקיץ כשמזג האוויר בערב נעים בחוץ.

אין ספק שלראות סרט בקולנוע זו חוויה בפניה עצמה ולא ממש משתווה לצפייה בייתית, משוכללת ככל שתהיה מערכת הסאונד שלכם וגדול ככל שיהיה המסך שלכם בסלון. אבל גם צפייה בסרטים בחוץ, בין אם על כיסא ים נוח על גג בניין בלב לוס אנג’לס, בין אם על הקיר החיצוני של בית הקברות המדהים ביופיו “הוליווד פוראבר” שהפך למסך ענק ובין אם במדשאת ענק עם משאיות אוכל, הופעות ושאר פעילויות לכל המשפחה.

עשרות מוקדים כאלו זמינים ברחבי לוס אנג’לס והסביבה, ברחבי סן פרנסיסקו וסן דייגו ובעוד ערים מרכזיות. במקום למנות לכם את עשרות האפשרויות הזמינות, פשוט נזמין אתכם להציץ ברשימת הסרטים המוקרנים באוויר הפתוח המאורגנת לנוחיותכם לפי תאריכים.

סרטים תחת כיפת השמיים

הקרנות סרטי האלווין

לקראת האלווין 2023, הלא הוא ליל כל הקדושים, תרבות הסרטים תופסת תאוצה, בעיקר כשדרייב- אין מזוהה כל כך עם החג הזה ומזג האוויר הנעים מביא איתו עשרות הקרנות סרטים במתחמים לצפייה משותפת. לכבוד תקופת החגים האמריקאים הנה לכם המלצות ממש שוות להקרנות סרטים תחת כיפת השמיים באוויר הפתוח במגוון לוקיישנים ברחבי לוס אנג’לס והסביבה וברחבי דרום קליפורניה, רשימת סרטי האימה הכי טובים בכל הזמנים מטעם מגזין טיים אאוט לצפייה בייתית וגם רשימת סרטי האלווין הכי שווים ומזוהים עם החג.


רוצים את כל הקישורים מסודרים? בבקשה:

מועדי הקרנות סרטים באוויר הפתוח כולל מתחמי דרייב- אין (בתחתית העמוד)- https://www.timeout.com/los-angeles/movies/all-of-las-outdoor-movies-in-one-calendar

מועדי הקרנות סרטי קיץ בדרייב- אין של סן פרננדו ואלי- https://tickets.myvalleypass.com/

מתחמי דרייב- אין שווים בדרום קליפורניה- https://www.timeout.com/los-angeles/movies/best-drive-in-theater-options-in-southern-california


שתפו עם אחרים!