הגבלות מכס בישראל ובארצות הברית

שתפו עם אחרים!

הגבלות מכס בישראל ובארצות הברית

תכננתם את הטיול לפרטי פרטים, כולם מתרגשים, הכל ארוז ואתם ממש מוכנים לצאת לדרך… אבל שניה לפני, יש כמה דברים שחשוב שתדעו בכל הקשור להגבלות מכס בישראל וגם בארצות הברית. כל כך הרבה “אותיות קטנות” וכל כך הרבה מקומות בהם הטעות התמימה יכולה לעלות לכם בכיף של החופשה שחשוב מאוד לדעת מה מותר ומה אסור, איך להתנהל מול רשויות המכס בישראל ובארה”ב, כמה כסף מותר להכניס לארצות הברית, האם אפשר להעלות אוכל למטוס וגם מה עושים עם הקניות בדיוטי? ריכזנו לכם כאן את כל מה שחשוב לדעת.

מה מותר להכניס / להוציא ל/מארצות הברית או מ/לישראל

מוצרי מזון

טיסות בינלאומיות
אז נתחיל ממה כן מותר כל דבר באריזתו המקורית וכל מזון שאינו נחשב כמזון חי. דוגמה למה אסור: צמחים, בשר, דגים וכדומה. כלומר מזונות טריים בתצורתם המקורית – אסור. אין בעיה לארוז בכבודת היד שלכם מוצרי מזון כאלו ואחרים, אבל באופן רשמי בכניסה לארצות הברית כביכול אמורים להצהיר על כך.

ישנם לא מעט פריטים שאסור להכניס לארצות הברית ממדינות זרות, שכן הם עלולים להכיל מזיקים כאלו ואחרים ומחלות שזרות למערכת הבריאות המקומית. לכן, באופן פורמלי יש להצהיר בכניסה לארצות הברית על כל מוצרי החקלאות (פירות, ירקות וכדומה) שברשותכם בכדי שיוכלו לעבור בדיקה במידת הצורך בכדי לוודא שהינם נקיים ממזיקים כאלו ואחרים. דוגמאות לפריטים כאלו הם מוצרי בשר טריים, ירקות, פירות, צמחים, אדמה, או כל מוצר שנעשה מבעלי חיים יכול להוות עילה לבדיקה של פקידי משרד החקלאות האמריקאי. כל מוצר חקלאי כזה או אחר חייב להיות מוצהר בכניסה לארצות הברית ויעבור בידוק על ידי נציגי משרד החקלאות המקומי בכדי לאשר שאינו נושא מזיקים כאלו ואחרים העלולים לסכן את החקלאות המקומית ואת בריאות הציבור.

אוקיי, ברור שלא כולם מצהירים על הכל וזה לגמריי בסדר, רק תכירו בעובדה שההנחיות הרשמיות דורשות הצהרה. לעיתים תראו כלבים מסתובבים בשדה התעופה והם לא מחפשים רק סמים וחומרי נפץ אלא גם מוצרי מזון. נדיר, אבל קורה.

בכל מקרה, אם אתם רוצים להעלות למטוס אוכל פשוט וודאו כי הוא באריזתו המקורית או לפחות לא מוצרים חיים ובטח שתוודאו שאתם מחסלים את זה לפני הנחיתה. ואם אתם ממש רוצים להביא איתכם עשבים מיוחדים או אוכל ספציפי לארצות הברית, מומלץ לשמור עליהם באריזתם המקורית ואף לצרף קבלה להוכחת ארץ המקור. כך יוכלו הפקידים לוודא את מקור המוצר ואולי לאשר את כניסתו לארצות הברית. אם מדובר במשהו מיוחד, שאתם לא יכולים לוותר עליו- מומלץ מראש לעיין באתר משרד החקלאות האמריקאי בכדי לראות מה הדרישות הספציפיות לאותו פריט שברצונכם להכניס ולקבל על כך אישורים מראש.

במידה ויימצאו אצלכם פריטים שאסור להכניס לארצות הברית תוכלו להשאיר אותם בשער המכס ולהיכנס ללא שום קנס או עונש. חשוב לציין כי כל עוד הצהרתם על הפריטים שלכם, לא תועמדו לדין או תקבלו קנס במידה ונציגי משרד החקלאות יחליטו כי אינכם מורשים להכניס את הפריט לארצות הברית. במידה ותיתפסו עם משהו שלא הוצהר- זה כבר סיפור אחר. מקנסות מכס ועד לרישום פלילי.

איך מצהירים? בעבר הלא רחוק חולקו במרבית הטיסות טפסי הצהרת מכס לקראת ההגעה לארצות הברית, כיום ברוב המכריע של שדות התעופה מדובר בתהליך ממוחשב. בכל מקרה, השלב להצהיר הוא טרם ההגעה למפגש המכס האמריקאי.

ואם יש לכם משהו מאוד ספציפי שאתם לא מוכנים לוותר עליו, אז זו הכתובת כדי להגיש בקשה לאישור הכנסה מראש- https://www.aphis.usda.gov/aphis/resources/permits


טיסות פנים בתוך ארצות הברית
אפשר לארוז מזון בתיקי היד שעולים למטוס, אבל יש להצהיר עליהם במעמד הבדיקה הביטחונית וסביר להניח שהמזון יעבור תחת בדיקה או שיקוף. בנוגע לנוזלים, ג’ל ומשחות יש לוודא כי הם עומדים בנהלי הנוזלים של ארצות הברית- לכל נוסע בכבודת היד מותר להעלות תיק אחד שתכולתו אינה עולה על נפח של ליטר אחד והפריטים בו כל אחד אינם יותר מ100 מ”ל. כלומר במילים פשוטות יותר- אפשר להכניס נוזלים וג’לים וכדומה כל עוד כל אריזה אינה עולה על 100 מ”ל וכל הבקבוקונים נכנסים לתיק אחד שאינו עולה על נפח של ליטר. האמריקאים קוראים לזה חוק ה 3-1-1. חשוב לזכור כי גם אם עמדתם בדרישות, עדיין ההחלטה הסופית האם תוכלו להעביר את הנוזלים תלויה באיש הביטחון שמולכם. מומלץ לרכז את כל הבקבוקונים בתיק שקוף שנפחו ליטר וחשוב מאוד לזכור להציג את התיק הזה במעמד הבידוק הביטחוני.

בנוגע לכבודה שעולה לבטן המטוס- אין הגבלה.


טופס הצהרת מכס בכניסה לארה”ב

בעבר היה צריך למלא טופס I-94 בכניסה לארצות הברית, היום מי שמגיע לארצות הברית דרך הים או האוויר אינו מחוייב יותר במילוי הטופס אלא בהצהרת כניסה בעמדות האוטומטיות העצמאיות בחלק גדול משדות התעופה של ארצות הברית. מי שנכנס לארצות הברית דרך גבולות קרקעיים כן צריך למלא את הטפסים בחלק מהיעדים.

כיום רשות המכס וביקורת הגבולות אוספים את המידע הרלוונטי עבורם דרך כרטיסי הטיסה האלקטרוניים ולכן אין צורך בטפסים מראש. מי שצריך את הטופס, בעיקר כדי לספק הוכחה לכניסה חוקית לארצות הברית (בד”כ שכירים, סטודנטים וכדומה), ניתן לבקש את הטופס או את מספר אישורו באתר של רשות המכס וביקורת הגבולות בכתובת הזו- get their I-94 Number. באותו קישור אגב גם תוכלו לבדוק לכמה זמן אושרה לכם השהייה בארצות הברית במידה ולא קיבלתם חותמת בדרכון.

בכניסה לארצות הברית, לאחר מעבר בעמדות האוטומטיות ותשאול קצר ע”י פקיד ההגירה, כל מטייל ייקבל חותמת בדרכון שלו עם תאריך הכניסה, דרגת אישור הכניסה ותאריך בו אשרת השהייה נגמרת.
חשוב לציין כי גם היציאה שלכם מארצות הברית מתועדת אוטומטית על ידי חברות התעופה בשיתוף פעולה עם ההגירה והמכס האמריקאים. אך אם ברשותכם טופס I-94, וודאו כי מסרתם אותו לפקיד ההגירה ביציאתכם מארצות הברית. במידה והטופס נשאר אצלכם, בהגעתכם לישראל מומלץ לשלוח אותו, יחד עם הוכחות שאכן עזבתם את ארצות הברית, לכתובת המופיעה בקישור הבא תחת השאלה הנוגעת לטופס זה https://il.usembassy.gov/he/frequently-asked-questions/


כסף

ארה”ב שאלת השאלות היא כמה כסף מותר להכניס לארצות הברית. אז הנה התשובה הקצרה: אפשר להכניס לארצות הברית ולהוציא ממנה כמה כסף שרק רוצים. החלק החשוב והקריטי כאן הוא שעד סכום של 9,999$ אין צורך להצהיר על הכסף, אולם אם מדובר ב- 10,000 דולר או יותר- חלה חובת דיווח לרשויות המכס המקומיות באמצעות הטפסים הרלוונטיים.
שימו לב כי זה הסכום הכולל בין אם מדובר בנוסע יחיד ובין אם במשפחה שלמה. כלומר אדם אחד יכול להכניס עד 10,000 דולר ללא צורך בהצהרה, אבל אם אתם טסים כמשפחה אז 10,000 הדולר האלו נספרים יחד ולא לכל חבר במשפחה. לא כדאי לנסות להעלים סכומים או לשקר לרשויות האמריקאיות, הדבר יכול להסתיים בעונשים חמורים כמו איסור כניסה לצמיתות לארצות הברית ואף מאסר פדרלי.

ההגדרה של כסף בעניין זה אינה מתעסקת רק בדולר אמריקאי אלא בכל מטבע שהוא ובכל צורה שנישאת על המטייל וכבודתו, כולל מזומן, המחאות בנקאיות, המחאות נוסעים, שטרות סחירים וכדומה.
תוכלו למצוא את התשובה הרשמית לשאלה כמה כסף מותר להכניס לארצות הברית באתר הרשמי של המכס האמריקאי, שם גם תוכלו להגיש בקשה להכניס יותר כסף באופן חוקי במידה ותרצו.

ישראל אפשר להוציא מישראל סכום כולל של עד 50,000 שקלים לאדם דרך האוויר. במידה ויש עליכם יותר מסכום זה פר מטייל קיימת חובת דיווח לפקיד מכס בשדה התעופה או למלא טופס דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים של ישראל.
בחזרה לישראל, אם יש עליכם סכום כולל של עד 50,000 שקלים במזומן או המחאות אינכם מחוייבים בהצהרה על כך. כל סכום מעל ל- 50,000 שקלים מחייב אתכם לעבור במסלול האדום שבמעבר המכס בכניסה לישראל ובמילוי טופס 84 של המכס.

חשוב לזכור– אם עברתם במסלול הירוק, הרי שהצהרתם שאינכם חורגים ממגבלות החוק.


תרופות וציוד רפואי

תרופות במרשם צריכות להיות באריזתן המקורית יחד עם אישור רפואי או מרשם. אם אין לכם את האריזה המקורית, יש לצרף את המרשם או אישור רפואי המעיד על הצורך בתרופות. גם כמויות הן עניין חשוב ומומלץ לטייל עם כמות תרופות שברורה כשימוש אישי, ללא יותר מ- 90 יום אספקה.
האמור לעיל תקף גם לציוד רפואי כגון מחטים, משאבות אינסולין, משאפים, מזרקי אפיפן או בלוני חמצן לדוגמא (אם ברצונכם להעביר מיכל חמצן ספייר, עליו להיות ריק!).

למידע נוסף https://www.tsa.gov/travel/special-procedures


נוזלים

הנחיות נוזלים לטיסה לארצות הברית

חוק ה 3-1-1. החוק הזה אומר שמותר לכל נוסע בכבודת היד שלו לקחת תיק/ מיכל שנפחו הכולל לא עולה על ליטר אחד ובו בקבוקוני נוזלים שכל אחד מהבקבוקים אינו עולה על 100 מ”ל. כלומר, עד ליטר אחד לנוסע בכבודת היד כאשר כל פריט בנפרד לא יהיה יותר מ- 100 מ”ל.

במילים פשוטות- נפח פריט אחד לא יעלה על 100 מ”ל, עדיפות לריכוז כלל הפריטים בצורה מרוכזת יחד בצורה כזו שכלל הפריטים במצטבר לא יחרגו מליטר אחד לנוסע.
ניתן לשאת תרופות ומוצרי מזון מיוחד (כגון מזון תינוקות), שלא בשקית הפלסטיק, אך יש להציגם בבדיקות הביטחוניות ולשאת אישור רפואי מתאים.

בנוגע לכבודה שנכנסת לבטן המטוס- אין הגבלה.

https://www.tsa.gov/travel/security-screening/liquids-rule


טובין

נוסע הטס לחו”ל רשאי, עם חזרתו ארצה, להכניס טובין אשר רכש בחו”ל או בדיוטי פרי ובתנאי שלא יעלה ערכו על 200$ . כמו כן יוגבל הטובין ל – 1 ליטר אלכוהול ו-2 ליטר יין, 250 מ”ל בושם, 250 גרם טבק (1 פאקט)- פריטים אלו יהיו פטורים ממסים.

ביציאה מהארץ, אם ברשותכם חפצים שערכם עולה על סכום של 200 דולר ואתם מתכוונים להוציא ולהחזיר אותם לארץ או אם ברשותכם פריט כלשהו הנראה חדש או יקר ויכול להיות שתישאלו עליו בחזור, עליכם להצהיר על כך בפני פקיד המכס באולם היוצאים בעזרת טופס הצהרת נוסע על “ייצוא זמני” (טופס מכס 86). את הטופס הזה יש להציג לפקיד המכס בשובכם לישראל בכדי שלא תחוייבו במיסים.

מה מותר- מסלול ירוק עצם המעבר במסלול הירוק מהווה הצהרה על כך שאתם נושאים עליכם את החפצים והכמויות שהותרו על פי חוק כפטורים ממסים.
הלבשה, הנעלה ומוצרים שבשימוש אישי מהסוג שנחשב למטען יד של נוסע (בגדים, כלי רחצה, נעליים וכדומה בכמויות של שימוש עצמי) – מותר.
משקאות: יין עד שני ליטר או משקה משכר אחר עד ליטר אחד לכל נוסע מעל גיל 18.
בשמים: רבע ליטל כלומר 250 מ”ל לכל נוסע.
טבק: בכל צורה שהיא שאינה עולה על 250 גרם כולל. סיגריות מותר עד 200 גרם שזה בעצם פאקט. לכל נוסע מעל גיל 18.
אחר: כל דבר שלא פורט מעלה וערכו אינו עולה על 200 דולר לכל נוסע מעל גיל שנתיים– מותר בכניסה במסלול הירוק.

חשוב לזכור שהפטור הינו אישי ואי אפשר לצרף זכויות בכדי להימנע מתשלום או מהצהרה.

אם ערכו של חפץ הוא מעל 200 דולר עדיין משלמים מס על הערך המלא של אותו פריט (ולא על ההפרש שמעבר ל200 דולר).

אם ברשותך חפצים שערכם וכמותם עולים על הפירוט מעלה עליך לעבור במסלול האדום ולהצהיר על כך.
במידה ולא הצהרתם על פריטים הדבר מהווה עבירה ועילה לקנס, החרמת הסחורה ואפילו העמדה לדין.

ישנה רשימה לא קטנה של פריטים שאסור לייבא לארץ. בין הפריטים ניתן למצוא: סמים, טובין שיש בהם הסתה לאלימות, לטרור או לגזענות. סכין או אולר שאינם לשימוש ביתי או מקצועי, מד לייזר למהירות, דברי הימורים, מוצרים פרוצים, זיופים וחיקויים של מטבעות או מסמכים, חומרי נפץ ועוד! כדאי להתעדכן באתר של נתב”ג או של המכס.
יחד עם זאת, ישנם פריטים רבים שייבואם מותנה באישור של הרשויות, למשל רחפן או טלפון סלולרי- משרד התקשורת. צמחים למיניהם- משרד החקלאות וכן הלאה. מומלץ לבדוק מול הרשות הרלוונטית בנוגע לקריטריונים לייבוא אישי.


קניות בדיוטי פרי

בדיוטי פרי ניתן לרכוש מה שרוצים במטבע ישראלי או במט”ח.
אפשר לקחת איתכם את הפריטים שרכשתם או להשאירם בשדה התעופה. איסוף הפריטים ייעשה בחזרה לארץ ביום ההגעה לישראל בלבד. לאחר מכן לא יהיה ניתן לקבל את הפריטים השמורים. לפי הנחיות המכס, לטסים מותר להשאיר כמות כפולה מהמכסה המותרת בפטור כציוד אישי.
חשוב לדעת שפריטים אלו נחשבים כסחורה שקניתם בחו”ל ולכן ההנחיות על טובין חלות גם על הקניות בדיוטי פרי!! זה פרט חשוב מאוד כי לא תראו אף פרסומת, בין כל המבצעים, שמודיעה על כך שאם תחרגו מהמותר תאלצו לשלם מס והפרשים. כלומר מגבלות המס הן לא על הקניה אלא על מה שחוזר לישראל.
הפטור, כאמור, יכול להיות לפי מחיר (למשל במוצרי חשמל) או לפי כמות (למשל אלכוהול, סיגריות) ורכישת מוצרים במסגרת הנחת כמות (כגון 2 + 1 חינם) יכולה בקלות להוביל אתכם לעבירה, אז זכרו להצהיר על כך במידה וכן החלטתם לרכוש מוצרים מעבר למכסת הפטור ממס.

האיחוד האירופי הקל את המגבלות על הטסת נוזלים שנרכשו ב”דיוטי פרי” בנמל התעופה בן גוריון:
נוסעים היוצאים לכל אחת מארצות אירופה וכן בטיסות המשך לכל יעד נוסף באירופה או בארה”ב, יוכלו לרכוש נוזלים, מוצרי קוסמטיקה, בקבוקי שתייה חריפה ואלכוהול, מוצרי ספרי למיניהם (דאודורנטים וכו’) ומוצרי ג’ל שנארזו בשקית אטומה ומיוחדת בחנויות הדיוטי פרי בנתב”ג.
ההקלה במגבלות הביטחוניות להטסת נוזלים הינה עבור מוצרים שנרכשו  ב”דיוטי –פרי” בלבד ולא עבור מוצרים שהובאו מהבית או נרכשו מחוץ לחנויות ה”דיוטי פרי”.
על פי ההנחיות, נוסעים  עם מוצרי “דיוטי-פרי” מנתב”ג, ארוזים בשקית אטומה עפ”י התקן האירופי, יוכלו לטוס עם הנוזלים גם בטיסות ההמשך.

נוסעים הטסים ישירות לארה”ב יכולים להטיס כל מוצר נוזלי שנרכש בחנויות ה”דיוטי-פרי” בנתב”ג כמו; בשמים, אלכוהול, מוצרי קוסמטיקה נוזליים, תרסיסים וכיו”ב ובתנאי שהמוצרים נארזו בחנות ה”דיוטי-פרי” בנתב”ג במארז מיוחד ואטום.
שימו לב, בתחנה הראשונה בארה”ב, יש להכניס למזוודה את השקית הביטחונית עם המוצרים.

המלצה שלנו- אל תהיו פזיזים. חשבו היטב את הקניות שלכם וודאו את שער החליפין העדכני. כמו כן, אל תקנו כשאתם ממהרים למטוס, אלא בקניה שקולה ומחושבת. שימו לב שברוב המקרים אין ביטול עסקה או החלפות מוצרים על פריטים מהדיוטי פרי, לכן בדקו את המוצר, את תעודת האחריות שלו, את מגבלת המכס לגביו וכדומה.

מידע לנוסע הישראלי- איגרת של המכס הישראלי המדריך ליוצאים ולשבים מחו”ל.


שאלות ותשובות

האם מותר להכניס לישראל תכשיטים ויהלומים אותו כלל של שווי כולל של 200 דולר ובתנאי שמדובר בתכשיט מוגבר, כלומר אינכם נושאים יהלומים בנפרד אל התכשיט. כמובן מדובר בכמויות שיראו כי מדובר בשימוש אישי. מומלץ לשמור על הקבלות המקוריות של התכשיטים. לגבי יהלומים שאינם חלק מתכשיט זה כבר סיפור אחר. על פי החוק רק לאזרחים ישראלים המחזיקים ברישיון סחר ליהלומים מותר להכניס אותם לישראל.

האם מותר להכניס לישראל דברי אומנות אותו כלל של 200 דולר חל גם כאן. מעל סכום זה קיימת חובת הצהרה.

כמה טלפונים סלולריים מותר להכניס לישראל כל טלפון מחוייב בדיווח ותשלום מס. במידה ומדובר בטלפון מעל 200 דולר ולא דיווחתם עליו תשלום הקנס יהיה בהתאם. מיותר לציין כי הכנסה של מספר טלפונים ניידים עלולה לפתוח נגדכם הליך פלילי.

האם מותר להכניס מזון לארצות הברית מישראל אם השאלה היא האם מותר להכניס אוכל לארצות הברית אז התשובה הכללית היא שכן, אך השתדלו לשמור על המאכלים סגורים ובאריזה המקורית שלהם והצהירו על כל פריט מאכל כזה או אחר מול הבודק הביטחוני בכניסתכם לארצות הברית.
אם נרד לדקויות ופרטים קיימת רשימה מאוד ארוכה של איזה אוכל מותר להכניס לארה”ב ומה אסור.
אם ברצונכם לבדוק מאכל או פריט מסויים אותו תרצו להכניס לארצות הברית, תוכלו לעשות זאת דרך האתר של שירותי החקלאות האמריקאי.

האם מותר לקחת אלכוהול בטיסות פנים בארה”ב בתיק שעולה למטוס מותר עד 100 מ”ל, בכמות שתיכנס בתיק שתכולתו ליטר (חוק ה 3-1-1). במזוודה הגדולה אם תרצו לקחת אלכוהול מתחת ל24% אין הגבלות. מעל 24% אבל לא יותר מ70% ישנה הגבלה של עד 5 ליטר לאדם והמוצרים חייבים להיות סגורים עוד באריזתם המקורית. מוצרים אלכוהוליים מעל 70% אסורים בהחלט גם בכבודה העולה איתכם למטוס וגם בכזו הנשלחת בבטן המטוס.

האם מותר לקחת אוכל לתינוקות בטיסות פנים מותר לקחת אוכל לתינוק גם בתיק היד, אבל כמובן בכמויות הגיוניות. יש לדווח על כך במעמד הבידוק. אותו כנ”ל גם בנוגע פורמולות וחלב אם. דרך אגב, מותר לקחת משאבות חלב.

האם מותר לקחת אוכל לטיסה באופן עקרוני כל אוכל מוצק (לחם, ממתקים, גבינות מוצקות, שוקולד, פולי קפה או קפה טחון, אוכל מבושל, פירות, תבלינים) יכול לעלות איתכם או להיות במזוודה בבטן המטוס בטיסות פנים. רק לזכור להודיע על כך בבידוק הביטחוני.

סיגריות אלקטרוניות בטיסות פנים מותר להעלות סיגריות אלקטרוניות ו-ופורייזר לכבודת היד אבל אסור לשלוח אותם בבטן המטוס!

סוללות ליתיום אסורות במזוודה הגדולה בבטן המטוס.

בקישור הבא תוכלו להיכנס ולבדוק אם מה שאתם רוצים להעלות איתכם למטוס הוא אפשרי ומותר בטיסות פנים בארצות הברית. יש פה הכל, מפירוט כמויות של בשר משומר, דרך סירים מחבתות וסוגי פותחני בקבוקים…אפילו חומוס, דגים חיים באקווריום ומטה קסמים של הארי פוטר. ואם לא מצאתם מה שחיפשת יש אפשרות לשלוח תמונה ולקבל תשובה.
https://www.tsa.gov/travel/security-screening/whatcanibring/all

חלב אם ופורמולות בטיסות פנים בעיקרון לאמריקאים יש את ההגדרות שלהם בנוגע לנהלים של ילדים, מה שחשוב לדעת זה שמגיל 13 ומעלה הבידוק הביטחוני הוא כמו של מבוגר. בנוגע לפורמולות, חלב אם או מזון תינוקות ההנחיות קצת יותר מקלות. למשל- חלב אם ופורמולות יכולים לעלות למטוס בתיק היד גם אם הם מעל 100 מ”ל, פשוט צריך להפריד אותם משאר הכבודה ולהודיע לבודק. יכול להיות שיבקשו מכם לפתוח ולשפוך חלק על משטח בדיקה.

אם אתם צריכים להוביל את המוצרים האלו בקירור אז אין בעיה כל עוד אביזרי הקירור שלכם קפואים לחלוטין. כלומר אם הכנתם בקבוק מים קפוא כקרחון והוא נמס מעט- שפכו את המים לפני הבידוק.

לפרטים נוספים בנוגע לטיסה עם ילדים כנסו לעמוד הבא https://www.tsa.gov/travel/special-procedures/traveling-children


קישורים חשובים לקראת הכניסה לארצות הברית

עמוד של המכס האמריקאי בו ניתן למצוא כמעט את כל התשובות לכל השאלות-
https://help.cbp.gov/app/home/noIntercept/1

עמוד של משרד החקלאות האמריקאי בו תוכלו למצוא פירוט מלא (מאוד) על מה מותר להכניס לארצות הברית ובאיזה מצב צבירה הוא-
https://www.aphis.usda.gov/aphis/resources/travelers-int



מתכננים טיול לארצות הברית ומעוניינים בייעוץ, הכוונה או עזרה קטנה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!








    שתפו עם אחרים!