איך לטייל בארצות הברית בלי לדעת אנגלית

שתפו עם אחרים!

החשש לטייל בארצות הברית- איך לטייל בארצות הברית גם עם אנגלית בסיסית (או פחות מזה) 

הנה חשש שעולה לא מעט ממטיילים שאנחנו מתכננים להם טיול עצמאי לארצות הברית: “יש לי אנגלית בסיסית, האם אני אסתדר בטיול עצמאי בארצות הברית?“. ובכן, ארצות הברית כל כך מרהיבה ולטייל בה זו חוויה באמת ייחודית. אבל! אין מצב שמחסום שפה הוא מה שימנע מכם לטוס לטיול החלומות שלכם במעצמה המדהימה הזו גם אם האנגלית שלכם היא בסיסית או אפילו פחות מזה והנה ההסבר למה אין לכם ממה לחשוש.

בתור מי שבונים מסלולי טיול לעשרות מטיילים בשנה ומקבלים לא מעט שיחות התייעצות מידי יום, פעם בכמה זמן עולה השאלה, המאוד לגיטימית יש לציין: איך מסתדרים בטיול בארצות הברית אם לא שולטים בשפה האנגלית? אז אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים להתמודד עם החשש ולהוכיח לכם שהשמיים הם ממש לא הגבול… תרתי משמע.

ויזה לארצות הברית

האמת, אצל רוב המטיילים שאינם דוברי אנגלית, או שהאנגלית שלהם היא ברמה בסיסית, החשש מתחיל עוד בשלב הוצאת הויזה לארצות הברית. נאמר זאת בקצרה ובמשפט מאוד כללי- תהליך הוצאת הויזה כולל שני שלבים עיקריים ומהותיים: הראשון הוא מילוי טופס הבקשה לקבלת ויזה והשלב השני הוא מעמד הריאיון בשגרירות. אכן מדובר בטופס אשר יש למלא אותו בשפה האנגלית וכן, ישנן לא מעט חברות אשר מציעות שירות של הגשת הטפסים עבורכם בשפה העברית, אבל באמת שאין בכך צורך. קודם כל מדובר בשאלות מאוד בסיסיות ועם אנגלית בסיסית וקצת גוגל טרנסלייט אפשר לצלוח את הכל. דבר שני, כשתמלאו את הטופס תראו שניתן לעמוד עם העכבר ולרחף מעל שאלה מסויימת ואז קופץ לכם תרגום בעברית. דבר שלישי, אפשר להיכנס למדריך שיצרנו עבורכם על הוצאת ויזה לארצות הברית באופן עצמאי ושם גם צירפנו קובץ פי. די. אף מושקע עם תרגום של מרבית השאלות, כולל הסבר מפורט בעברית על איך ומה לענות בכל שאלה. אוקיי, אז אחרי מילוי השאלון מגיע שלב הריאיון בשגרירות. הריאיון נערך מול קונסול או קונסולית וסביר להניח שהוא ייערך באנגלית, אלא אם אתם ממש ברי מזל ומולכם יהיה דובר עברית באותו היום. אל תדאגו, את רוב המידע שהם צריכים הם מקבלים מהטפסים שכבר הצלחתם למלא בשלב הקודם ומהנתונים שכבר קיימים להם במחשבים. השאלות הן מאוד בסיסיות והן נוגעות לטפסים שלכם, כך שאם ידעתם למלא את הטפסים- תדעו לענות על השאלות. טיפ ממני: דברו בכנות ובפשטות ופשוט שתפו את מי שמולכם שהאנגלית שלכם לא חזקה ושאתם מבקשים הסבר נוסף.

תכנון מקדים והיערכות נכונה

החשש ממשיך לתת אותותיו גם בשלב תכנון מסלול ותוכנית הטיול כאשר נאלצים להתמודד עם אתרים רשמיים של יעדים, פארקים ואטרקציות שבנויים מן הסתם כולם באנגלית. זה נכון להרבה דברים בחיים, אבל במקרה של טיול עצמאי בארצות הברית, למי שאינו שולט או שולטת בשפה האנגלית התכנון המוקדם עוד בארץ יכול בהחלט להקל על הצורך בשימוש באנגלית. נכון, ספונטניות זה אחלה של דבר, אבל אפשר לנסות לתכנן כמה שניתן את הטיול עוד בארץ ולהוסיף לתחושת הביטחון שלכם במדינה בה הכל מושתת על אנגלית (גם לא מעט ספרדית, אבל זה לא קשור עכשיו). מעבר לעובדה שתכנון מקדים יכול לחסוך לכם כסף וזמן (ואנחנו מדברים על זה בהסבר על תכנון טיול לארצות הברית וגם בהסבר על תקציב טיול לארצות הברית) הוא גם מעניק הרבה שקט נפשי. תוכלו להכין לעצמכם קובץ ובו הסברים על יעדים ומקומות, תוכלו להזין לכם מפות מראש עם היעדים בהם תבקרו וכך לא תצטרכו להתעסק עם כתיבת היעדים באפליקציית הניווט שלכם, תוכלו להזין נקודות ציון בעברית, לרכוש מפות בעברית או מדריכי יעדים בעברית ועוד.

הכל טוב ויפה אבל רוב המידע העדכני הוא באנגלית וכל האתרים הרשמיים הם באנגלית, אז איך מתמודדים? קודם כל ומאוד פשוט- גוגל טרנסלייט. פשוט העתיקו את התוכן שתרצו מהאתר בו אתם נמצאים ותרגמו אותו דרך גוגל. כמה פשוט- ככה יעיל. דבר שני שאנחנו ממליצים זה להכין מראש טבלה עם המרה של שעות (בארצות הברית נהוג להשתמש בשעון 12 שעות של AM ו- PM ולא שעון של 24 שעות כמו בישראל) ותרגום מוכן מראש של הימים מאנגלית לעברית. המלצה נוספת היא להעתיק את שם המקום ולחפש המלצות בקהילות פייסבוק או אתרי טיולים בשפה העברית. אגב, בשלב התכנון אפשר להיעזר באנשי מקצוע שתפקידם הוא לתכנן עבורכם את הטיול ולהנגיש את כולו בשפה העברית מבלי שתצטרכו להתמודד עם זה בעצמכם.

אנחנו עדיין בשלב התכנון, אבל עכשיו נדבר על נושא הניווט. נרגיע אתכם ונאמר שאפליקציית ווייז עובדת גם בארצות הברית ואם הווייז שלכם בעברית אז הוא ימשיך להיות בעברית גם בארצות הברית, אז לא לחשוש. גם שימוש בשירות “גוגל מפות” הוא אחלה של פתרון ושם תוכלו להזין יעדים בעברית ולבנות מפות מוכנות ומסלולים מוגדרים מראש עוד בישראל ופשוט להשתמש בהם בעברית כשאתם בארצות הברית. פחות מפחיד, נכון?

איך אומרים ממריאים באנגלית

את החלק הראשון עוד בישראל כבר צלחתם בלי בעיה. החלטתם לצאת לדרך והנה גם בטיסה הסתדרתם מעולה עם לומר בבקשה ותודה והופ, הגעתם לשדה התעופה בארצות הברית. המקום הראשון שכולם עוברים בו הוא מחלקת ההגירה האמריקאית, שם החשש כבר ממש בשיא. נרגיע ונאמר שאין צורך ממש לקרוא את השלטים כי הכל עם סמלים בינלאומיים מאוד ברורים וגם המסלול שצריך לעבור מהמטוס עד למעמד ההגירה הוא מאוד מובן ומסומן היטב ומהר מאוד תבינו מי הולך לאן. בשנים האחרונות, עם התקדמות היכולות הטכנולוגיות והתקשורת בין מדינות, כמעט בכל שדה תעופה (ובטח בשדה תעופה בינלאומי גדול) תמצאו “קיוסקים”, שהם בעצם עמדות של מכונות אוטומטיות שמהוות את התחלת תהליך ביקורת הגבולות מטעם רשות ההגירה האמריקאית. ברוב העמדות האלו ישנו תרגום לעברית, אומנם תרגום לא חלק, אבל ללא ספק מאפשר השלמת הזנת הפרטים האישיים שלכם גם אם אינכם יודעים לקרוא אנגלית. ואם אין תרגום לעברית או שבכל זאת לא הסתדרתם, ישנם עשרות דיילים שמסתובבים וניתן לבקש את עזרתם, חלקם דוברי מספר שפות ויוכלו לעזור לכם. הסוד: לומר לנותני השירות (וגם לקציני ההגירה) שיש לכם אנגלית בסיסית ואתם צריכים עזרה עם התהליך. אולי הם יתחשבו בכם קצת יותר, יתייחסו אליכם ביתר סלחנות והבנה וכל התהליך יהיה נחיתה רכה (תרתי משמע).
אמריקאים הם נותני שירות מהמעלה הראשונה אז אל חשש- בכל מקום בשדה התעופה יהיה מי שיכוון אתכם ויעזור לכם, גם עם אנגלית בסיסית מאוד. אז… שמעמד ההגירה גם הוא לא ירתיע אתכם כלל.

ניווט וניידות בארצות הברית

כבר סגרנו פינה על נושא הניווטים עוד בשלב ההכנות, אבל עכשיו כשכבר הגעתם לארצות הברית נרגיע ונגלה לכם שהיציאות בכבישים הן כולן ממוספרות, כך שגם אם לא הצלחתם לקרוא את השילוט על הכביש ולא הבנתם מה רשום על השלט של היציאה בה אתם צריכים לרדת, פשוט עקבו אחרי מספר היציאה כפי שרשום באפליקציית הניווט שלכם.

טיפים היא מילה באנגלית

אם עדיין לא הצלחנו להוכיח לכם שאפשר לטייל בארצות הברית עם אנגלית בסיסית ואפילו פחות מזה, אז קבלו עוד כמה טיפים קטנים מאתנו. אגב, טיפים היא מילה באנגלית 🙂

– הגעתם למקום בו צריך לקרוא טקסט באנגלית? צריכים לנהל שיחה קצרה עם המקומיים בכדי לקבל הכוונה או המלצה? התיישבתם במסעדה ואתם לא מבינים מה כולל התפריט? הכינו את אפליקציית גוגל טרנסלייט. מדובר על אפליקצייה שהיא הרבה מעבר לסתם תרגום של טקסט והנה רק חלק מהדברים שהולכים להציל לכם את הטיול, בין אם האנגלית שלכם היא בסיסית מינוס ובין אם אתם סבבה לגמריי עם אנגלית אבל עברית פשוט הרבה יותר נוחה לכם. באפליקציית גוגל טרנסלייט יש כמה אפשרויות, החל מהורדה אופליין של מספר שפות, כך שלא תשתמשו בנתונים הסלולרים שלכם. כמו כן, תוכלו (אתם או מי שאתם מנהלים איתו שיחה) להקליד את הטקסט לתרגום או לאייר אותו עם האצבע על המסך ובלחיצת כפתור לתרגם לאיזו שפה שתבחרו. מה עוד? תוכלו לסרוק או לצלם למשל לוחית הסבר או מודעה או אפילו תפריט במסעדה ותקבלו תרגום מיידי על המסך שלכם שיתאים עצמו תוך כדי תנועה. תוכלו אפילו להקליט את עצמכם בעברית ולתת לאפליקציה לתרגם אתכם לשמע באנגלית ולהיפך! בקיצור- גוגל טרנסלייט.

– קהילות פייסבוק! היום קהילות הן ה-דבר. אפשר למצוא בקהילות ברשתות החברתיות הכל. ממשרות הייטק, דרך המלצות על מתכונים ועד לזוגיות או המלצות לספר כלבים. כן, גם שותפים לטיול תוכלו למצוא במגוון קהילות פייסבוק, כולל הקהילה שלנו “המערב הפרוע” (חפשו אותנו בפייסבוק). התחילו מלהצטרף לקהילות של מטיילים ולברר מי מתכנן לטוס לארצות הברית ומחפש שותפים או שותפות לטיול. כך תוכלו לטייל עם אדם נוסף, שדובר אנגלית קצת יותר מכם, מבלי לחשוש איך תסדרו עם הבדלי השפה.

– חפשו ברשת נותני שירות ישראלים או דוברי עברית. אתם תראו שאתם תמצאו עשרות נהגים דוברי עברית כמעט בכל יעד תיירותי אליו תגיעו, כנ”ל גם מדריכי טיולים דוברי עברית, מסעדות של ישראלים ועוד.

– זכרו שישנו דבר כזה שהוא טיול עצמאי… אבל מאורגן. כלומר איש מקצוע שעושה עבורכם את כל ארגון הנסיעה, כולל מפות ואטרקציות כך שאין לכם צורך לעבור על עשרות אתרי אינטרנט באנגלית, אין לכם צורך להזין כתובות מסובכות בווייז או בגוגל מפות, אין צורך לקרוא מידע באנגלית כשאתם מגיעים ליעד מסויים או אטרקציה כי הכל מוכן עבורכם בעברית מראש עוד מישראל. זה בדיוק מה שאנחנו עושים ולמטיילים אשר חוששים מהאנגלית השירות הזה יכול להקל על חלק מהאתגרים במהלך הטיול.

– היעזרו במדריך טיולים דובר עברית! אל תסתכלו על טיול מאורגן כמשהו מיושן או מקובע. מאורגן לא חייב להיות קבוצת מטיילים עצומה עם לו”ז צפוף וניסיון לראות הכל מהכל בכלום זמן. טיול פרטי ומאורגן, כמו שאנחנו מוציאים, הוא טיול בו אתם רק צריכים לזכור להגיע בזמן לשדה התעופה. מדריך טיולים צמוד שמתאים עבורכם את הטיול שמתאים לכם, במסגרת הזמן שתבחרו, תחת תקציב מוגדר מראש, הכל מאורגן לכם עוד מהארץ ואתם מטיילים עם האהובים שלכם ורק איתם, בלי אנשים זרים נוספים. כל נושא ההתמצאות, הקריאה, ההסברים, ההכנות… הכל נעשה בעברית!

אגב, נסיים עם נקודה למחשבה. חוסר שליטה בשפה האנגלית, או החשש לדבר אנגלית הוא די שכיח, אבל אם תסתכלו על טיול כזה לארצות הברית בתור משהו שיכול לפתוח עבורכם פתח ללמידה של שפה חדשה טרם הטיול, שיפור הידיעה הקיימת או אפילו התגברות על הפחד מלדבר אנגלית (פחד שרבים חוווים אותו), אולי תראו שהשד לא כזה נורא? בקיצור- לכל דבר פתרון והאנגלית הבסיסית שלכם ממש לא צריכה להפחיד אתכם ובטח שלא למנוע מכם לטייל באחד מהמקומות היפים בעולם.

מקווים שקיבלתם קצת ביטחון לקראת הטיול שלכם לארצות הברית ואנחנו זמינים לכל שאלה 🙂


מתכננים טיול לארצות הברית ומעוניינים בייעוץ, הכוונה או עזרה קטנה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!








    שתפו עם אחרים!