תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית

שתפו עם אחרים!


המדריך המלא להוצאת ויזה לארצות הברית

בין אם אתם מעוניינים להגיע לארצות הברית לצורך חופשה, לימודים או עסקים תהליך הוצאת הויזה הוא בלתי נמנע (נכון להיום, אלא אם אתם אזרחים אירופאים, אבל זה כבר למדריך אחר על כניסה לארצות הברית עם אזרחות אירופאית). התהליך הוא לא כזה מפחיד וכדי להקל עליכם הכנו קובץ מפורט עם הסברים בעברית איך למלא את הטופס הגשת בקשה לויזה- צעד אחר צעד. כדי להקל עליכם אפילו יותר הכנו לכם קובץ צ’ק ליסט נוח לקראת השאלון והראיון בשגרירות ארצות הברית!

אם כבר הייתה לכם ויזה בעבר (הלא רחוק) או שאתם מעוניינים לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת ויזה ללא צורך בראיון, היכנסו לקישור.

לפני שאתם מגישים בקשה, כנסו לאתר השגרירות ובדקו איזו ויזה אתם צריכים המתאימה למהות ביקורכם (ניתן להשתמש גם באתר אוטומטי זה שיעזור לכם להתאים את סוג הויזה לאופי הביקור). זכרו- ויזה שלא תואמת את מהות הביקור לא תאושר! תהליך הוצאת הויזה לוקח זמן וכולל מילוי שאלון (ארוך), קביעת ראיון בשגרירות והמתנה לדרכון במידה והויזה אושרה.


איך מוציאים ויזה לארצות הברית

טופס הבקשה לויזה, או בשמו המקצועי DS-160, הוא טופס אלקטרוני אשר כולו באנגלית וניתן למלא אותו באתר הרשמי של השגרירות. חלק מהשאלות מכילות ביטויים שאינם שגורים באנגלית היומיומית שכולנו מדברים, לכן אם אתם צריכים עזרה אפשר לעמוד עם העכבר על השאלה ובועת תרגום קטנה תצוץ לכם, אבל לא לשכוח לענות רק באנגלית. הכינו את עצמכם- השאלון ארוך ומתעסק בעיקר במטרת הביקור, היכן תשהו בארצות הברית, עיסוק בארץ, לימודים וכדומה. בהמשך המאמר תמצאו את השאלון להוצאת ויזה מתורגם לעברית עם הסברים.

עמוד ראשון בטופס הגשת בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית
כך נראה השלב הראשוני בהגשת בקשה לויזה לארצות הברית

תהליך מילוי בקשת ויזה לארצות הברית מחולק ל- 4 חלקים עיקריים:
1. מילוי השאלון (השלב הארוך).
2. הוספת התמונה.
3. תצוגה מקדימה של השאלון כולו ומעבר על התשובות לפי הגשתו.
4. חתימה אלקטרונית על המסמך והגשתו הסופית.

החל מה- 31.5.2019 נוספו קבוצת שאלות חדשות לטופס המוכר והן מתעסקות ברשתות החברתיות. לפי הנהלים החדשים, יש לציין את כל שמות המשתמש שברשותנו בכל הרשתות החברתיות שאנחנו חברים בהן בחמש השנים האחרונות.

לאחר שתבחרו בעמוד הראשי את המיקום אליו תרצו להגיע לראיון (תל אביב או ירושלים), תקבלו קוד מילוי שאותו אנחנו ממליצים להעתיק לקובץ נפרד ולשמור אותו מכיוון שתצטרכו אותו בהמשך לעדכון פרטים או לשינויים כאלו ואחרים. מה גם שלפעמים, אם אין תנועה למשך כמה דקות באתר, הטופס מתנתק וכדי לא למלא הכל מהתחלה תודו לנו שהמלצנו לכם לשמור את הקוד. אם בחלוף 30 ימים ממועד תחילת מילוי הבקשה, טרם סיימתם את ההליך, תצטרכו למלא טופס חדש לחלוטין. על כן, מומלץ לשמור את הבקשה בקובץ במחשב, דבר אשר יאפשר פרק זמן ארוך יותר (עד שנה) לשם מילוי הבקשה.
למילוי הבקשה חשוב לפנות זמן, כי התהליך עצמו לוקח זמן, ודורש דיוק בפרטים ותשומת לב מרבית.

אילו פרטים צריך לדעת לפני מילוי טופס ויזה לארצות הברית

אלו הפרטים שאנחנו ממליצים להכין מראש, לפני שאתם מתיישבים למלא את הטופס:
– מספר דרכון בתוקף לפחות חצי שנה קדימה (למרות שהאמריקאים פרסמו לפני כמה שנים רשימת מדינות שלא חייבות חצי שנה תוקף וישראל בניהן, עדיין כדאי להקפיד על זה).
– ויזה קודמת אם יש.
– אם כבר יש לכם כרטיס טיסה או מלונות אז הכינו את כל הפרטים כמו תאריכים וכתובות (אם עדיין אין לכם תכנון מדויק, בחרו מלון רנדומלי ורשמו את כתובתו).
– תישאלו על הביקורים האחרונים שלכם בארצות הברית אז מומלץ להיזכר בתאריכים שלהם ולרשום לעצמכם.
– רשמו לעצמכם מראש איפה עבדתם בשנים האחרונות וכנ”ל מוסדות להשכלה גבוהה.

בסוף מילוי טופס בקשה לויזה, תתבקשו לעבור בשנית על התשובות לטופס כולו, הקדישו לכך את הזמן הראוי, מפני שלאחר שתאשרו את נכונות הפרטים ותשלחו את הטופס- אין אפשרות לערוך אותו.
כשאתם בטוחים שסיימתם, תוכלו לשלוח את הטופס ואז תקבלו דף אישור ובו ברקוד, איתו תגיעו ליום הריאיון (חשוב מאוד להביא אותו, אחרת לא תוכלו להיכנס לשגרירות). שימו לב, אם אתם מגישים יחד עם עוד מישהו, יש להדפיס את דף האישור עבור כל מועמד לויזה, ללא קשר לגילו.


תמונה לויזה לארה”ב

כחלק ממילוי הטופס, תתבקשו להעלות תמונה דיגיטלית לטופס בקשת הויזה שלכם בסגנון אמריקאי, לפי הנחיות מדוייקות לתמונה לויזה לארצות הברית. שימו לב כי אי הקפדה על הנחיות השגירות עלולות לגרור סירוב לקבלת ויזה! התמונה צריכה להיות בגודל 5*5 ס”מ וחייבת להיות צבעונית, עדכנית, המציגה את הפנים במלואן וללא משקפי ראייה. אפילו על גודל הראש ביחס לתמונה וגובה העיניים ישנן הנחיות, לכן אנו ממליצים לעשות זאת בחנות צילום מקצועית המכירה היטב את ההנחיות לתמונה המותאמת לויזה לארצות הברית.
אם אין באפשרותכם להעלות תמונה במועד ההגשה הדיגיטלית זה בסדר, תוכלו לסיים את הבקשה ללא התמונה, אבל חשוב מאוד לא לשכוח להביא תמונה ליום ראיון. אם צירפתם תמונה אז מעולה, אבל בכל מקרה צריך להביא ליום הריאיון תמונה נוספת.

ההנחיות לתמונה בסטנדרט השגרירות האמריקאית:
1. תמונה בגודל 5 ס”מ X 5 ס”מ שצולמה ב – 6 החודשים האחרונים. התמונה חייבת להיות מקורית ולשקף את המראה הנוכחי של המועמד/ת לויזה.
2. תמונה צבעונית עם רקע לבן.
3. התמונה חייבת להיות ברורה ועם תאורה טובה (לא כהה מדי או בהירה מדי).
4. התמונה חייבת להיות חזיתית ולהציג את כל הפנים ואת שתי האוזניים ועל העיניים להיות פקוחות.
5. ממדי הפנים בתמונה נדרשים להיות בין 2.5 ס”מ ל – 3.5 ס”מ מהחלק העליון של הראש ועד תחתית הסנטר.
6. לא ניתן להגיש תמונות שנערכו באופן דיגיטלי. לא יתקבלו תמונות ישנות ששונה בהן הרקע ללבן.
7. אין להרכיב משקפיים בתמונה לוויזה.
8. יש להצטלם בלבוש רגיל: אין להצטלם עם מדים, למעט לבוש דתי הנלבש על בסיס יומיומי.
9. כובעים וכיסויי ראש המסתירים את השיער ואת קו השיער אינם מותרים. כיסויי ראש מסיבות דתיות מותרים, כל עוד אינם מסתירים את הפנים.

למגוון דוגמאות, שאלות ותשובות וכלים לבדיקת התמונה שלכם לטופס ויזה לארה”ב, היכנסו לקישור- https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/photos/photo-examples.html


תשלום אגרה לויזה לארצות הברית

כמה עולה להוציא ויזה לארצות הברית?
יאללה מעולה, סיימתם עם השאלון, עכשיו צריך לשלם. גובה האגרה לויזה לארה”ב אותה עליכם לשלם משתנה בהתאם לסוג הויזה שאתם מבקשים. כדאי גם לדעת מה הן ההגבלות על התשלום (אין החזרים, תקף לבקשה אחת ועוד). לאחר שאתם בטוחים מה גובה התשלום, היכנסו לאתר התשלום לויזה ובו תתבקשו לפתוח חשבון שם תזינו את פרטיכם האישיים. את האגרה ניתן לשלם באמצעות שובר לבנק הדואר אותו ניתן להוריד באתר, או באמצעות כרטיס אשראי מאסטרכארד או ויזה בלבד. לצערנו מדובר בתשלום אחד ולא ניתן לחלק לתשלומים. בשלב הזה גם תוכלו לבחור כיצד תקבלו את הדרכון בחזרה במידה ותקבלו ויזה. חשוב מאוד להגיע עם אישור תשלום האגרה לראיון, אחרת לא תוכלו להמשיך בתהליך.


קביעת תור לראיון לויזה לארצות הברית

איך קובעים תור לראיון בשגרירות ארצות הברית:
זהו! כמעט נגמר! רק נשאר לקבוע מועד לראיון לויזה! אה, ולהגיע. תוכלו כמובן לקבוע לפי מיקום (ירושלים או תל אביב) מבין רשימת אופציות שתקבלו. ניתן לשנות כמובן את מועד הריאיון, אבל שימו לב- ברגע שתקבעו תאריך, יונפק לכם גם תאריך אחרון לשינויים, אם ברצונכם לשנות את מועד הראיון, עשו זאת עד התאריך הרשום בדף האישור. אם התאריך האחרון לשינויים עבר, כבר לא תוכלו לשנות באופן עצמאי אלא רק דרך פניה לשגרירות עצמה.

את מועד הראיון יש לקבוע דרך אותו אתר בו שילמתם את האגרה או באמצעות מוקד הפניות בטלפון: 02-3741221 עבור השגרירות בירושלים או 03-9058062 עבור שלוחת השגרירות בתל אביב.

אפשר לקבל מושג כללי על זמני ההמתנה לפני קביעת הראיון דרך אתר השגרירות.


עדכון קורונה בנושא זמינות תורים לראיון לויזה:

שגרירות ארצות הברית אינה מקבלת קהל בכל הנוגע לאשרת תיירים מחודש מרץ 2020 לאור התפרצות מגפת הקורונה העולמית.
במידה ומדובר במקרה חירום יש ליצור קשר עם השגרירות ישירות
באמצעות מוקד הפניות בטלפון: 02-3741221 עבור השגרירות בירושלים או 03-9058062 עבור שלוחת השגרירות בתל אביב.

השגרירות מנסה לחזור לפעילות באופן הדרגתי ומאשרת מספר מועט של ראיונות ביום, בימים מוגדרים מראש על ידה. אין דרך לדעת האם מועד שנקבע אכן יתקיים. יש להתעדכן מול השגרירות ודרך כתובת האי-מייל דרכה נרשמת במועד הגשת טופס בקשה לויזה.

כמו כן, עמוד הפייסבוק של שגרירות ארצות הברית מעדכן באופן תדיר על ביטולים, הארכות והודעות נוספות בכל הנוגע למועד זימון תור לראיון לויזה לארצות הברית.

איך אפשר להקדים תור לראיון לויזה?
פשוט להיכנס יום יום למערכת קביעת תורים לשגרירות ולבדוק בכל יום מחדש האם התפנו תורים קרובים יותר מהמועד שקיבלתם.

איך להתכונן לראיון להוצאת ויזה לארה”ב

יום הראיון לויזה לארצות הברית, מה צפוי לכם ואיך להתכונן:
ליום הראיון עצמו אנחנו ממליצים להגיע קודם כל עם המון סבלנות. ההמתנה מתחילה עוד בתור בחוץ, בו תתבקשו להציג את אישור ההזמנה לראיון שזה הטופס עם הברקוד שקיבלתם לאחר שסיימתם עם טופס הבקשה. לאחר מכן תעברו בידוק בטחוני קפדני, זאת ההזדמנות להגיד שמלבד מסמכים אין אפשרות להכניס דבר לתוך השגרירות. כלומר אסור פלאפון, תיקים וכדומה. את כל הנחיות הבטיחות ומה מותר להכניס לשגרירות ארצות הברית תמצאו בקישור. אם יש לכם אפשרות להגיע בלי כל אלו אז עדיף, אבל אם לא אז יש חנויות מסביב המציעות שירות של שמירת חפצים תמורת תשלום. כדאי להגיע בין רבע שעה לחצי שעה לפני מועד הראיון, אבל אין צורך להגזים ולהגיע שעות לפני. כמובן שאיחורים נראים מאוד לא טוב. מי שאין לו זימון לראיון לתאריך והשעה הספציפיים לא יוכל להיכנס, לכן אל תבואו עם מלווים.
אחרי שנכנסתם, אל תופתעו לגלות עוד תורים, לכן מומלץ לבוא עם נעליים נוחות ואולי איזה ספר או עיתון לזמן ההמתנה.

התור הבא יוביל אתכם לקצה החדר, שם תפגשו נציג/ה שיבדקו את הדרכון שלכם, את טופס הבקשה שלכם והאם התמונה שלכם עומדת בדרישות. במידה ולא, תאלצו לצאת להצטלם שוב ואז להמתין שוב בתור ולעבור בידוק בטחוני שוב, לכן ממש לא מומלץ לעגל פינות בנושא הזה. לאחר מכן, תועברו לתור המחכה לקבלה, שם תציגו את טופס הבקשה שלכם ואולי מסמכים נוספים, משם תעברו לטביעות האצבע וראיון מול קונסול.

אי אפשר לדעת האם הראיון ייערך בעברית או באנגלית, אבל היו מוכנים לשיח באנגלית. הראיון הוא יחסית קצר ומטרת הקונסול היא לוודא כי אינכם מתכוונים להגר לארצות הברית או להפר כמה חוקים בזמן שהותכם. סביר להניח שתישאלו על מטרת הביקור, מסלול עתידי, היכן תשהו, במה אתם עוסקים כיום, השכלה, הכנסה ועוד כל מיני דברים כדי לבדוק את זיקתכם לישראל ולוודא שתחזרו לאחר הביקור. אין צורך להילחץ מהמעמד וכנות ואותנטיות משחקים פה תפקיד חשוב. הקונסולים פוגשים עשרות אנשים ביום וכבר שמעו הכל וראו הכל ויודעים לזהות את כל סוגי מבקשי הויזות.

במידה והקונסול אישר לכם את הויזה לארצות הברית תתבקשו להשאיר את הדרכון שלכם, אותו תקבלו חזרה בדואר או במשלוח (תלוי מה סימנתם כששילמתם את האגרה).


איזה מסמכים צריך להביא לראיון בשגרירות

ארכיון מסמכים. תמונה להמחשה.

מסמכים שחובה להביא לראיון בשגרירות:
1. דרכון בתוקף של חצי שנה לפחות קדימה (למרות שהאמריקאים פרסמו לפני כמה שנים רשימת מדינות שלא חייבות חצי שנה תוקף, עדיין כדאי להקפיד על זה).
2. דרכונים קודמים שפג תוקפם והייתה בהם ויזה לארצות הברית.
3. דף אישור מילוי טופס הבקשה (הדף עם הברקוד).
4. אישור תשלום אגרה.
5. דף אישור זימון לראיון.
6. תמונה העומדת בדרישות (עדיף להביא 2, ליתר ביטחון).
7. מסמכים תומכים.

שימו לב שאין צורך להביא את כל הטופס של DS-160 איתכם ליום הראיון, אבל כדאי מאוד לעבור עליו לפני שאתם מגיעים ולזכור מה עניתם שם.

מסמכים שכדאי להביא/ להכין לראיון בשגרירות:
אלו רק כמה רעיונות לסוגי מסמכים שכדאי להכין, אין צורך ממש לעבור מסמך מסמך ולהכין אותו לראיון, אבל זה מושג כללי למה יכול לשפר את הסיכויים שלכם. לא לשכוח, מטרת המסמכים היא להוכיח סיבה מספיק טובה לחזור לישראל בסיום הנסיעה.
שימו לב, ייתכן ולא תידרשו להגיש אף מסמך. לצערנו אין לדעת מראש מה יבקשו ומה לא, הכל בהתאם להתרשמות הקונסול במעמד הראיון ובהתאם לתשובות שנתתם במעמד מילוי הטופס לבקשת ויזה.
1. הוכחה שיש לכם עבודה מסודרת- למשל חוזה עבודה, תלושי משכורת, כרטיס עובד, אישור מהמעסיק עם לוגו של החברה ובו רשום משך זמן העבודה, תפקידכם, המשך חוזה עתידי וכדומה.
2. אם אתם עצמאיים אז מומלץ להביא רישיון עסק, דוחות וכו’.
3. הוכחה למגורים- חוזה שכירות, תשלומים על משכנתא, חשבונות הקשורים לדירה כמו ארנונה או חשמל על שמכם.
4. תדפיסי בנק המראים שאין סיבה כלכלית שתעברו לארצות הברית כדי לעבוד- תצהירי בנק, חסכונות או פיקדונות, דוחות מס וכו’.
5. אם רלוונטי, הוסיפו הוכחות לזכאות לסיוע מטעם המדינה- אחוזי נכות, קצבאות למיניהן…
6. אם אתם סטודנטים- אישור הרשמה או קבלה ללימודים, אישור שאתם סטודנטים בפועל, אישור תשלום על לימודים, צילום תעודת סטודנט בתוקף, אישור ממזכירות החוג וכדומה.
7. אם אתם חיילים- אישור מהמפקדים על המשך השירות, אישור מקצין העיר, צילום תעודת חגר או אישור חתימה על קבע.


בדיקת סטטוס הבקשה לקבלת ויזה לארצות הברית

כאמור, במידה והקונסול ביקש מכם להשאיר את הדרכון שלכם בשגרירות, זה אומר שאושרה לכם הויזה לארצות הברית.
אין אפשרות לדעת מראש לכמה זמן היא אושרה וגם לא מומלץ לשאול את הקונסול.
במקרים מסויימים ובמידה ואתם לא בטוחים האם הכל אושר ועבר חלק, תוכלו להיכנס לקישור ולבדוק את סטטוס הבקשה לויזה לאחר הראיון.


יצירת קשר עם שגרירות ארצות הברית

מוקד התמיכה והסיוע של שגרירות ארה”ב
בקישור הבא תוכלו למצוא מספרי טלפון ושעות פעילות מוקד טלפוני של כל אחת מהשלוחות השגרירות בישראל, כולל מספרי טלפון אמריקאים. תוכלו למצוא כאן פתרונות אפשריים לבעיות במשלוח מסמכים, בעיות בתשלומי  האגרה, סיוע במילוי השאלון, קביעת ראיון ועוד.



אז כמו שהבטחנו, קבלו קובץ PDF להורדה עם צילומי מסך והסברים בעברית, צעד אחר צעד, כיצד להגיש בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית:

ההסבר המלא כיצד למלא בקשה לויזה לארצות הברית מתורגם לעברית מאת טיולים מעבר לקשת

והנה גם צ’ק ליסט מסודר להוצאת ויזה לארצות הברית:

צ’ק ליסט להוצאת ויזה לארצות הברית- טיולים מעבר לקשת


בהצלחה!


שתפו עם אחרים!