הארכת ויזה לארצות הברית

שתפו עם אחרים!

“חידוש” והארכת ויזה לארצות הברית ופטור מראיון אישי בשגרירות

המונח “חידוש ויזה” הוא מעט מטעה, מפני שכל הגשת בקשה לשגרירות נבחנת מחדש. כלומר, בניגוד לדרכון אותו אפשר לחדש ללא בירוקרטיה, כאשר פג תוקפה של ויזה לארצות הברית יש להגיש בקשה מחדש, אך אין זה אומר בוודאות כי תתבקשו להגיע לראיון בשגרירות. לצערנו גם אם יש ברשותכם ויזה קיימת, או שהייתה לכם בעבר ופג תוקפה, אין זה מבטיח לכם ויזה גם כשתגישו בקשות נוספות בעתיד.

אם לא הגשתם בקשה לויזה לארצות הברית בעבר או שאינכם בטוחים כיצד להגיש את הבקשה מחדש, היכנסו למדריך שלנו “איך מוציאים ויזה לארצות הברית” להסבר המלא.

איך מחדשים ויזה לארה”ב

תהליך “חידוש” או “הארכת” ויזה לארצות הברית נקרא בשפה המקצועית “ויזה ללא ראיון אישי”. כלומר ויזה אינה מתחדשת אלא מוגשת מחדש ככל הנראה ללא צורך בראיון אישי בשגרירות.

לכן, מי שתוקף הויזה שלו פג, או עתיד לפוג בקרוב צריך לעבור את כל התהליך מהתחלה, כולל מילוי DS-160, תשלום אגרה והכנת כלל המסמכים הרלוונטיים. בסופו של התהליך הראשוני של מילוי השאלון, בהתאם לנתונים המוזנים למערכת, מערכת קביעת התורים תעדכן אתכם האם אתם זכאים לפטור מהגעה לשגרירות לראיון עם קונסול. שימו לב כי עצם העובדה כי הייתה בבעלותכם ויזה לארצות הברית בעבר אין זה מבטיח פטור מהגעה לראיון בשגרירות. במעמד קביעת התור לראיון בשגרירות המערכת תעדכן אתכם האם עליכם לקבוע תור או האם עליכם לשלוח מסמכים לשגרירות.

ישנן הנחיות מאוד ברורות מטעם השגרירות מי זכאי לקבל ויזה ללא צורך בראיון אישי. התנאים ל”חידוש” הויזה (כלומר להוצאה מחדש של ויזה) הם מאוד ברורים והפטור מהגעה לראיון בשגרירות יקרה בתנאי שאתם עומדים בכל התנאים האלו:
1. הויזה הקודמת הונפקה לאחר גיל 14.
2. הויזה הקודמת הונפקה לאחר 31.12.2007.
3. הויזה הקודמת עדיין בתוקף כיום או פג תוקפה לפני פחות משנה. עדכון קורונההשגרירות עדכנה כי לאור מגיפת הקורונה סעיף זה עודכן וכעת זכאים לפטור מראיון אישי גם אלו שתוקף הויזה שלהם פג ב- 48 החודשים האחרונים.
לשון ההודעה:


ממשלת ארצות הברית תאפשר למחזיקי ויזות שפג תוקפן במהלך 48 החודשים האחרונים לחדש את הוויזות ללא צורך בריאיון אישי. עד עתה ניתנה אפשרות זו רק למחזיקי ויזות שפג תוקפן ב- 12 החודשים האחרונים

4. הויזה הקודמת לא מכילה אחת מהמילים: “WAIVER”, “BLANKET” או “CLEARANCE”.
5. סוג הויזה הקודמת זהה לסוג הויזה אשר הנך מבקש כיום (לדוגמא: יש ברשותך ויזת לימודים אינך יכול לחדשה כויזת תייר). יתרה מכך, על הבקשה להיות מוגשת עם אותו סוג דרכון ואותה האזרחות כמו האשרה הקודמת.
6. מיקום הנפקת הויזה הקודמת זהה למיקום בו הינכם מבקשים לחדש (כלומר, אם הויזה הקודמת הונפקה בתל אביב, כדי לקבל פטור מהגעה תצטרכו להגיש את הבקשה לתל אביב ולא לירושלים).
אם הויזה הקודמת עדין בתוקף, אבל לא ברשותך, תהיה מחויב בהגעה לשגרירות.

מה התהליך ל”חידוש” ויזה

אם ברצונכם לחדש את הויזה ועניתם “כן” על כל השאלות למעלה, תחילת התהליך זהה לבקשה רגילה להוצאת ויזה. כלומר, עליכם למלא טופס DS-160, לשלם את האגרה, להנפיק מסמכים רלוונטיים ו…לשלוח אותם בדואר לשגרירות. כלומר, בקשת חידוש אינה מחייבת באופן גורף הגעה פיזית לראיון בשגרירות. אבל, ויש פה אבל, השגרירות יכולה, על סמך הטפסים או שיקול דעתה, כן לזמן אתכם לראיון אם הם רואים בכך צורך.

מה צריך לשלוח:
את הדרכון (אם יש דרכון חדש והויזה בדרכון הישן אז כמובן לשלוח את שניהם), את אישור הגשת הטופס, אישור תשלום אגרה, שתי תמונות בסטנדרט אמריקאי, וכמובן את כל שאר המסמכים שאתם מוצאים לנכון לצרף בכדי לשכנע את הקונסול שאינם מתכננים הגירה לארצות הברית.

חשוב לדעת שלא כל בקשת חידוש תאושר. ישנן סיבות בלי סוף מדוע יחליטו בשגרירות לסרב לבקשתכם, רוב הסיבות קשורות לזיקה לישראל, כלומר לא הוכחתם שאינכם מתכוונים להגר לארצות הברית כי ככל הנראה היה שינוי סטטוס (אישי, מקצועי, לימודים וכדומה) שגורם לקונסול לחשוש שעכשיו אין סיבה לאשר לכם את הבקשה. סיבה נוספת יכולה להיות שהות ממושכת בעבר ללא הסבר שיספק את הקונסול, הסתבכות עם החוק במהלך שהייה קודמת בארצות הברית ועוד ועוד

פטור מהגעה לראיון אישי בשגרירות ארה”ב

כן, יש חיה כזו! במקרים מסויימים ,אותם כבר נפרט, אין צורך להגיע לשגרירות לראיון אישי ואפשר לשלוח את המסמכים הרלוונטיים בדואר שליחים. רק חשוב לציין כי תחילת התהליך, כלומר מילוי טופס DS-160 הוא חובה לכולם.
המערכת לקביעת תורים תנחה אתכם בזמן מילוי הבקשה במידה ובקשתכם עומדת בקריטריונים הפוטרים מראיון אישי.

אז מי פטור מהגעה לראיון אישי בשגרירות

שוב נדגיש כי אלו הגדרות כלליות הניתנות לשינוי:
1. מבקשי חידוש ויזה העומדים בקריטריונים לחידוש ויזה והשגרירות לא זימנה אותם לראיון מטעמה.
2. מבקשי ויזה מעל גיל 80.
3. למבקשי ויזה מתחת לגיל 14- באופן עקרוני ניתן לשלוח את כל הטפסים הרלוונטיים באמצעות דואר שליחים, אך ישנו פתרון נוסף- במידה ומישהו מקרבה ראשונה של מבקש הויזה מתחת לגיל 14 מגיע לראיון בשביל עצמו, הוא יכול להגיש את הטפסים גם למועמד שמתחת לגיל 14 במקום לשלוח את הטפסים.

חשוב לציין שוב כי גם אם אתם עומדים בכל הקריטריונים הרשומים מעלה, המערכת יכולה בכל זאת לזמן אתכם לראיון בשגרירות. יתרה מכך, גם אם המערכת אישרה לכם לא להגיע לראיון פיזי, לאחר שליחת הטפסים הקונסול אשר אחראי על הבקשה שלכם ראשי בכל עת לזמן אתכם לראיון לפי שיקול דעתו. לכן, מאוד מומלץ לא להמתין עם חידוש ויזה או הוצאת ויזה לילדים עד לרגע האחרון.



אז קדימה, עברו למדריך להוצאת ויזה לארצות הברית באופן עצמאי שהכנו לכם והגישו בקשה

בהצלחה!


שתפו עם אחרים!