הפרג הקליפורני הכתום

שתפו עם אחרים!

טיול פריחה בעקבות הפרג הקליפורני הכתום באנטילופ וואלי

“אשולציה קליפורנית” (Eschscholzia californica) הוא שמו האמיתי והמלא של מה שאנחנו מכירים בתור הפרג הקליפורני הכתום (California Poppy) האופייני כל כך לעונת האביב והוא גם הפרח הלאומי של מדינת קליפורניה!

פרג קליפורני בשמורת “אנטילופ וואלי” קליפורניה. צילום: טיולים מעבר לקשת.

כל מה שצריך הוא גשם טוב בחורף (מצרך די נדיר בדרום קליפורניה) ושמש חמימה ובחודשי האביב מתחילים לצוץ להם מרבדי ענק של פרג קליפורני כתום בכל מיני מקומות, אבל ללא ספק ריכוז כתום במיוחד נמצא ממש במרחק של כמה שעות נסיעה בודדות מלב העיר לוס אנג’לס.
ב”אנטילופ וואלי” תמצאו מיליוני פרחים בגוונים שונים של כתום וזהוב מרהיבים הנראים כמו שטיחים רחבי ידיים.

בדרך כלל בשנים קודמות בחודש מרץ כבר היינו רואים לא מעט כתום בעיניים, אבל בעונות החורף האחרונות בדרום קליפורניה לא ראו הרבה גשם, לכן הפריחה מאחרת לבוא. חורף של 2022-2023 אופיין דווקא בהרבה גשמים ושלגים, אך גם בקור עז, מה שקצת מקשה על הפרגים הקליפורנים לצוץ בעונת האביב הנוכחית.
באתר הרשמי של הפארקים ושמורות הטבע של קליפורניה אפשר להתעדכן במצב הפריחה, שעות פעילות ושאר עדכונים. גם עמוד הפייסבוק של שמורת הטבע של אנטילופ וואלי מתעדכן תדיר, אבל הדרך הטובה ביותר לדעת מה מצב הפריחה היא פשוט להתחבר אל מצלמות השמור ולצפות באנטילופ וואלי בשידור חי.

בנוסף לשמונה מייל של שבילי הליכה (כמעט 13 ק”מ) נגישים ונוחים להליכה, תמצאו במקום גם מרכז מבקרים קטן וחביב עם מתנדבים וריינג’רים שישמחו להסביר לכם על החי והצומח וגם סיורים מודרכים אשר יוצאים מידי יום בין גבעות השמורה.

לפני שאתם מתחילים לתכנן את הטיול וקופצים לאוטו, בדקו באתר את מצב הפריחה. יתרה מכך, הפרג הקליפורני רגיש לרוח ולקור לכן באתר השמורה תמצאו גם מד רוח בכדי לעדכן האם “שווה להגיע” או שהפרגים נסגרו להם עקב הרוח או הקור העז. קחו בחשבון שזה יכול להשתנות בכל שעה, לכן תמיד כדאי להתעדכן לייב לפני כן.

אם אתם מחפשים יום חווייתי מלא בנופים מיוחדים, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לטיול יומי בו אנחנו מבקרים בעיירה “אווקה דולצ’ה” (Agua Dulce), משם ממשיכים לפארק הסלעים המפורסם “סלעי ואסקז” (Vasquez Rocks) בו צולמו סרטים כמו “מסע בין כוכבים”, “הפלינסטונס” ועוד עשרות סרטים, סדרות ופרסומות. וכמובן משם נמשיך לאנטילופ וואלי למסלול קצר בין הפרג הקליפורני הכתום.
טיול יומי מהנה, באווירה משפחתית, עם הפעלות ומשחקים בדרך, עצירה בנקודות עניין מרתקות, המון מידע והיסטוריה על הדברים שנמצאים לנו ממש מתחת לאף.



שתפו עם אחרים!