תעודת נכה בינלאומית ותו חניה

שתפו עם אחרים!

תעודת נכה בינלאומית ותו חנית נכים בינלאומי

במהלך השנים נשאלנו לא מעט פעמים על נגישות בארצות הברית ככלל ועל תעודת נכה בארצות הברית בפרט. לצערנו בעבר הדבר היה פשוט יותר, אך היום תו חניית הנכים הישראלי לא מספיק בארצות מסויימות בארצות הברית ומשרד התחבורה הישראלי כבר לא מנפיק תו חניית נכים בינלאומית, למרות מאמצים גדולים מצד עמותות ישראליות לשנות את הדבר. בעידן של היום, נגישות היא לא מילה גסה לכן מצאנו לנכון לעשות קצת סדר בנושא תעודת נכה בינלאומית ולענות לכם על שאלות כמו האם תעודת נכה ישראלית תקפה בחו”ל, איך מקבלים תעודת נכה בינלאומית, מה היא מקנה לכם ועוד מידע חיוני בנושא.

הדגמה לתו חניית נכים בינלאומית בשימוש בארצות הברית


תעודת נכה בינלאומית

תעודה הנכה הישראלית, גם אם רשומה באנגלית ואף כי מופיע עליה הסמל בינלאומי של כיסא הגלגלים הכחול, לא תמיד מספקת את נותני השירות בארצות הברית. אין מדובר ברוע לב, אלא בעובדה שהאמריקאים הם ברובם המוחץ אנשי חוק וסדר והם פועלים על פי קווים מנחים, נהלים וחוקים מאוד ברורים. כלומר, אם אינם מכירים את התעודה, או שאינה רשמית מטעמם- מבחינתם היא אינה תקפה.

בכדי להנפיק תעודת נכה בינלאומית יש לפנות לארגונים מוכרים בחוק, כמו למשל ארגון הגג של ארגוני הנכים, עמותת “יד ללב”, או באתר של “אלו”ט”. לאחר קבלה ומילוי טופס הרשמה (הכולל פרטי מבקש התעודה, אישור אחוזי נכות וכדומה), שליחת תמונה, תשלום שנתי על סך 130 שקלים (נכון לשנת 2020) והמתנה של מספר שבועות- תוכלו להיות בעלים של תעודת נכה בינלאומית התקפה בכל ארצות הברית (ובשאר העולם גם).

כרטיס הנכה הבינלאומי תקף לשנה, לכן מומלץ להנפיקו בסמוך לנסיעה. בכדי לוודא משך הגעת הכרטיס מומלץ ליצור קשר עם אלו”ט. ישנה גם אפשרות להגיע למשרדי החברה בתיאום מראש ובכך לחסוך זמן המתנה לכרטיס עצמו.

חשוב לציין כי מדובר בתעודת נכה, לא בתו חניה– לזה נגיע עוד מעט.

יתרונות ושימושים לתעודת נכה בינלאומית

אז מה בעצם נותנת לנו תעודת הנכה הבינלאומית?
ובכן, בארצות הברית מכבדים מאוד את נושא הנגישות, לכן ב- 99.9% מהמקומות תוכלו לקבל הטבות כלשהן, בין אם במחיר, בין אם במיקום ובין אם בתיעדוף על פני שאר האנשים. מה הכוונה? למשל הנחות בכניסה לפארקים לאומיים, או פארקי שעשועים, מוזיאונים ועוד אטרקציות. מקומות ישיבת מועדפים בהופעות, מחזות זמר, חניה מיוחדת, ספינות שייט למיניהן ועוד.

גם בכל פארק שעשועים גדול כדוגמת דיסנילנד, יוניברסל סטודיו ועוד, תוכלו לגשת מיד לאחר הכניסה לפארק לעמדת הנגישות של שירות הלקוחות ולקבל הקלה מסויימת, כמו למשל אישור לא לעמוד בתור לכם ולכל המשפחה, או קלנועית, או גישה מהירה למתקנים ולהופעות, שירותי הסעה ועוד לא מעט דברים.

גם בשדה התעופה תעודת הנכה הבינלאומית נותנת לכם לא מעט. למשל לדלג על התור (בחלק מהמקומות גם למלווים שלכם), נהלי כבודה שונים מהרגיל (חריגת משקל קלה שאינה מחוייבת בתשלום, בהתאם לנהלי חברת התעופה), מושבים נוחים יותר לבחירתכם ועוד ועוד…

כלומר- תעודת נכה בינלאומית היא אחד ממסמכי החובה שלכם לטיול לארצות הברית.
חשוב לציין שוב כי תעודת נכה בינלאומית תקפה לשנה בלבד ואינה משמשת כתו חניית נכים.

תו חניה

כאמור, ההכרה בתעודת הנכה הישראלית אינה רשמית, כלומר אין הכרח לרשויות המקומיות לכבד אותה, לכן כמו שכבר רשמנו מעלה מומלץ להוציא תעודת נכה בינלאומית. בהסתמך על כך, כנ”ל גם תו חניית הנכים הישראלי אינו תקף בארצות הברית באופן רשמי.
יש מדינות בעולם אשר כן מכבדות את תו החנייה הישראלי, אך בארצות הברית, מפני שמדובר באגד של ארצות עצמאיות, הדבר מעט שונה ממדינה למדינה.

ישנן ארצות אשר מספיק להניח על החלון את תעודת הנכה הבינלאומית, ישנן מדינות בהן תעודת הנכה אינה מספקת את הרשויות המקומיות ולכן מומלץ להוסיף פתק או שלט בצמוד לתעודת הנכה וישנן ארצות אשר מחייבות אישור ממשרד הרישוי המקומי. בכל מקרה, אנחנו ממליצים לא להסתמך על טוב ליבם ועל שיקול דעתם של אנשי החוק המקומיים ולגשת להסדיר את העניין באופן רשמי בכל מדינה אליה אתם עתידים להגיע.

באמצעות המסמכים הנכונים (בד”כ דרכון, תעודת נכה בינלאומית, כרטיסי טיסה וכו’) ובערך שעה מזמנכם, תוכלו לקבל היתר חניה מקומי וכך תוכלו לחנות בכל מקום, לפני הנהלים המקומיים וללא חששות. כל שעליכם לעשות הוא לגשת למשרד הרישוי המקומי (D.M.V) וזהו.

אז הנה לכם קישור לאתר תיירות נגישה בארצות הברית בו תוכלו ללחוץ על שם המדינה אליה אתם מתכננים להגיע ולראות האם מספיקה לכם תעודת הנכה הבינלאומית או שישנו צורך בשלט ייעודי או שמא בכלל תו חניה מקומי.

למשל בפלורידה תתבקשו להוציא אישור מקומי לחניית נכים בהסתמך על תעודת הנכה הבינלאומית שלכם, בעוד שבקליפורניה ובנבדה למשל תוכלו רק לצרף שלט לצד התעודה.

דגשים נוספים בנושא תו חניה בארצות הברית

  1. גם אם בישראל אינכם זכאים לתו חניית נכים לאור הקריטריונים של מדינת ישראל, יכול מאוד להיות כי כן תוכלו להנפיק תו חניית נכים בארץ בה אתם עתידים לבקר בהסתמך על תעודת הנכה הבינלאומית שלכם, כך שאל תשללו מראש את נושא תו החנייה.
  2. תרגמו את המסמכים הרפואיים שלכם טרם הנסיעה שלכם והשאירו עותק ממוחשב שלהם במייל שלכם או על הפלאפון.
  3. קראו מראש את חוקי התעבורה בכלל ואת החוקים הנוגעים לחניית נכים בפרט בכל מדינה אליה אתם עתידים להגיע.
  4. בדקו מראש האם תוכלו להגיש מראש, באופן מקוון, בקשה לתו חניה מקומי ובכך לחסוך את זמן בעת הגעה למדינה חדשה.
  5. במידה ואפשרות מקוונות אינה זמינה, בררו מראש את מיקום משרד הרישוי הקרוב לשדה התעופה או לבית המלון שלכם.
  6. כמו כן מומלץ לברר מראש אילו מסמכים נחוצים לכל מדינה אליה תגיעו.
  7. כדי לקבל מידע עדכני כדאי לפנות לשגרירות המדינה שנוסעים אליה.

טיפ קטן ואחרון בנושא חניית נכים בארצות הברית

קבלו אתר חינמי המציג לכם היכן יש חנייה נכים בסביבתכם, ניתן גם להוריד את האפליקציה.

והנה גם קישור לפורום הגלובלי בנושאי תחבורה נגישה ואישורי חניה בכל העולם.


שתפו עם אחרים!