רישיון נהיגה בינלאומי

שתפו עם אחרים!

הוצאת רישיון נהיגה בינלאומי

לקראת טיסה? איזה כיף! אל תשכחו את רישיון הנהיגה הבינלאומי שלכם!
שאלת השאלות היא “האם יש צורך ברישיון נהיגה בינלאומי בארצות הברית?” התשובה הקצרה- מומלץ. התשובה המלאה- בהמשך הכתבה.

לפני כמה שנים ערך משרד התחבורה והרישוי הישראלי שינוי מהותי ברישיון הנהיגה הישראלי. שימוש בסימונים בינלאומיים וכיתוב בשפה האנגלית היו אמורים להפוך אותו לרישיון נהיגה בינלאומי בהתאם לאמנה הדדית בינלאומית אשר נחתמה בין ישראל לבין מספר מדינות בעולם. למרות שבאתר משרד התחבורה מצויין כי ארצות הברית חברה באותה אמנה הדדית ובעוד שברוב ארצות אירופה מכבדים את רישיון הנהיגה הישראלי כבינלאומי, לצערנו בארצות הברית לא כך הדבר, לא באופן גורף וחד משמעי בכל אופן.

מה זה רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון הנהיגה בינלאומי הוא פשוט “תרגום” רשמי של הרישיון הישראלי שלכם לסטנדרט עולמי ומטרתו להסדיר את תוקפה החוקי של נהיגה במדינה אחרת מזו של בעל הרישיון. אם כך, תפקיד הרישיון הבינלאומי הוא ליישר קו בין מדינות ולהוות איחוד כלשהו בנוגע לאישור של אדם לנהוג על רכב בדרגה כזו או אחרת, כלומר- לתאם בין המדינות.

משרד התחבורה מפרסם מספר מדינות החברות בהסכם דו- צדדי של כיבוד רישיונות הנהיגה אחת של השניה, אך הרשימה הזו אינה מבטיחה כיסוי מלא בכל מקום, לכן אנחנו ממליצים להחזיק ברישיון נהיגה בינלאומי בנוסף לרישיון הישראלי עקב חוסר ידע בקרב גורמים שונים במדינות שונות ועקב הבדלים בין מדינה למדינה, בטח ובטח בתחומי ארצות הברית כאשר לכל מדינה חוקים ונהלים משלה.

הרישיון הבינלאומי אגב, תקף בצמוד לרישיון הפלסטיק הישראלי בלבד והוא תקף לשלוש שנים ממועד הנפקתו (או עד פקיעת תוקף רישיון הנהיגה הישראלי, המוקדם מבניהם).

למה צריך רישיון נהיגה בינלאומי

כאמור, רישיון נהיגה בינלאומי מהווה אישור בינלאומי לדרגת הרישיון של בעליו. כלומר, אם ברצונכם לשכור רכב במדינה זרה, תוכלו לשכור רכב אשר תואם לדרגת הרישיון הישראלי שלכם. בעוד רוב מדינות העולם, כולל ארצות הברית, “על הנייר” כן מכירות ברישיון הישראלי הממוחשב (כרטיס הפלסטיק, לא הרישיון הזמני מנייר), לא מומלץ להסתמך על כך ולקחת סיכונים מיותרים שיכולים לעכב לכם את החופשה במקרה הטוב או להרוס אותה לחלוטין במקרה הרע, מאחר ולעתים יש חוסר ידע בקרב גורמים שונים במדינות השונות וכך למשל יכול להיות מצב בו שוטרי תנועה מקומיים או אפילו חברות השכרת הרכב יבקשו מכם להציג את רישיון הנהיגה הבינלאומי ולא יסתפקו ברישיון הנהיגה הישראלי.

יכול מאוד להיות כי בבואכם לשכור רכב לא תתבקשו על ידי חברת ההשכרה המקומית להציג גם רישיון בינלאומי, אך מומלץ שיהיה לכם מראש, הרי זה לא יכול להזיק. כנ”ל גם בכל מפגש עם רשויות החוק, אולי תתבקשו להציג רישיון נהיגה ולא מומלץ להסתמך על טוב ליבו ושיקול דעתו של השוטר המקומי, בטח לא כשאתם עוברים ממדינה למדינה בארצות הברית. תמורת סכום זעום של פחות מ- 20 שקלים (8 שקלים בלבד ו- 6 שקלים באילת) תהיו הבעלים של רישיון נהיגה בינלאומי ותטוסו בראש שקט.

לפי משרד התחבורה והרישוי האמריקאי (DMV), רוב המדינות מכבדות את הרישיון הישראלי ואין צורך בהוצאת רישיון בינלאומי. אך אנחנו ממליצים להיכנס לאתר ה- DMV של המדינות בהן תבקרו ולהקיש את מילות החיפוש International Driving Permits .

איך נראה רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון הנהיגה הבינלאומי הינו רישיון מנייר, עם חותמת של משרד התחבורה הישראלי ומדינת ישראל. בתוך הרישיון יהיו פרטי הנהג ואישור רישיון הנהיגה שלו- בשפה האנגלית וכמובן תמונה של מחזיק הרישיון.
כאמור, רישיון הנהיגה הבינלאומי מנייר תקף אך ורק כאשר הוא צמוד לרישיון הנהיגה הישראלי מפלסטיק.

איך מנפיקים רישיון נהיגה בינלאומי

התהליך נעשה במקום וכל מה שעליכם לעשות זה לגשת לאחת מהחנויות המוכרות על ידי משרד התחבורה עם רישיון הנהיגה התקף שלכם, לשלם 16 שקלים (13 באילת), להמתין מספר דקות והנה לכם רישיון בינלאומי תקף.
אין צורך להביא עמכם תמונה מפני שהתמונה שלכם נמצאת כבר במאגר של משרד התחבורה. אם תרצו לשנות תמונה זה כבר עניין אחר.

חזית רישיון נהיגה בינלאומי מטעם מדינת ישראל
חזית רישיון נהיגה בינלאומי מטעם מדינת ישראל

איפה מנפיקים רישיון נהיגה בינלאומי

ישנן 56 תחנות הנפקת רישיון נהיגה בינלאומי אשר מוכרות ומאושרת על ידי משרד התחבורה.

הנחיות מטעם משרד התחבורה בנושא רישיון נהיגה בינלאומי

– אם מבקשי הרישיון לא נוכחים במקום, על שליח מטעמם להציג אחת התעודות המזהות (רישיון נהיגה בתוקף או תעודת זהות תקינה ורישיון זמני) בתוספת ייפוי כח חתום על ידי מבקשי הרישיון.
– אם מבקשי הרישיון נמצאים בחו”ל על שליח מטעמם להציג צילום אחת התעודות המזהות בתוספת ייפוי כח חתום תוך הצהרה בכתב כי המבקשים נמצאים בחו”ל ואין באפשרותו להמציא מסמכים מקוריים.
– מבקש רישיון אשר יגיע לתחנה  עם תעודת זהות חכמה (ביומטרית) אשר אין בה שבב אלקטרוני (צ’יפ) לא יקבל שירות.
– לא ניתן להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי לנהג צעיר שעדיין נמצא בתקופת הליווי.
– ניתן להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי לנהג צעיר או חדש שאינו בתקופת ליווי.

עוד מידע שימושי בנושא רישיון נהיגה בינלאומי

בנתב”ג קיימת כיום עמדת הנפקת כפל רישיונות אוטומטית בה תוכלו להוציא העתק של רישיון בתוקף או רישיון ששולם מראש ועדיין לא הגיע בדואר טרם נסיעתכם לחו”ל. אך עדיף כמובן לא להסתמך על כך.

עוד פרט חשוב שאולי יהיה יעיל עבורכם הוא שכל הקונסוליות הישראליות, בכל העולם, יכולות לנפק רישיון בינלאומי אם שכחתם את שלכם בארץ או במהלך הטיול איבדתם אותו או חלילה הוא נגנב.


טסים לארצות הברית ואתם בעלי תעודת נכה ישראלית ו/או תו חניית נכים ישראלית? היכנסו לכאן להסבר על תעודת נכה בינלאומית ותו חניה לנכים בארצות הברית.


נסיעה בטוחה!


שתפו עם אחרים!