איך בוחרים מלון [טיפים לבחירת מלון]

שתפו עם אחרים!

בחירת מקום לינה

ארצות הברית ידועה במרחבים העצומים שלה ובנסיעות הבלתי נגמרות. כל כך הרבה מקומות להספיק כל כך מעט זמן. טיול בארצות הברית אומנם נקרא חופשה, אבל הוא שונה מאשר חופשת בטן גב כזו או אחרת בה רמת המלון חשובה כמו גם המיקום והשירותים המוצעים בו. בטיול בארצות הברית, בו לרוב עוברים מקום לינה חדש בכל לילה וכשהיום עצמו גדוש מאוד, חשוב להבין שגם אם מדובר רק “במקום לשים בו את הראש” עדיין חשוב לבחור נכון.

אם לא קראת את ההסבר שלנו על ההבדלים בין הוטל, מוטל והוסטל– זה הזמן לקרוא!

הנה כמה טיפים לדברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם ולהכניס לשיקולים שלכם בעת בחירת הסדרי הלינה שלכם בארצות הברית.


מטרה

שאלו את עצמכם למה אתם מגיעים- האם לעצירה קלה ללילה, רק ללינה בין יעד ליעד? האם אתם נשארים ללון רק לילה אחד, או לכמה לילות? באיזו שעה אתם עתידים להגיע ומתי לצאת? מה התוכניות שלכם בערב ההגעה ובבוקר העזיבה?

יש הבדל האם מדובר רק בעצירה למנוחה בימים של נסיעות ארוכות לבין הגעה אחר הצהריים כשיש לכם ערב פנוי. כמובן שגם ישנו הבדל האם אתם נשארים ללון רק ללילה אחד, או למספר ימים באותו המקום. כשמגיעים למספר ימים עדיף לבחור בית מלון מאשר מוטל. וזה לא חייב להיות בית מלון חמישה כוכבים או דירוג מטיילים גבוה, זה יכול להיות משהו פחות נוצץ ויקר, אבל בכל זאת יותר נעים לשהות מספר ימים בבית מלון מאשר במוטל קטן יותר עם פחות שירותים ומתקנים לאורח. אם אתם מתכננים להגיע למקום רק ללינה קצרה אז אפשרי להתפשר מעט על הסטנדרטים שלכם, אך אם אתם מגיעים בערב, אפילו אם רק ללינה של לילה אחד, אולי כן תרצו לבחור מקום יותר נעים וברמה יותר גבוהה שיהיה לכם נעים להעביר בו ערב.

דרור עינב מדריך טיולים מצביע על מפה
מיקום המלון ישפיע רבות על בחירתו ועל המשך הטיול

מיקום

מיקום הוא נושא בעייתי משום שעל כף המאזניים יש להניח מספר פרמטרים. למשל קירבה לאזור מרכזי או תיירותי תחסוך זמן נסיעה, או תאפשר הגעה רגלית למרכז, אך ללא ספק תהיה יקרה יותר. לינה באזור מעט מרוחק מהמרכז אולי תצריך נסיעה בתחבורה ציבורית או תזלול מתקציב הדלק. כמובן גם ישנו נושא הביטחון האישי- אילו אזורים נחשבים לבטוחים יותר ואילו פחות.

בהמשך לנקודה הקודמת, חשוב להבין מהי מטרת הלינה שלנו וכך להבין האם כדאי מיקום מרכזי או שמא מעט מרוחק מהיעד הבא או ממרכז העיר בה אנחנו מבקרים. לדוגמה אם נגיע לעיר בשעות אחר הצהריים במטרה להסתובב בה מעט ולחוות אותה אבל המלון שלנו הוא חצי שעת נסיעה מהמרכז התיירותי ולקחנו אותו רק כי היה זול יותר בכמה דולרים סביר להניח שנתאכזב על בחירת המיקום או שנוציא את הפרש המחירים על תחבורה ציבורית או דלק.

שיקול נוסף הוא החשיבה על היעד הבא. אם לדוגמה מצאנו לינה זולה בכניסה לעיר מסויימת, אבל לפי תכנון הטיול שלנו אנחנו צריכים לצאת מצידה השני של העיר וכדי להגיע ליעד הבא יכול להיות שנבזבז זמן רב בנסיעה בבוקר או נאלץ לקום מוקדם מהצפוי בכדי להספיק, או אולי מדובר באזור או עיר פקוקה במיוחד.

צריך לחשוב מראש “מה רלוונטי” לנו יותר. האם שכונה שקטה (עם חנויות נוחות בסביבה או אפילו בתי ספר המעידים על איזור פחות רועש) או שמא הקרבה לפאבים או מוקדי מסיבות או תיירות היא יותר מתאימה לאופי הטיול או הלינה במיקום ספציפי כזה או אחר.

דירוג

השיטה הכי מוכרת לנו לדירוג הסדרי הלינה שלנו היא כמובן שיטת הכוכבים. הבעיה בשיטה זו שהיא אינה אחידה לגמריי בין מדינה למדינה ובין אתר אינטרנט אחד למשנהו. נכון, מדובר על אותם קריטריונים, אך האותיות הקטנות משתנות.

אין ספק שדירוג הכוכבים יכול לתת לנו כיוון טוב על איכות המלון או המוטל, אך כיום תופס מקום גדול יותר דירוג המטיילים. כמעט בכל אתר תמצאו ביקורות והמלצות מאנשים שהיו בבית המלון ובמוטלים אותם אתם שוקלים להזמין. מדובר בחוות דעת אמיתיות וכנות, חלקן אפילו כוללות תצלומים. אנחנו ממליצים על דירוג מטיילים 8 (מתוך 10) ומעלה וכך גם מלינים את המטיילים שלנו. כמובן שמדובר בציון ממוצע לכן חשוב לבדוק כמה אנשים דירגו את המקום וכך תוכלו להיות בטוחים כי אינכם מסתמכים על דעה אחת של אדם אחד.

סוג החדר והרכבו

כאן ישנם שלושה מרכיבים חשובים ומשמעותיים: סוג החדר, גודל החדר וסוג המיטות כאשר שלושת אלו (ועוד כמה דברים) משפיעם על מחיר החדר. מתוך צורך ליישור קו עולמי, רוב המונחים המוצגים כאן הם אוניברסליים ונכונים כמעט לכל מקום בעולם, אך יכולים להיות שינויים או מונחים מעט שונים בין מקום למקום, לכן מומלץ ביותר לקרוא את כל סעיפי פרטי החדר עצמו ולא רק את סעיפי שירותי המלון.

גודל החדר
חדר יחיד- חדר המאפשר לינה לאדם אחד. לרוב חדרים אלו קטנים מאוד וצפופים, ומעט מלונות מציעים אותם להשכרה.
חדר זוגי- החדרים הקלאסיים, כוללים מיטה זוגית. לפעמים אפשר לבקש תוספת של מיטה עבור ילד. (חלק מבתי המלון יספקו זאת ללא תוספת תשלום).
חדר טריפל- כשמו כן הוא, חדר לשלושה אנשים. יכול להגיע כשלוש מיטות נפרדות (עבור חברים) או מיטה זוגית ומיטת יחיד (לזוג וילד למשל).
חדר טווין- חדר לשני אנשים, עם שתי מיטות נפרדות. לפעמים ניתן לבקש תוספת של מיטה עבור ילד. (חלק מבתי המלון יספקו זאת ללא תוספת תשלום).
חדר משפחתי- חדרים שיש בהם יותר מחדר שינה אחד המאפשר פיצול של המשפחה. נמצא במלונות המכוונים לקהל יעד של משפחות.
סוויטה- חדרים מפוארים ומרווחים. סוויטה יכולה להיות במגוון צורות (לשלושה אנשים, סוויטה זוגית וכו’). כמו כן יכולה להופיע עם מספר חדרים משתנה וגודל משתנה. כך שרצוי לבדוק במפרט של המלון (אם כבר אתם מזמינים סוויטה תוודאו שהיא כמו שאתם רוצים!).

סוג החדר
Economy- נפוץ, נחשב לחדר “חסכוני”, פשוט והכי קטן שבמלון.
Standard- החדר הרגיל ביותר במלון, רוב חדרי המלון נחשבים כסוג סטנדרט. חלק מהמלונות אפילו לא מציינים את סוג החדר כשמדובר בסטנדרט.
Deluxe / Superior / Comfort- הסיווג הזה מדבר על איכות החדר. הוא יהיה כמעט תמיד גדול יותר מהסטנדרט ולכן יותר מרווח.
Family Room- חדר משפחה שיש בו יותר מחדר שינה אחד.

הגדרות גודל מיטה ארצות הברית

גודל המיטה
גודל המיטה בארצות הברית שונה מזה שבישראל לכן ישנו צורך להסביר את המונחים:
טווין Twin- לעיתים גם נקראת מיטת סינגל Single. מדובר במה שאנחנו מכנים בישראל מיטת יחד. מדובר על מיטה בגודל 98-100 ס”מ על  189-190 ס”מ.
טווין אקסטרא לונג Twin XL- זו אותה מיטת טווין/יחיד רק שהיא ארוכה במעט ואורכה הוא 202 ס”מ.
דאבל או פול Full or Double- זה המזרן הרגיל שרובנו מכירים בישראל כמזרן זוגי ומידותיו 136-140 ס”מ על 189-190 ס”מ.
קווין Queen- זה כמו המזרן הזוגי הנפוץ בישראל, רק מעט גדול יותר. 150-152 ס”מ על 200-202 ס”מ.
קינג king- הוא כבר קלאסה אחרת בגודל 193-195 ס”מ על 202-200 ס”מ.
קליפורניה קינג California king- גם הוא מזרן ענק אבל מחולק מעט שונה בין הגובה והרוחב כאשר מידותיו 183-185 ס”מ על 212-215 ס”מ.

אם אתם מטיילים עם ילדים אז אולי יהיו רלוונטים עבורכם גם הגדלים של עריסה crib 70 ס”מ על 132 ס”מ ואולי גם ג’וניור 70 ס”מ על 160 ס”מ.

מה כולל המחיר

מוטו שמנחה אותנו בכל קבלת החלטות בנוגע לתוכן הטיולים שלנו (למשל אטרקציה, מלון וכדו’) הוא “מה כולל המחיר ולא מה המחיר הכולל”. כלומר, לא להסתכל על השורה התחתונה של המחיר הסופי אלא על התמונה בכללותה- מה אנחנו מקבלים תמורת המחיר.

הדוגמה הנפוצה ביותר היא ארוחות הבוקר. ארוחות בוקר ישראליות הן עשירות ביותר ומגוונות מאוד, אך בארצות הברית לא תמצאו כזה שפע. בחלק מהמקומות המגישים ארוחת בוקר, במיוחד במוטלים והוסטלים, תתאכזבו לגלות כי מדובר בארוחת בוקר אמריקאית פשוטה הכוללת קורנפלקס, קפה ומאפה ואם יתמזל מזלכם, יהיה גם פרי. לכן כשאתם מחפשים מקום לינה ורוצים ארוחת בוקר במחיר החדר, בדקו איזו ארוחת בוקר מוצעת לכם, האם היא מינימלית או שמא משודרגת עם בצים, מאפים, גבינות, סלטים, פירות ועוד (עדיין לא ארוחת בוקר ישראלית שאנחנו רגילים ואוהבים, אבל מתקרב לשם).

דוגמא נוספת היא השירותים המוצעים תחת מחיר החדר כמו למשל גישה לאינטרנט, חניה במקום, שירותי כביסה ועוד.

שני דברים שמאוד חשוב לוודא במחיר החדר, מלבד כמובן מה שכבר ציינו, הם זמני צ’ק אין וצ’ק אאוט ואפשרות שינוי או ביטול הזמנה. שני אלו לא חשובים יותר או פחות משאר הסעיפים, אך אנשים נוטים לשכוח מהם במועד ההזמנה או קבלת ההחלטות.

למה הם חשובים? מפני שלעיתים אתם מתכננים את היום שלכם בהגעה מוקדמת למלון מסויים וממנו מתכננים לצאת לטיולי כוכב (קורה הרבה ביום ההגעה לעיר גדולה כלשהי או ביום הנחיתה מהארץ או בטיסות פנים). מה קורה אם הגעתם ב- 10:00 בבוקר אבל זמן קבלת החדרים היא רק בשעה 14:00? או שאולי דווקא מדובר בלינה לקראת טיסת פנים כלשהי למחרת שיוצאת בשעה 17:00 אבל מועד החזרת החדרים הוא בשעה 11:00? הבנתם את חשיבות העניין.

דבר נוסף שציינו, הוא אפשרות ביטול או שינוי של ההזמנה. בחלק ממנועי חיפוש מלונות תוכלו לראות את הפרט הזה כחלק מסעיפי המחיר, ובחלק תצטרכו לחפש מעט יותר את האופציה הזו או להוסיף אותה כפילטר בחיפוש. בכל מקרה, גם אם מדובר ב- 10$ תוספת, זו תוספת שיכולה להיות כדאית מאוד, בטח על חשבון אופציה של תשלום מלא במידה ותרצו לבטל או לשנות. הגמישות חשובה בעיקר לאלו המטיילים עצמאית והסיכוי שירצו לשנות במעט את המסלול שלהם תוך כדי הטיול הוא גבוה (הרי בארץ קל לעשות תוכניות וכשמגיעים פתאום מגלים מקום מעניין יותר ורוצים להישאר או מקום שפחות התחברתם ואתם רוצים להמשיך הלאה. לפעמים גם נסגרים כבישים או פארקים כך שקל יותר לשנות תוכניות בקלות ובמהירות).

בכל מקרה, ישנם אתרים המציעים אפשרות לחיפוש מלונות עם צ’ק אין ואאוט שאינם בגדר הסטנדרט, כמו גם מנועי חיפוש שנועדו ל”העברת בעלות” על חדרים שאינם ברי ביטול (למקרה שרכשתם חדר ללא אפשרות ביטול אבל אתם לא יכולים להגיע, מנוע החיפוש הזה יעשה את העבודה בשבילכם וידאג לפרסם את החדר במחיר מוזל ואפילו לתאם מול המלון את העברת שם המזמין- מדהים!).

תקציב

טוב, זאת נקודה מאוד הגיונית וברורה ועדיין אנחנו “טורחים” לציין אותה. אנחנו ממליצים, וכך פועלים בעצמנו לקראת כל טיול, לבדוק מה התקציב שאנחנו מתעדים לעצמנו ליום ועל מה אנחנו מוכנים להתפשר. צריך לקחת בחשבון את מכלול כל הפרמטרים שצויינו מעלה (מיקום, סוג וגודל החדר, מספר הנפשות מול מספר החדרים הרצויים, שירותים המוצעים תחת המחיר ועוד ועוד) כדי להבין איפה תוכלו לעגל פינות ואיפה אתם לא מוכנים להתפשר.

יכול להיות שתמורת חמישה דולר שלא תכננתם להוציא על לינה תוכלו להשיג מיקום טוב יותר שיחסוך לכם את החמישה דולר האלו על דלק אז מעולה. יכול להיות שבאותו מלון ישנה מסעדה ולכן כבר מצאתם לעצמכם תוכנית לערב ההגעה וכן הלאה…

החלטה על תקציב לינה תשפיע על בחירת המלון. מותר גם לעשות ויתורים לכאן או לכאן. Photo by Alexander Mils on Unsplash



נכון, נשמע די מתיש לתכנן את כל הדבר הזה ולקחת בחשבון כל פרט קטן. חלק מהאנשים דווקא יגידו כי כל הכיף הוא הלא נודע והספונטניות ו”מה שיהיה יהיה”. לעומתם יהיו אלו שדווקא יעדיפו להתעכב עוד קצת על הפרטים הקטנים עוד בישראל אבל להגיע מוכנים לכל דבר שלא יהיה בדרך.

אנחנו יודעים להעיד על עצמנו שאנחנו בטיולים שלנו לא מוכנים להתפשר על רמת הלינה. אנחנו מלינים את המטיילים שלנו במלונות ברמת תיירות טובה- גבוהה, בדירוג מטיילים 8.5 ומעלה אחרי שנים של ניסיון בכל מיני מקומות ברחבי ארצות הברית.

נכון, רוב היום אנחנו מבלים בכל מקום אחר מלבד חדר המלון, אבל אם ישנים לא טוב בלילה- כל יום המחרת יכול להרגיש הפוך.

ואתם? תבחרו מה שתבחרו… תהיו מה שתהיו… העיקר צאו לטייל!


שתפו עם אחרים!