כניסה לארצות הברית

שתפו עם אחרים!

מבקשת הויזה בישראל ועד לכניסה לארצות הברית

קבלת ויזה אינה בהכרח מבטיחה לנו כניסה לשטחה של ארצות הברית. ויזה היא אשרת הגעה לשטחה של ארצות הברית ובכדי להיכנס אנחנו צריכים אישור שהייה ואנחנו “נבדקים” בכל שלב בדרך עד לאותה חותמת מיוחלת במעמד ההגירה בכניסה לארצות הברית. אז מה הם השלבים אותם תעברו עד לכניסה לארה”ב ואיך כל זה עובד?

בישראל

נתחיל מהגשת הבקשה לויזה לארצות הברית. אם עוד לא עשיתם זאת, כנסו להסבר מפורט על תהליך הוצאת ויזה, כולל הסברים בעברית וצ’ק ליסט מושלם לכל התהליך.

לאחר שהגשתם בקשה, תזומנו לראיון מול קונסול אמריקאי בשגרירות ארצות הברית בישראל. לטיפים לקראת הראיון ולשאלות נפוצות כנסו לכתבה שהכנו על מה כולל התהליך והראיון ומה תעברו שם.

מזל טוב! קיבלתם ויזה והנה אתם על המטוס לארצות הברית! עוד בשדה התעופה בישראל תתבקשו להציג את הויזה שלכם ולספק כתובת בה תהיו בארצות הברית.

בארצות הברית

טפסי נסיעה וטופס הצהרת מכס בכניסה לארה”ב- בעבר היה צריך למלא טופס I-94 בכניסה לארה”ב. זהו טופס שבו ממלאים פרטים בנוגע לפרטי הטיסה שלכם, היום מי שמגיע לארצות הברית (על ויזת תייר או עסקים) דרך הים או האוויר אינו מחוייב יותר במילוי הטופס אלא בהצהרת כניסה בעמדות האוטומטיות העצמאיות המוצבות בחלק גדול משדות התעופה (הסבר בהמשך הכתבה). מי שנכנס לארצות הברית דרך גבולות קרקעיים כן צריך למלא את הטפסים.

כיום רשות המכס וביקורת הגבולות אוספים את המידע הרלוונטי עבורם דרך כרטיסי הטיסה האלקטרוניים (כחלק מהסדרים שיש לחברות תעופה מסויימות מול ממשלת ארצות הברית) ולכן אין צורך בטפסים מראש. מי מכם שכן צריך את הטופס, בעיקר כדי לספק הוכחה לכניסה חוקית לארצות הברית (בד”כ שכירים, סטודנטים וכדומה), ניתן לבקש את הטופס או את מספר אישורו באתר של רשות המכס וביקורת הגבולות בכתובת הזו- get their I-94 Number.
חשוב לציין כי גם היציאה שלכם מארצות הברית מתועדת אוטומטית על ידי חברות התעופה בשיתוף פעולה עם ההגירה והמכס האמריקאים. אך אם ברשותכם טופס I-94, וודאו כי מסרתם אותו לפקיד ההגירה ביציאתכם מארצות הברית. במידה והטופס נשאר אצלכם, בהגעתכם לישראל מומלץ לשלוח אותו, יחד עם הוכחות שאכן עזבתם את ארצות הברית, לכתובת המופיעה בקישור הבא https://il.usembassy.gov/he/frequently-asked-questions/

טופס מכס

טופס נוסף הוא טופס מכס, בו אתם מתבקשים להצהיר על כספים, אוכל ושאר פריטים.

למרות שישראל פטורה מטפסים אלו ולמרות שרובנו מגיעים לארצות הברית עם ויזת תייר, הנה טופס שאפשר לומר שנכחד מהעולם, אבל חשוב שתכירו שפעם הוא היה קיים ואולי יצוץ בטעות שוב. יתרה מכך, לא לכל חברות התעופה יש הסדר עם מחלקת ההגירה האמריקאית להעברת כלל הנתונים מהכרטיס שלכם לכן אולי אולי במקרה תתבקשו למלא טופס שכזה. כלומר, אם קיבלתם טופס, תוכלו למלא אותו ובמידה ואין בו צורך (מה שסביר להניח שיקרה) תוכלו לבקש מקצין ההגירה להשמיד אותו עבורכם.

לאחר הנחיתה תופנו לאזור ההגירה בשדה התעופה שם תעמדו בתור בכדי לקבל אישור כניסה לארצות הברית. שימו לב לתורים הנפרדים לאזרחים אמריקאיים, תושבי קבע, אזרחים בעלי אזרחות אירופאית וכל השאר. אנשי רשות המכס וההגירה מכוונים את התנועה והתורים בכל עת ביעילות מרשימה, הקשיבו להוראות שלהם ואל תתביישו לשאול משהו אם אינכם מבינים או אינכם בטוחים לאן ללכת.

Automated Passport Control (APC)- בחלק משדות התעופה תמצאו מכונות אוטומטיות, או בשמן המקומי “קיוסקים” של Automated Passport Control (APC) בהם תתבקשו למלא פרטים, לסרוק את הדרכון שלכם ולהצטלם (העמדות העצמאיות של ההגירה מיועדות לבעלי ויזת תיירות או עסקים ולא לויזה מסוג אחר. כמו כן, העמדות מיועדות גם לאזרחים ותושבים אמריקאיים או קנדיים ולאזרחי מדינות החברות ב”תוכנית לפטור מויזה”). זה תהליך שבעבר היה מתבצע מול קצין ההגירה בשילוב עם טפסים אותם היינו ממלאים במטוס והיום נעשה באופן עצמי כדי לחסוך זמן מול קצין ההגירה עצמו. העמדות האלו נועדו לזרז את התורים ולעזור לקציני ההגירה בתהליך הסינון בכניסה לארצות הברית כאשר אתם מגיעים לשיחה איתם פנים מול פנים כל הנתונים היבשים והאדמיניסטרציה (כולל צילום דרכון, תמונה שלכם וטביעות אצבע) כבר מאחוריכם ונשארו רק שאלות בעל פה ואימות פרטים. שימו לב כי אין צורך ברישום מוקדם לשירות האוטומטי הזה ותמיד יהיו לידכם אנשי מכס והגירה שיוכלו לעזור לכם עם תפעול של חלק זה בתהליך. העמדות האוטומטיות האלו נותנות את האפשרות למלא פרטים כמשפחה, הן מזהות את זה לפי כתובת זהה לכולם.

באדום למעלה: תאריך כניסה. בשחור באמצע: סוג אשרה (תואם ויזה). בשחור למטה: תאריך אחרון ליציאה.

לאחר שסיימתם במכונות האוטומטיות, המכונה תוציא לכם דף סיכום שעברתם דרך המכונות ואת הדף הזה יש להגיש לקצין ההגירה כאשר תגיעו לראיון קצר מולו, יחד עם הדרכון שלכם. הוא ישאל אתכם שאלות בנוגע לטיול שלכם, בנוגע למה אתם עושים בארץ, יבצע התאמה של פרטים אישיים, יבדוק האם הויזה שלכם תואמת את מטרת הביקור וכדומה ובהתאם לתשובות שלכם יחליט האם לאשר לכם כניסה לארצות הברית ואם כן אז לכמה זמן. רוב הישראלים מגיעים על ויזת תייר בה מקסימום זמן השהייה הוא חצי שנה מיום הכניסה (ניתן להאריך את השהות, אבל זה כבר לכתבה אחרת), אך שימו לב כי לא תמיד מקבלים את מקסימום השהות האפשרית, לכן חשוב מאוד להסתכל על החותמת בדרכון שלכם. שימו לב כי גם אם אתם מטיילים כמשפחה או קבוצה, כל אחד מכם צריך לקבל חותמת ואישור בנפרד.

זה גם הזמן להצהיר על אוכל או כל דבר אחר שאולי יצטרך בידוק בכניסה לארצות הברית. את בידוק הכבודה תעשו בהמשך המסלול, אך חשוב להצהיר. יש לא מעט הגבלות על מה מותר ומה אסור, לכן כדאי לקרוא בכתבה שהכנו את הנהלים.

במידה וקצין ההגירה יתרשם כי אינכם עתידים לעזוב את ארצות הברית כמו שאתם מחוייבים לעשות, או שיש לו הרושם כי אינכם באים למטרה לשמה הצהרתם או אפילו חשש שתעברו על החוק, יכול מאוד להיות כי תתבקשו להתפנות לחדר צדדי בו תעברו עוד סדרת שאלות על ידי קציני הגירה נוספים.

לאחר חותמת הכניסה מקצין ההגירה תופנו למסוע הכבודות לאסוף את המזוודות שלכם, לאחר מכן תמשיכו למעבר המכס, שם תישאלו האם יש לכם משהו להצהיר (הכוונה היא גם לכסף, לאוכל ולמוצרים יקרי ערך). הגיעו אל קציני המכס עם הקבלה החתומה שקיבלתם מקצין ההגירה. במידה ואין לכם מה להצהיר, או במידה וקציני המכס לא שלחו אתכם לבידוק שני, סיימתם את התהליך והשלב הבא הוא פשוט להנות מהחופשה!!

טיפ שלנו- היו אמיתיים, חייכו, אל תנסו להסתיר דבר ואל תהיו חצופים.

סרטון הדרכה קצר על תהליך ההגעה לארצות הברית

בהצלחה וטיול מהנה!!


שתפו עם אחרים!