סרטי חג המולד הטובים בכל הזמנים

שתפו עם אחרים!

50 (וקצת) סרטי הכריסמס הטובים בכל הזמנים שיכניסו אתכם עמוק לאווירת חג המולד

בניגוד להרבה מועדים וחגים אמריקאיים אחרים, חג המולד הוא חג דתי במקור (למרות שגם מי שאינו מחשיב עצמו דתי או מסורתי חוגג את חג המולד). אנחנו די בטוחים כי רובנו חשבנו לעצמנו, בשלב כזה או אחר של החיים, “איזו אווירה כייפית יש לכריסמס”.
מדובר בחג הכי רווחי של השנה, החג הכי משפחתי של השנה וגם החג בו יוצאים עשרות סרטי חג מולד דביקים, מצחיקים, שנונים ומלאי קסם, ערכים וזמן משפחתי יחד.

אז אחרי ששנה שעברה וירוס הקורונה קצת שינה את התוכניות בכל העולם, בטח שגם בארצות הברית, והחג הכי משפחתי שיש פתאום היה נראה קצת אחרת, רוב האירועים המסורתיים חוזרים למתכונת הרגילה שלהם.

כדי לחזק את המשפחתיות שהחג הזה מביא איתו, חשבנו לאגד לכם את רשימת סרטי חג המולד הכי הכי בכל הזמנים! חלקם סרטי אקשן, חלקם קומדיה רומנטית קלישאתית ודביקה, חלקם אנימציה, חלקם עוד משנות ה-40 וחלקם לא כל כך ברור איך נכנסו לרשימה… אבל מה שבטוח- מצאנו לכם מה לעשות בחג המולד!

אז הנה לכם, רשימת 50 סרטי חג המולד האהובים עלינו ביותר, מסודרים לפי שנת הפצה.
תהנו!!

זהירות: מכיל המון ספויילרים!

פגוש אותי בסנט לואיס Meet Me in St. Louis

שנת הפצה: 1944
אורך: 113 דקות
קלאסיקה מוזיקלית מופלאה בכיכובה של האחת והיחידה ג’ודי גרלנד בתפקיד הראשי. הסרט מבוסס על ספר באותו השם ומספר על קורותיה של משפחה אחת במשך שנה שלמה לקראת היריד השנתי הגדול. אב המשפחה נאלץ לקחת עבודה בניו יורק והמשפחה מקבלת את הבשורה באופן לא פשוט, אך לבסוף כולם נשארים יחד וזוכים לצפות בפתיחת היריד הגדול.

אחד הביצועים המפורסמים מהסרט בביצועה של המלכה האם ג’ודי גרלנד

אלו חיים נפלאים It’s a Wonderful Life

שנת הפצה: 1946
אורך: 130 דקות
כן, מדובר בסרט שסביר להניח לא שמעתם עליו מעולם, אבל “אלו חיים נפלאים”, It’s a Wonderful Life,  או כפי שנקרא בחייו הראשונים בישראל: “והחיים כל כך יפים” בכלל לא זכה להצלחה כשיצא לראשונה ואיכשהו עם השנים התברג להיות קלאסיקה הוליוודית ידועה לחובבי סרטים מושבעים והפך להיות מזוהה עם חג המולד ומוקרן מידי שנה בטלוויזיה ובהקרנות משותפות בדרייב אין השונים בארצות הברית.
הסיפור מתרחש בעיירה (לא אמיתית) בשם בדפורד פולס בערב חג המולד. שם אנחנו פוגשים בגו’רג’ ביילי, הדמות הראשית (ג’יימס סטיוארט). ג’ורג’ הוא אדם לא שלם, לא שקט ובעל נטיות אובדניות. הרבה אנשים מודאגים ממצבו ומתפללים לעזרה עבורו. התפילות שלהם נשמעות ומלאך בשם קלרנס עתיד להגיע אליו לעזרה, אבל לפני שהוא עושה זאת הוא “לומד” על ג’ורג’ וכך בעצם גם אנחנו, הצופים, לומדים על חייו של ג’ורג’ ומה הביא אותו לסיטואציה הקיצונית שבה הוא כמעט נוטל את חיו שלו. בשלב מסויים ג’ורג’ אומר לקלרנס (המלאך השומר שלו) שאולי מוטב היה כי לא היה נולד כלל. קלרנס מחליט להגשים את משאלתו של ג’ורג’ ולהראות לו איך היו נראים החיים לולא היה נולד. ג’ורג’ מקבל פרספקטיבה אחרת לגמריי מכל החוויה הזו וחוזר למציאות כאדם אחר, אוהב ואהוב ויחד עם תושבי העיירה והחבריו מצליח להציל את העסק המשפחתי ואת חיי המשפחה שלו.
אולי בתקציר המוזר הזה כאן אתם לא מצליחים להבין על מה המהומה, אך מדובר בסרט שיצא בשנת 1946 ונחשב לאחד הסרטים החשובים של אותה תקופה ועד היום הוא נמצא ברשימת 100 הסרטים מעוררי ההשראה של מכון הסרטים האמריקאי והוכתר לאחד הסרטים המשפיעים, פורצי הדרך והטובים בכל הזמנים.

אשת הבישוף The Bishop’s Wife

שנת הפצה: 1947
אורך: 109 דקות
בסרט הקלאסי הזה אנחנו פוגשים את הנרי (דיוויד ניבן) בישוף עסוק מאוד לקראת בניית קתדרלה חדשה אליה הוא מגייס תרומות. כה עסוק שהוא מזניח את משפחתו.
לאחר שנתקל הבישוף בקשיים הוא פונה אל אלוהים בבקשת עזרה ואל חייהם נכנס מלאך בשם דדלי (קרי גרנט האגדי) שעושה ניסים, עוזר לאנשים ומתיידד עם משפחתו של הבישוף, על אף שהבישוף עצמו לא ממש מחבב אותו. בדרכיו הנפלאות עוזר המלאך דדלי לבתו של הבישוף, לאישתו ומשרה אווירה נעימה בסביבה לקראת חג המולד.

בשנת 1996 יצאה גרסה מחודשת לסיפור בכיכובם של דנזל וושינגטון וויטני יוסטון

נס ברחוב 34 Miracle on 34th Street

שנת הפצה: 1947
אורך: 96 דקות
הסרט, זוכה 3 פרסי אוסקר, הפך לאחד מאותם סרטי קאלט אמריקאים המוקרנים עד היום בכל חג מולד ומתרחש בחנות מייסיס המפורסמת ברחוב 34 בניו יורק סביב תקופת הקניות הגדולה לקראת חג המולד.
נטלי ווד (אחת מנערות הזהב של הוליווד כשהוליווד עוד הייתה בשיאה) היא ילדה קטנה שיוצרת קשר מאוד מיוחד עם סנטה קלאוס.
מדובר בסרט המבוסס על ספר, כך שהעלילה המעט מוזרה ומלאת פניות הזו אולי תהיה לגיטימית. גם תזכרו שמדובר בסרט משנת 1947, ככה עשו אז סרטים בהוליווד- עלילות משונות, המון תפניות אבל איכות שלא רואים כמותה היום. הסרט גם זכה באוסקר על הסיפור הטוב ביותר, אז תשתדלו לא ללכת לאיבוד.
דוריס ווקר היא אם חד הורית לסוזן בת ה- 6. דוריס עובדת בחנות מייסיס בניו יורק ואחראית על התהלוכה הגדולה המתרחשת כל שנה ופוגשת בכריס, איש עם זקן לבן אשר מתנדב לסייע לה ולהתחפש לסנטה קלאוס ולעמוד בראש התהלוכה. מפה לשם, הוא עושה עבודה טובה מאוד, ילדים אוהבים אותו מאוד והמכירות של מייסיס עולות והם מרוצים מעבודתו. הוא מספר לא מעט מעשיות וסיפורי פנטזיה לילדים, מה שעוד יותר גורם לכולם לאהוב אותו והילדים כותבים לו מכתבים. הכל מסתבך כשמחליטים להכניס את כריס במעשה מרמה לאשפוז כפוי בבית חולים פסיכיאטרי ואז מתחילה מלחמה משפטית על חפותו ועל הוכחת שפיותו. הכל מסתדר כשמאות מכתבי ילדים הממוענים לסנטה קלאוס מגיעים לבית המשפט וזה מבין כי אכן מדובר באדם נורמטיבי ושאינו מהווה אף סכנה (המשפט הזה נשמע מוזר, אנחנו יודעים, אבל הסרט מסביר את זה טוב יותר מבטיחים).
רק שתדעו, הסרט נבחר בשנת 2005 להיכנס לרשימת הסרטים בעלי חשיבות היסטורית, תרבותית ואסתטית ונכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית בספריית הקונגרס.
הסרט זכה ללא מעט גרסאות וחידושים כולל צביעה של הסרט המקורי שצולם בשחור לבן.

וזו הגרסה האחרונה משנת 1994

סקרוג’ Scrooge/ מזמור חג המולד A Christmas Carol

שנת הפצה: 1935/ 1951/ 1970/ 1984 /1988/ 1992/ 1999/ 2009 ועוד שלל גרסאות

אנחנו אישית חושבים שמדובר בסרט חג המולד עם הכי הרבה גרסאות ועיבודים שמצאנו. אנחנו ספרנו לפחות 8 גרסאות, כשכולן עיקרן אותו הקונספט- אדם ממורמר, חסר כל רגש או חיבה לחג המולד שלומד לשנות את דרכיו. בין אם מדובר באיש עסקים קשוח, מפיק טלוויזיה מפורסם או סתם איש זקן וקמצן- כולם מבוססים על אותו הסיפור.
מדובר בעיבוד קולנועי לספרו של צ’ארלס דיקנס “מזמור חג המולד”. בהתחלה יצא הסרט בשם “מזמור חג המולד” בארצות הברית ובישראל בשם “לא בעושר האושר” (לא ברור מי אחראי על התרגומים האלו).
למשל בסרט משנת 1951 אנחנו פוגשים את אבנעזר סקרוג’, איש עסקים קשוח וקר לב שלא אוהב את חג המולד ולא נחשב לבן אדם כל כך נחמד, אהוד ואהוב. הוא לא אדם משפחתי במיוחד ובוס די קשוח.
לאחר שחוזר סקרוג’ ממסעדה בערב חג המולד הוא פתאום רואה את דמותו של שותפו המת המתגלה אליו כרוח רפאים. בהתחלה הוא לא ממש זורם עם הרוח הזו (די ברור למה) אך הרוח מגלה לו כי היא נאלצת לסחוב אזיקים כרוח כאות לחייה החמדניים והרעים. הרוח אומרת לסקרוג’ שהוא עושה טעויות כל עוד הוא בחיים ועליו ללמוד להשתחרר ולשנות את דרכיו אם הוא רוצה “לגמור” אחרת. עוד אומרת לו הרוח כי במהלך חג המולד הזה יבואו אליו רוחות וילמדו אותו איך ולמה.
ואכן בלילה מגיעה רוח הרפאים הראשונה: רוח חג המולד מהעבר. הרוח מראה לסקרוג’ זכרונות מהעבר שלו, איך היה ילד קטן והיה נשאר לבדו בבית בחופשות, על היחסים שלו עם משפחתו, ההתחלה שלו בעולם העסקים ועוד דברים אשר כביכול נותנים איזה הסבר חצי הגיוני למה הוא הפך להיות האדם המריר שהוא היום.
רוח חג המולד השניה שמגיעה היא רוח ההווה והיא לוקחת את סקרוג’ למסע בין בתים של אנשים בחייו ומראה לו איך הם חווים את חג המולד.
ולבסוף מגיעה לה הרוח השלישית הלא היא רוח חג המולד של העתיד, דרכה רואה סקרוג’ איך יהיו חגי המולד בהמשך חייו, שם הוא מגלה כי כשהוא מת אין אף אחד המתאבל עליו אלא להיפך כולם חוגגים ושמחים וגונבים את רכושו, הוא מגלה שאנשים סביבו מתו כי הוא לא עזר להם כשהיה יכול ועוד כל מיני דברים לא נעימים בכלל לראות.
כשסקרוג’ חוזר להווה, כלומר מתעורר ומגלה שהכל היה חלום, הוא מתפכח, מתחיל לרקוד ולשמוח, מעלה לעובדים שלו את השכר, הולך לחגוג את החג עם משפחתו ועוד כל מיני אלמנטים של “חיו בעושר ואושר”.
עם השנים, ועם כל מיני חידושים לסרט, הוא נכנס לרשימת סרטי חג המולד המוקרנים כל שנה בארצות הברית.
הסרט והספר זכו כאמור להרבה עיבודים וגרסאות, הנה כמה טריילרים מכמה שנים שונות לבחירתכם:

שנת 1951

בשנת 1970 יצאה גרסה בריטית מוזיקלית

בשנת 1992 יצאה גרסה מתוקה מתוקה עם החבובות

בשנת 1984 יצאה גרסה חדשה וצבעונית

הוורסיה של שנת 1999


ובשנת 2009 דיסני הוציאו גרסת אנימציה משלהם בכיכובו של ג’ים קארי שגם יצאה בתלת מימד בשם רוחות חג המולד

חג מולד לבן White Christmas

שנת הפצה: 1954
אורך: 104 דקות
סרט מוזיקלי קלאסי על שני לוחמים משוחררים מהצבא האמריקאי לאחר מלחמת העולם השניה, שנהגו להופיע במהלך שירותם הצבאי חוברים יחד גם לאחר השחרור בכדי להופיע והופכים לאומני במה מצליחים. בעקבות מכתב מאחד מחבריהם לפלוגה הם חוברים לשתי זמרות ואלו מספרות להם שהן אמורות להופיע במלון בורמונט והבנים מצטרפים אליהI. שם הם מגלים כי ההופעה מבוטלת ומגלים גם שבעלי המלון הוא המפקד האהוב שלהם מימי הצבא ומנסים לעזור לו לגייס כספים בכדי להציל את המלון מסגירה.

אנחנו לא מלאכים We’re No Angels

שנת הפצה: 1955
אורך: 106 דקות
סרט קומדיה בכיכובם של המאפרי בוגרט (שהוכתר בשנת 1999 על ידי מכון הקולנוע של ארצות הברית כ”גדול שחקני הקולנוע של כל הזמנים”), אלדו ריי ופיטר יוסטינוב המגלמים שלושה אסירים אשר נמלטים מ”אי השדים” ומגיעים לבית משפחת דוקאטל כחלק ממזימה לגנוב כספים ורכוש. כמו שאנחנו יודעים, הוליווד של אז אהבה לסבך הכל וכך יוצא שבסוף הם הופכים לבני ברית של המשפחה ומצילים את חג המולד שהופך למסיבה אמיתית של אחווה.

בשנת 1989 יצאה גרסה קצת שונה לסרט, אבל מבוססת על אותו מחזה עליו התבסס התסריט של הגרסה משנת 1955. בעיבוד המחודש שיחקו רוברט דה נירו ושון פן.

הגרמלינס Gremlins

שנת הפצה: 1984
אורך: 106 דקות
אין ילד שגדל בשנות ה-90 ולא הכיר את גיזמו. איכשהו, סרט האימה הזה התברג להיות אחד מסרטי חג המולד המוקרנים כל שנה מחדש בכריסמס. זהו גם אחד מסרטי האימה היחידים, שאנחנו חושבים עליו, שהדמויות הרעות דווקא מצחיקות וחמודות ורוב ילדי שנות ה- 90 היו שמחים לגדל איזה גרמלין אחד לפחות.
בילי מקבל לחג המולד במתנה יצור לא מוכר בתור חיית מחמד חדשה. שלושה חוקים בלבד לגידולו- לא לחשוף אותו לאור ישיר, לא להביא אותו במגע עם מים ולא להאכיל אותו לאחר חצות. ברור לכם שהרי כל שלושת הדברים האלו קורים להם בערב חג המולד וכל היצורים האלו יחד עושים המון בלגאן ומטילים אימה בכל העיר.

מארח השדים scrooge

שנת הפצה: 1988
אורך: 101 דקות

הנה עוד גרסה לסיפור של סקרוג’ המבוסס על הספר “מזמור חג המולד”. הפעם ביל מארי האדיר הוא דמות של מפיק טלוויזיה קשוח, ציני ולא נעים במיוחד ששונא את חג המולד. כמו בסרט סקרוג’ הוא פוגש בשלוש רוחות חג המולד: עבר, הווה ועתיד אשר מלמדות אותו להסתכל מחדש על חיו.
כן, זה די אותו הדבר, רק הפעם הוא מפיק טלוויזיה. כבר אמרנו לסרט סקרוג’ יצאו מלא גרסאות, לא זאת אחת האהודות יותר.

מת לחיות

שנת הפצה: 1988
אורך: 132 דקות
טוב, לא באמת חשבתם שהרשימה הזו תעבור בלי הסרט האגדי “מת לחיות”, נכון? מדובר באחד מסרטי האקשן המוכרים בעולם, שזכו לסדרת המשך לא קטנה (4 סרטי המשך, אבל מי סופר). בסרט אנחנו פוגשים את ג’ון מקליין (ברוס ויליס כשעוד היה לו שיער), שוטר שמציל את בניין המשרדים בו אישתו בנפרד עובדת מהתקפת טרוריסטים חסרי מעצורים. הוא עושה זאת יחף, פצוע ועם אקדחו האישי בלבד.
הסרט מבוסס על ספר שיצא כעשור קודם לכן עם סיפור די דומה.

המספריים של אדוארד

שנת הפצה: 1990
אורך: 105 דקות
אדוארד נוצר ע”י ממציא שמותו הפתאומי השאיר אותו עם ידיים בצורה של מספריים חדות. הוא חי לבד עד שמגיעה אליו גברת המחליטה לאמץ אותו. עד מהרה אדוארד נהפך ללהיט בקרב נשות העיירה, ובהמשך, באותה המהירות, לאויב הציבור מס’ 1 של הפרבר. משל חכם וצובט בלב של טים ברטון על החריג בחברה המודרנית מתאפיין כמו כל סרטיו בצבעונית רבה ובעיצוב אמנותי מרתק.

שכחו אותי בבית

שנת הפצה: 1990
אורך: 103 דקות

טוב, אם צריך להציג לכם את הסרט ששכחו אותי בבית אז משהו פה לא תקין. אבל בכל זאת, הנה תקציר קטן- מדובר באחד מסרטי הקאלט המוכרים ביותר לילדי שנות ה-90 ללא ספק. בסרט אנחנו פוגשים (לראשונה ולא לאחרונה) את קווין מקליסטר (הרי הוא מקולי קאלקין), ילד בן שמונה שנשאר בטעות לבדו בבית המשפחה הענקי בעוד שאר המשפחה טסה לה לחופשה מפנקת מבלי לשים לב שקווין לא איתם על המטוס.
בהתחלה קווין אוהב מאוד את הרעיון שכל הבית לרשותו, אך מהר מאוד הוא מבין כי זוג פורצים מתכננים לשדוד את בית המשפחה וקווין יוצא להגן על ביתו בדרכים יצירתיות מאוד. סוף טוב הכל טוב: קווין מצליח לא רק להגן על ביתו אלא גם להסגיר את הפורצים למשטרה ומתאחד עם משפחתו וכל זה קורה בחג המולד.

שכחו אותי בבית 2: אבוד בניו יורק

שנת הפצה: 1992
אורך: 120 דקות
כן, מדובר בסרט ההמשך לסרט הקומדיה “שכחו אותי בבית” הראשון שכבר הזכרנו כאן קודם. הפעם קווין לא נשכח בבית, אבל עולה בטעות על הטיסה הלא נכונה ומגיע לניו יורק המושלגת בעוד משפחתו מגיעה לנפוש בפלורידה מלאת השמש. קווין, כמו שרק הוא יודע, מצליח להטעות את צוות מלון הפלאזה היוקרתי בניו יורק ומתפנק לו בסוויטה ענקית. מה שהוא לא יודע, אבל יגלה בקרוב מאוד, זה שזוג הפורצים שעזר להסגירם כשנתיים קודם לכן למשטרה, ברחו מהכלא והפלא ופלא- הם בניו יורק. מפה לשם, בטעות מוחלטת נפגשים קווין ושני הפורצים ברחובות ניו יורק ואלו מחלטים לסיים את המשימה אותה לא הצליחו לבצע בסרט הקודם- לחסל את קווין. כשקווין מנסה לברוח לבית דודו שגר בניו יורק הוא מבין שהדוד אינו נמצא בבית וכי הבניין בשיפוצים ומחליט ללמד את הפורצים לקח… שוב. נחשו מה? הוא מצליח ומתאחד עם משפחתו. הסוף.

*  יצאו עוד סרטי המשך לשכחו אותי בבית, אבל הם פחות טובים, לדעתנו האישית, מהשניים המקוריים עם מקולי קאלקין. אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להכניס אותם לרשימה של עצמכם!

באטמן חוזר

שנת הפצה: 1992
אורך: 126 דקות
אחד מסרטי באטמן הותיקים, בתקופה בה טים ברטון היה הראש מאחורי כל הדבר ההזוי הזה, בו מככבים שמות כמו מייקל קיטון, מישל פייפר, כריסטופר ווקן ודני דה ויטו.
הפעם עומדת העיר גות’האם מול סכנת ההשתלטות של צמד חורשי מזימות. איש העסקים מקס שרק (ווקן) מתחבר עם הפינגווין (דה ויטו) במטרה להופכו לשליט העיר. מעבר לצבא הפינגווינים, מהווה אשת החתול (פייפר) בעיה עבור באטמן. היא, בדיוק כמוהו, סובלת מפיצול אישיות בין חייה הרגילים, כמזכירתו של שרק ובין כוחותיה כאשת חתול. באטמן נלחם בשתי החזיתות עד להכרעת הרעים, הצלת העיר וכמובן הצלת האישה (תקציר לקוח מתוך אתר “אידיבי”).

הסיוט שלפני חג המולד The Nightmare Before Christmas

שנת הפצה: 1993
אורך: 73 דקות
את מסריט של טים ברטון שפשוט אי אפשר לפספס. הם כולם הזויים, עם דמויות ביזאריות וקיצוניות ואיכשהו כולנו אוהבים אותם. הסיוט שלפני חג המולד הוא בדיוק אחד מאותם סרטים הכה מזוהים עם ברטון ועולמו הפנימי.
מדובר בסרט אנימציה מוזיקלי ובו מסופר על תושבי העיר “לילה כל הקדושים” הבדיונית כמובן שמחלטים לחטוף את חג המולד (סאונד דרמטי!)
היפה בסרט הזה שהוא כולו צולם בטכניקת סטופ מושן, שזה בעצם מליוני צילומים נייחים בהם הדמויות זזות מעט מעט בין כל תמונה ותמונה כך שבסופו של דבר צירוף של כל התמונות יוצרת את האשליה שמדובר בסרט עם תנועה מלאה.
בהאלווין טאון גרה לה הדמות הראשית, ג’ק. הוא אדם מאוד מצליח אך משועמם ומתבאס מהחזרתיות של ליל כל הקדושים ומרגיש שמשהו לא בדיוק שלם בחיים שלו. הוא יוצא לטיול עם הכלב שלו ומגלה בטעות דלת מסתורית שמובילה לעיר שנקראת כריסמס טאון (על אותו משקל של האלווין טאון). נכון, כריסמס טאון מלאה באווירת חג המולד, אורות צבעוניים, שלג ושירים שמחים.
מפה לשם, נקצר את הסיפור, ג’ק מנסה ליצור חג מולד מחדש בעיירה שלהם (תזכורת: האלווין טאון) אבל תושבי העיירה מכירים רק את ליל כל הקדושים, מה שגורם לחוויה מאוד מוזרה של חג המולד בלשון המעטה. חלוקת מתנות מבוססות על טהרת ההאלווין לא כל כך מצליחה וסנטה קלאוס הולך לאיבוד.
הרבה שלג עוד יימס בחג בתוך עלילת הסרט, אין לנו טעם לסבך אתכם בזה כרגע, אבל כמו כל סרט של טים ברטון- הטירוף הוא הדבר הכי שפוי שם.
אם לא ראיתם מעולם את הסיוט שלפני חג המולד, תוסיפו את הסרט הזה לרשימת הקאלט שאתם חייבים לראות.
הסרט הופק במקור על ידי חברת בת של חברת דיסני, כי זו לא ממש רצתה להיות קשורה לתכנים שנחשבו פחות מתאים עבורה באותה התקופה ואפלים יותר מבדרך כלל. מאוחר יותר, אי שם בתחילת שנות האלפיים הוציאה חברת דיסני גרסה תחת השם שלה.

סנטה במשרה חלקית The Santa Clause

שנת הפצה: 1994
אורך: 107 דקות
קומדיה אמריקאית מבית דיסני בכיכובו של טים אלן משנת 1994. בערב שלפני חג המולד הורג בטעות סקוט קלווין (טים אלן) את סנטה קלאוס ומוצא פתק עם הנחיות למקרה שסנטה מת. בפתק רשום שעליו ללבוש את החליפה של סנטה והשאר כבר יקרה לבד. כדי לא להרוס את חג המולד לובש סקוט את החליפה ויחד עם בנו הם יוצאים להחליף את סנטה לערב אחד של חלוקת מתנות והפצה שמחה ואור. מה שסקוט עוד לא הבין זה שמעכשיו והלאה הוא נאלץ לקחת על עצמו את תפקיד סנטה, מה שגורם למראה החיצוני שלו להשתנות ובכלל כל חיו מתהפכים כשהוא הופך להיות באופן רשמי סנטה קלאוס החדש.
לסרט יצאו שני סרטי המשך.

בזמן שישנת While You Were Sleeping

שנת הפצה: 1995
אורך: 103 דקות
קומדיה רומנטית בכיכובה של סנדרה בולוק בה אנחנו פוגשים את לוסי, עובדת קופה ברכבת שמאוהבת בנוסע קבוע שאינה מכירה. יום אחד, כשהיא נאלצת לעבוד בחג המולד, פיטר נופל אל פסי הרכבת ולוסי מצילה אותו ומלווה אותו לבית החולים שם בטעות הצוות חושב שהיא ארוסתו. כשהמשפחה מגיעה אל פיטר, שנמצא בתרדמת בנתיים, היא מגלה את לוסי ואת העובדה שהם מאורסים ולוסי מתחבבת על בני המשפחה במהרה, מלבד אח אחד בשם ג’ק שחושד שאינה מי שהיא אומרת שהיא. ג’ק ולוסי מתקרבים והופכים חברים קרובים, מאוד קרובים וכשפיטר מתעורר הוא אינו זוכר כי היה מאורס ללוסי וכולם חושבים שיש לו אמנזיה והוא זורם עם זה שהוא מאורס ללוסי. ביום החתונה לוסי וג’ק מודים שהם מאוהבים והם חיים באושר ועושר וכו’.

מתנה בלתי אפשרית Jingle All the Way

שנת הפצה: 1996
אורך: 95 דקות
עוד לפני שהיה מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר ניסה להיות האבא האולטימטיבי בסרט הקומדיה מתנה בלתי אפשרית.
שוורצנגר מגלם את דמותו של האוורד, איש מכירות עסוק שכפיצוי על היעדרותו מחייו של בנו הוא מבטיח לו שיקנה לו איזו מתנה שרק ירצה לחג המולד. הבן מבקש את בובת טורבו-מן, הבובה הכי נמכרת באותה השנה שכמובן אזלה מהמלאי עוד הרבה לפני חג המולד. אבל בקומדיה כמו בקומדיה הכל חייב להשתבש לפי התוכניות והאוורד נזכר ברגע האחרון, ממש בבוקר של ערב חג המולד, ששכח לקנות את הבובה ומתחיל מסע שלם להשגת המטרה כשהוא נלחם, נחבל, מתהפך, רב עם זקנות, נעצר על ידי שוטרים, הולך מכות עם גמדים ועוד הרבה דברים בדרך בכדי להשיג את המטרה- בובת טורבו מן לבנו הקטן. כל זה הוא עושה שהוא בתחרות עם מרווין, אב נוסף ששם לעצמו כמטרת על להשיג לבנו את הצעצוע המבוקש.

היפה והחיה 2: חורף קסום Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas

שנת הפצה: 1997
אורך: 72 דקות
אנחנו בדרך כלל לא ממליצים על סדרת ההמשך של סרטי האנימציה הישנים של דיסני, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה ששם הסרט בתרגום חופשי הוא “חג המולד המכושף” ועוסק כולו בחג המולד.
מי שלא מכיר את סיפור האהבה בין בל והחיה אז שיתבייש לו קודם כל ואחרי זה ילך לראות את הסרט הראשון.
הסרט הזה מספר לנו איך הצליחה בל להחיות את חג המולד בטירה המכושפת לאחר שהנסיך, כלומר החיה, כלומר הנסיך כשעוד היה חיה, אסר על חג המולד בכל צורה שהיא לעולמים.
בסרט אנחנו עדים כביכול לזיכרון מהעבר על התקופה של חג המולד הקודם, כשבל עוד הייתה שבויה של החיה ואיך הכל התגלגל ולבסוף חוזרים להווה לחגיגות חג המולד כשהחיה כבר נסיך והם חיים בעושר ואושר עד עצם היום הזה כמובן.

ג’ק פרוסט

שנת הפצה: 1998
אורך: 105 דקות
פנטזיה קומית לילדים בה אנחנו פוגשים בג’ק פרוסט (מייקל קיטון), זמר המשוטט בדרכים לא מעט, עד כדי כך שבקושי יוצא לו להיות איש משפחה, בטח שבקושי מבלה זמן עם בנו צ’ארלי. ג’ק מעניק לצ’ארלי מפוחית ואומר לו שכל פעם שהוא מתגעגע אליו שינגן במפוחית.
באופן מפתיע ג’ק נהרג בתאונת דרכים וצ’ארלי שוקע בדיכאון עמוק. צ’ארלי בונה איש שלג ומנגן במפוחית מתוך געגוע לאביו. להפתעתו, איש השלג מתעורר לחיים ומתגלה כאביו המנוח של צ’ארלי, ג’ק, ועכשיו יש להם הזדמנות מחודשת לבלות יחד.

הגרינץ’

שנת הפצה: 2000
אורך: 104 דקות
הגרינץ’, או בשמו המלא של הסרט How the Grinch Stole Christmas, הוא סרט המבוסס על סיפרו של דוד סוס בכיכובו של האחד והיחיד- ג’ים קארי.
הסרט כולו עוסק בעיר דמיונית בשם “הווויל” הנמצאת על פתית שלג (דמיוני, כבר אמרנו?), בה תמצאו כל מיני יצורים עם אף בולט ושיניים גדולות. הגרינץ’ הוא יצור ירקרק וממורמר ללא שמחת חיים שלא ממש אוהב את חג המולד בגלל טראומת ילדות ולכן גזר על עצמו ניתוק משאר חברי הכפר. בעוד שאר תושבי העיר מפחדים וסולדים מהגרינץ’, סינדי רואה בו מה שאחרים לא מצליחים לראות ומנסה לפייס אותו עם חג המולד ולהכניס בו אווירת כריסמס. בפועל מה שקורה זה בדיוק ההיפך והגרינץ’ מחליט להרוס לכולם את החג ויוצא למסע של הרס וגניבת מתנות וקישוטים. כשכולם מאשימים את סינדי שהביא את הגרינץ’ לעיר, היא ואביה מזכירים לכולם כי חג המולד הוא לא רק מתנות וקישוטים אלא הרבה מעבר לכך. כשהגרינץ מבין שהמשימה שלו לא צלחה וסינדי עדיין מאמינה בטוב ליבו, הוא פתאום מתחרט, מתרגש ומציל את החג.

בשנת 2018 יצאה גרסת אנימציה מחודשת מהיוצרים של “גנוב על הירח” מעולה, מצחיקה, מתוקה ומתאימה לכל גיל עם מעט שינויים שמקלילים את הסרט, אבל העלילה הוא די זהה.

חתונה על תנאי The Family Man

ְשנת הפצה: 2000
אורך: 126 דקות

מה היה קורה אם היית עושה בחיים בחירה אחרת? אם היית אומר כן במקום לא? אם היית מקבל הזדמנות שניה? את התשובות לשאלות האלה, משיבה לנו בחדווה “חתונה על תנאי”, פנטסיה רומנטית משעשעת, בכיכובם של ניקולס קייג’ ותיאה ליאוני. זיווג קולנועי, שכובש את המסך הגדול בסערה. הכל התחיל לפני 13 שנה, כשג’ק קמפבל, סטודנט מבריק למשפטים, עוזב את מנהטן לטובת לונדון, בתקווה לסדר לעצמו סטא’ז יוקרתי במשרד עורכי דין נחשב. לפני שעזב, הבטיח לקייט, ידידתו לספסל הלימודים בפקולטה למשפטים, שהוא נוסע רק לשנה. ליל הכריסמס מגיע, ג’ק כבר מזמן הפך לאיש עסקים “כבד”, מרושת היטב בחלונות הגבוהים של מנהטן, ולרווק ניו יורקי מבוקש סטייל וול סטריט, שחי ברמת חיים של המאיון העליון. קייט נותרה עבורו זיכרון רחוק ועמום. בדרך חזרה הביתה, עוצר ג’ק בחנות, ומוצא עצמו מעורב בוויכוח קולני בין בעל המקום לפרחח רחוב, העונה לשם קאש. אחרי שהוא מצליח להשכין שלום בין השניים, ממשיך ג’ק להטיף לקאש, שלא נותר חייב ומעמיד במבחן את כל הערכים המקודשים של ג’ק. יש לי כל מה שרציתי בחיים”, מתפאר בפניו ג’ק. ג’ק עוצם את עיניו בפנטהאוז היוקרתי והמעוצב שלו במנהטן, ומתעורר בפרבר טיפוסי בניו ג’רסי, בתוך חדר מיטות צר למידות, לצידה של קייט, מבוגרת ב- 13 שנה, שנראית בדיוק כמו שנותרה בזיכרונו, עם תינוק שבוכה בחדר הסמוך, וילדה בת שש שקוראת לו אבא. וזוהי רק ההתחלה, בשורה ארוכה ומשעשעת של הפתעות בלתי צפויות, שנוחתות על ג’ק ללא התראה מראש, גורמות לו לחיות בזהות מפוצלת, עד שהןא קולט שאיש משפחה, היא אופציה שבהחלט יכולה להתאים לו (תקציר מתוך אתר “סרט”).

יומנה של ברידג’ט ג’ונס

שנת הפצה: 2001
אורך: 97 דקות
ברידג’ט ג’ונס מתוסכלת; היא בת 32, היא לא מצליחה לרזות והיא עדיין רווקה. יש לה נטייה לשתות יותר מדי, לדבר שטויות ולעשות בושות באופן כללי. היא עובדת בהוצאת ספרים ומתאהבת בבוס שלה, דניאל קלוור. במקביל אימה מנסה לשדך לה פרקליט צמרת בשם מארק דארסי. העלילה מסתבכת כאשר מתברר שמארק ודניאל הם מכרים ותיקים.

סנטה בשקל Bad Santa

שנת הפצה: 2003
אורך: 98 דקות
לא ממש סרט חג מולד אופייני עם קסם, פנטזיה, משפחתיות, צלצולי פעמונים ושמחה. ואולי זו הסיבה למה אנחנו כל כך אוהבים אותו וחייבים להכניס אותו לרשימת סרטי חג המולד האולטימטיבית שלנו.
בילי בוב ת’ורנטון (ידוע בתור ילד רע בהוליווד בלי קשר לסרט הזה), מגלם סנטה שיכור, בוטה ולא יציב במיוחד שיחד עם שותפו מתחפשים לסנטה והגמד שלו במטרה לשדוד את חנויות הקניון בערב חג המולד. אלא שסנטה פוגש ילד ג’ינג’י שמנמן שסובל מבריונות ומלמד אותו איך להיות קצת יותר קשוח ולעמוד על שלו. מה שסנטה לא מבין זה שלאט לאט הוא לומד להיות יותר אנושי, רך ונחמד לסביבה.
קומדיה מוזרה וחמודה שבה הרבה דברים משתבשים כמו שרק הוליווד יודעת לעשות כדי לעשות סרט מכניס כסף לקראת חג המולד.

קטן עליו (אלף) Elf

שנת הפצה: 2003
אורך: 97 דקות
קטן עליו הוא תרגום די גרוע לשם הרבה יותר נוח- “אלף”. לפי האגדות על סנטה קלאוס וחג המולד, אלף הוא צורת היחיד של אלפים, כלומר שדון מהשדונים הקטנים שחיים עם סנטה קלאוס בקוטב הצפוני והם בעצם העוזרים הקטנים והחמודים שלו. הם קטני קומה, לבושים מאוד אופייני (גרביים עם פסים, כובע, נעליים מחודדות ועוד).
בסרט הקומדיה הכריסמסי “קטן עליו” (אלף) שיצא בשנת 2003 אנחנו פוגשים את ויל פארל הגדול שהגיע בטעות כשהיה תינוק אל הקוטב הצפוני וגדל כאחד האלפים, רק שהוא בעצם אדם בגודל רגיל אבל הוא פשוט לא יודע את זה.
הסרט מגולל את הגעתו של באדי השדון (ויל פארל) לניו יורק לחפש את אביו הביולוגי ואת החיים שלו כבן אנוש רגיל. משעשע, חמוד ומתאים לכל המשפחה וללא ספק סרט כריסמס קליל ומומלץ.

אהבה זה כל הסיפור Love Actually

שנת הפצה: 2003
אורך: 135 דקות
קומדיה רומנטית נוסח בנוסח בריטי עם רשימת שחקנים ארוכה מאוד כמו אלן ריקמן, אמה תומפסון, יו גרנט, קולין פירת’, ליאם ניסן, קירה נייטלי, לורה ליני, ביל ניי, בילי בוב תורנטון, קלאודיה שיפר, דניס ריצ’רדס, רואן אטקינסון ועוד המון!
העלילה גוללת סיפורים רבים של אינדיבידואלים מפוזרים המתרחשים בשבועות המקדימים לפני חג המולד. ככל שהסרט מתקדם לומדים לגלות על הקשרים בין אותם אינדיבידואלים לכאורה כפי שחשבנו בתחילת הסרט.

רכבת לקוטב The Polar Express

שנת הפצה: 2004
אורך: 100 דקות
רכבת לקוטב הוא סרט אנימציה לילדים משנת 2004 בכיכובו של טום הנקס המעולה ויצא גם בגרסת תלת מימד.
הסרט מספר על ילד שקצת התחיל להטיל ספק בקיומו של סנטה, דווקא בערב חג המולד. מאמצע שום מקום מגיחה לה ברחובות העיר רכבת ארוכה כשהתחנה הסופית- הקוטב הצפוני, איפה שסנטה, האלפים ואיילי הצפון  גרים.
הרבה קורה בתוך הרכבת הקסומה הזו, כולל מלצרים מרחפים ועלילות מוזרות עד שהם מגיעים לקוטב הצפוני ופוגשים את סנטה בכבודו ובעצמו. אותו ילד חמוד שאמונתו בסנטה התחילה להתערער נבחר להיות הילד הראשון המקבל מתנה מסנטה. הילד מוצא פעמון שנפל מאחד מאיילי הצפון, אך הפעמון אינו מצלצל (פעמונים זה קטע בחג המולד) ולאט לאט הוא מבין שהוא אינו שומע כי הוא אינו מאמין בסנטה ובאווירת החג וכשהוא מתחיל להפנים זאת הוא מתחיל לשמוע את הצלצול הפעמון. מפה לשם הילד בטוח שהוא איבד את הפעמון ובזמן הזה הרכבת כבר הספיקה לחזור הבייתה והילד שלנו מתעורר בביתו בבוקר חג המולד ומגלה מתנה מפתיעה… את הפעמון האבוד שלו!
סרט חמוד, בניגוד להרבה סרטי אנימציה אליהם גם מבוגרים מתחברים זה אולי יותר מתאים לילדים, אבל הוא עוסק בחג המולד ולכן הגיע לרשימה שלנו.

רק ידידים Just Friends

שנת הפצה: 2005
אורך: 96 דקות
בגיל 18, כריס (ריאן ריינולדס) הוא 118 קילו של אהבה. הוא מאוהב בידידתו הטובה מזה שנים, ג’יימי היפה והפופולרית (איימי סמארט). במסיבת סיום התיכון, הוא מציע לה לצאת איתו. הדבר הצפוי קורה: ג’יימי מסתכלת על בתור הידיד, החבר הכי טוב שלה. כריס נעלב נורא מזה שבנות יפות בתיכון לא יוצאות עם בנים שמנים ומחליט לעזוב את העיירה הקטנה בה גדל.
עשר שנים לאחר מכן, כריס כבר לא אותו הדבר. הוא חי חיי יוקרה בלוס אנג’לס, ועובד כיועץ מוסיקלי. הוא רזה, מצליח, חלקלק, ומשיג בחורות בלי למצמץ.
חייו של כריס עומדים להשתנות שוב, כשהבוס שלו מצווה עליו להפיק את האלבום הבא של סמנתה ג’יימס (אנה פאריס). כשהשניים טסים ביחד לפריס, המטוס נאלץ לנחות נחיתת אונס, דווקא ליד העיר ממנה בא כריס, דווקא בחג המולד. אחרי עשר שנים, הוא חוזר הביתה, ונתקל שוב בג’יימי.
נאמן לערכיו החדשים, כריס מחליט שהוא ישיג אותה, רק בשביל הנקמה. אבל זה יותר מסובך ממה שהוא חושב. קודם כל, הוא צריך כל הזמן להיפטר מסם, הקרצייה האולטימטיבית, שלא להזכיר את אמו המנג’סת, אחיו הקטן והמעצבן עד למאוד, וכל מיני דמויות משנה אחרות. שנית, למרות שכריס נהיה רזה ומצליח, הוא גם נהיה שמוק, וג’יימי לא אוהבת את זה. ניסיונותיו של כריס לכבוש את ג’יימי נתקלים בשורה של מכשולים.

עד שהמשפחה תפריד בנינו  The Family Stone

שנת הפצה: 2005
אורך: 106 דקות
מפגש החגים השנתי של משפחה סטון מניו אינגלנד משתבש כאשר הבן הבכור מביא עמו את חברתו לפגוש את ההורים, האחים ואחיות. המשפחה הבוהמית מקבלת את האורחת, ניו יורקית שאפתנית ושתלטנית, בסדרה של אי נעימויות, בלבול ועוינות. אם כל זה לא מספיק גם אהובתו משכבר הימים של הבן הבכור מופיעה ומוסיפה בלגאן משל עצמה לקלחת. לפני שהחג יסתיים האירועים יובילו את משפחת סטון להתמודדות עם מערכות יחסים לא יציבות, חלקן יתפרקו בעוד אחרות ירקמו, וכמו בכל מפגש משפחתי סודות יחשפו (תקציר מתוך אתר “סרט”).

החופשה The Holiday

שנת הפצה: 2006
אורך: 138 דקות
קומדיה רומנטית עם שמות גדולים כמו קייט וינסלט, קמרון דיאז, ג’וד לאו וג’ק בלאק.
לאחר קשר כושל שנגמר בשיברון לב, מחליטה איריס (קייט וינסלט) להתרחק ממקום מגוריה ומציעה את ביתה להחלפה עם בית בכל מקום אחר בעולם, העיקר רחוק מהעיירה הכפרית הבריטית בה היא מתגוררת. באותה התקופה אמנדה (קמרון דיאז) מגלה כי בן זוגה בגד בה ומחליטה גם היא לצאת לחופשה הרחק מאווירת לוס אנג’לס.
בעוד איריס מתלהבת מהבית הענק בארצות הברית, אמנדה פחות מתחברת לאווירת הכפר המנותק ומתכננת לחזור ללוס אנג’לס מהר מאוד. אך אחיה של איריס מגיע לבית כשהוא שיכור ונשאר ללון שם ואמנדה מחליטה להישאר בכל זאת באנגליה.
בינתיים איריס מתחברת עם חבר טוב של אמנדה, מיילס (ג’ק בלאק) ובין השניים מתחילה חברות שלאט לאט מתבררת כאהבה גדולה.
במקביל, אי שם בלונדון, מגלה אמנדה כי אחיה של איריס הוא אלמן עם שתי בנות קטנות והן מתחברות אליה מאוד והאהבה מתחילה לפרוח.
סרט מקסים, קליל, כולו מלא באווירת חג מולד, משפחתיות וקסם.

מת לחגוג Four Christmases

שנת הפצה: 2008
אורך: 89 דקות
לפעמים ממש מעניין אותנו מי מחליט על תרגום שמות של סרטים, אבל איכשהו Four Christmases (ארבעה חגי מולד) הפך להיות “מת לחגוג”. בכל אופן, מסופר על זוג חמוד אותם משחקים וינס ווהן וריס וית’רספון שלא רוצים לחגוג את חג המולד עם המשפחה שלהם ומנסים לטוס לחופשה באי טרופי, אך בשל מזג אוויר אינם מצליחים לצאת מארצות הברית. לאחר שהמשפחות שלהם מגלות כי שיקרו להם בנוגע לסיבות למה אינם יכולים להגיע לחגוג עם המשפחה הם נאלצים לבלות את החג עם המשפחות שלהם. הבעיה היא שההורים של שניהם גרושים, לכן יש להם 4 בתים להגיע אליהם במהלך חג מולד אחד.
קומדיה רומנטית חמודה מאוד ומומלצת לאווירת החג בקליל.

שירות המתנות החשאי של ארתור

שנת הפצה: 2011
אורך: 97 דקות
אם לא שמעתם על הסרט הזה מעולם (גם אם לא בשמו המקורי Arthur Christmas) זה יכול להיות מכמה סיבות: 1. אין לכם ילדים. 2. אתם כבר לא ילדים בעצמכם. אבל אנחנו נשמח לספר לכם על סרט האנימציה הקומי והמקסים הזה המתחרש ברובו בקוטב הצפוני (שם לפי האגדות מתגורר סנטה קלאוס). ארתור (על שמו הסרט) הוא בנו של סנטה קלאוס כאשר לכל אחד מבני משפחת קלאוס יש תפקיד במכונה המשומנת מאחורי המותג “סנטה קלאוס” המספקת מתנות לילדים בחג המולד. כאמור, לכל אחד במשפחת קלאוס יש תפקיד ברור. אחד מפקד על מבצעי חלוקת המתנות, האלפים (השדונים) מתפקדים כחיל קומנדו לכל דבר וארתור תפקידו לענות למכתבים הנשלחים לסנטה מילדים מכל רחבי העולם.
במהלך הסרט מתגלה כי מתנה אחת לא הגיעה ליעדה ולאחר ברור מסתבר כי זו ילדה שארתור שכח לענות לה על המכתב והוא מחליט, בעזרת איילי הצפון המרחפים וסבא סנטה, להשיב לילדה הקטנה את האמונה בחג המולד ובסנטה קלאוס וכמובן להביא לה את המתנה המיוחלת.

שומרי האגדות Rise of the Guardians

שנת הפצה: 2012
אורך: 97 דקות
סרט אנימציה כריסמסי המספר על הרוח הרעה, פיץ’, המביאה אסון על כדור הארץ ומנסה לזרוע פחד בקרב ילדי העולם ולנפץ להם אמונות וחלומות. בסרט אנחנו פוגשים את ה”שומרים”, בני האל-מוות (דמויות כמו סנטה קלאוס, פיית השיניים, ארנב הפסחא ועוד), אשר כולם חוברים יחד כדי להגן על תמימותם של הילדים ברחבי העולם.

הלילה שלפני The Night Before

שנת הפצה: 2015
אורך: 101 דקות
כשהוריו של איתן (ג’וזף גורדון לויט) מתו בתאונת דרכים כשהיה צעיר, ממש ערב לפני חג המולד, שני חבריו הטובים (סת’ רוגן ואנתוני מאקי) החליטו להוציא אותו מהבאסה ויצאו לחגוג איתו ומאז הפכו זאת למסורת קבועה.
עם השנים הבינו שעליהם להתקדם והחליטו לסיים את המסורת ארוכת השנים הזו בלילה אחד בלתי נשכח. הסרט עוסק בכל מה שיכול להשתבש בדרכם למסיבה הכי גדולה בעיר. קומדיה משוגעת מהיוצרים המשוגעים של “שכנים”.

כריסמס לנד Christmas Land

שנת הפצה:
015אורך: 85 דקות
ניו יורקרית עסוקה יורשת את השטח של סבתה וצריכה להחליט אם למכור אותה או לשקם את החווה של עצי חג מולד ברוח הכפר והחג (תקציר מתוך אתר “נטפליקס”).

בקשה לחג המולד A Wish For Christmas

שנת הפצה: 2016
אורך: 84 דקות
אחרי שהבוס של שרה גונב ממנה רעיון מבריק, היא מבקשת מסנטה קלאוס את האומץ לעמוד על שלה.
קומדיה רומנטית מבית “נטפליקס”.

אימהות רעות 2: לשרוד את החג

שנת הפצה: 2017
אורך: 104
קומדיה אמריקאית הזויה בה הכל קורה בצורה קיצונית כששלוש אימהות, חברות טובות, מחליטות לחגוג את חג המולד קצת אחרת השנה, אך להפתעתן האימהות שלהן מגיעות לעיר והכל הופך למשוגע אפילו יותר.

ירושה לחג המולד Christmas Inheritance

שנת הפצה: 2017
אורך: 104 דקות
כדי לרשת את החברה שלש אביה, על אשת החברה אלן לנגפורד לבקר קודם בעיירת הולדתו הקטנה, שבה היא לומדת את ערכן של עבודה קשה ועזרה לזולת (תקציר מתוך אתר “נטפליקס”).

האיש שהמציא את חג המולד The Man Who Invented Christmas

שנת הפצה: 2017
אורך: 104 דקות
זהו סרט פנטזיה המספר על האירועים שהביאו את הסופר דיקנס לכתוב את ספרו המפורסם “מזמור חג המולד” שכפי שכבר סיפרנו לכם למעלה, קיבל עשרות עיבודים מחודשים. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי לפי ספרו של ההיסטוריון לה סנדיפור.
בסרט אנחנו מתוודעים לששת השבועות האינטנסיביים בהם יצר דיקנס את יצירת המופת שלו, איך קיבל רעיונות לדמויות ואיך הוציא לאור את הספר ששינה את חיו לנצח לאחר רצף של כישלונות.

נסיך חג המולד A Christmas Prince

שנת הפצה: 2017
אורך: 92 דקות
הסרט, בהפקת חברת “נטפליקס” הוא קומדיה רומנטית המגולל את סיפורה של עיתונאית צעירה בתחילת דרכה שנשלחת לסקר מסיבת עיתונאים בממלכה מושלגת מרוחקת בה הכל קסום ויפה, כולל הנסיך אשר עתיד לרשת את כיסא המלכות לאחר מות אביו. כשהנסיך לא מגיע למסיבת העיתונאים מחליטה אמבר (העיתונאית) לרחרח קצת ומתגנבת לבית המלוכה, שם היא פוגשת באחותו הנכה של הנסיך, אמילי, שזו חושבת שהיא המורה הפרטית החדשה שלה. אמבר כמובן מנצלת את ההזדמנות ומחליטה להיות עיתונאית במסווה. לאט לאט היא מגלה את האמת מתחת לפני השטח בבית המלוכה ומגלה נסיך מקסים ונעים, למרות מה שכותבים עליו הצהובונים.
הרבה דרמה מתרחשת כשהנסיך אינו רוצה לרשת את הכס אבל יש טוען אחר לכיסא שיעשה הכל בכדי לחבל בדרכו של הנסיך להפוך למלך. בין היתר מגלה אמבר בטעות כי הנסיך אינו בנו הביולוגי של המלך ולבסוף זהותה האמיתית מתגלה, יחד עם דבר היותו של הנסיך מאומץ, מה שגורם לכאוס גדול בממלכה. ברגע האחרון מגיעה אמבר ומצילה את המצב, אך בורחת חזרה לניו יורק מהר מאוד, לפני שהנסיך מספיק להודות לה.
אבל כמובן שמדובר בקומדיה רומנטית ואין מצב לסיים את זה בלי “הם חיו בעושר ואושר” ואכן הסיפור נגמר כשהנסיך ואמבר מתאהבים ומתחתנים.
סרט נעורים חמוד ודביק מאוד אם אתם חובבי הז’אנר.

בשנה לאחר מכן יצא המשך “נסיך חג המולד: החתונה הממלכתית”

מפצח האגוזים וארבע הממלכות

שנת הפצה: 2018
אורך: 100 דקות
כל מה שקלרה רוצה זה מפתח מיוחד שיכול לפתוח קופסה עם מתנה ייחודית. חוט זהב שמוצג בפניה במסיבת החגים השנתית מוביל אותה אל המפתח הנכסף – שמיד נשאב אל תוך עולם מקביל משונה ומסתורי. שם פוגשת קלרה חייל ושמו פיליפ, חבורת עכברים ושליטים החולשים על שלוש ממלכות: ממלכת פתית השלג, ממלכת הפרחים וממלכת הממתקים. כדי להשיג את המפתח ולהשיב את ההרמוניה לעולם, קלרה ופיליפ חייבים לחדור אל הממלכה הרביעית, ביתה של השליטה אמא ג’ינג’ר (תקציר מתוך אתר “סרט”).

שף לחג Christmas With a View

שנת הפצה: 2018
אורך: 91 דקות
מנהלת מסעדה באתר סקי שעדיין מתאוששת מכישלון עסקי פוגשת שף שמטלטל את עולמה (תקציר מתוך אתר “נטפליקס”).

חג בהתאמה אישית Christmas Made to Order

שנת הפצה: 2018
אורך: 84 דקות
אדריכל עסוק שלא הכי להוט על חג המולד נאלץ לארח את כל המשפחה שלו בדירתו ושוכר מעצבת שתעזור לו להכין את הבית לקראת החג והיא מכניסה לחיו הרבה יותר מקישוטים ורוח של חג.

נסיכה בהחלפה The Princess Switch

שנת הפצה: 2018
אורך: 102 דקות
קומדיה רומנטית מבית “נטפליקס” המגולל את סיפורן של שתי נשים צעירות, הנפגשות בטעות ומבינות שהן דומות להפליא חיצונית. האחת אופה משיקגו והשניה עתידה להפוך לנסיכה בקרוב. הן מחליטות להתחלף אחת עם חייה השניה לקראת חג המולד הקרוב.

להציל את חג המולד The Christmas Chronicles

שנת הפצה: 2018
אורך: 104 דקות
שני אחים שלא כל כך מסתדרים יחד נאלצים להישאר לבד בערב חג המולד כי אימם נאלצת לעבוד. הם מנסים לתפוס את סנטה קלאוס במצלמת הוידאו שלהם, מה שהופך במהרה לחוויה אחת גדולה, הרבה יותר ממה שהם חשבו.
הם מתגנבים למזחלת של סנטה וכשהוא מגלה אותם ונבהל הכל מתחיל להשתבש וכשהם מבינים שאם סנטה לא יוכל להגיע לכל הילדים זה יהיה אסון, הם מנסים בכל הדרכים האפשריות לסייע לו להפיץ שמחה ואור לכל העולם.
סרט ילדים חמוד ומשעשע.
סרט יצא גם סרט המשך.

לקראת החג The Holiday Calendar

שנת הפצה: 2018
אורך: 95 דקות
סרט כריסמסי טיפוסי עם קסם, אגדות, אהבה והרבה שלג בהפקת חברת “נטפליקס” מספר על צלמת שתקועה בעבודה משמימה מקבלת בירושה לוח שנה עתיק, שמנבא את העתיד ומכוון אותה אל האהבה (התקציר לקוח מתוך אתר “נטפליקס”).

חג בחיק הטבע  Holiday in the Wild

שנת הפצה: 2019
אורך: 86 דקות
סרט בהפקת חברת “נטפליקס”. בעלה של קייט עוזב את הבית ואת הנישואין באופן די פתאומי ומפתיע, מספר ימים לפני שהיו אמורים לטוס לירח דבש שני. קייט מחליטה לטוס לאפריקה בכל זאת ועוברת בדרך חוויות המכניסות משמעות לחייה וגם… אהבה. בכל זאת, קומדיה רומנטית לחג המולד.

קלאוס Klaus

שנת הפצה: 2019
אורך: 96 דקות
פעם שאלתם את עצמכם איך הכל התחיל? זהו סרט אנימציה ספרדי (יש כמובן גם גרסה באנגלית ובעברית) שיצא תחת הפקת חברת “נטפליקס” הנפלאה ומגולל את סיפורו של ג’ספר, דוור מפונק, אנוכי ולא יוצלח המגיע לאי נידח בקוטב הצפוני כעונש שניתן לו מרשות הדואר. כדי לרצות את עונשו ולחזור לביתו מצווה על ג’ספר להחיות את סניף הדואר בעיר בה הוא נמצא, עיר מלאה מלחמות פנימיות ושנאת חינם בין תושביה. הוא פוגש אדם בשם קלאוס שמכין צעצועי עץ מקסימים לילדים. ג’ספר משכנע את קלאוס לנסות להפיח קצת חיים ושמחה בעיירה המנומנמת והמדכאת שבה הם נמצאים על ידי חלוקת אותם צעצועים לילדים.
ילדים מתחילים לכתוב למר קלאוס מכתבים ומבקשים צעצועים ויחד קלאוס וג’ספר מתחילים להפיץ שמחה בכל האזור, למורת רוחם של ותיקי העיר שדווקא אוהבים את האווירה המדכאת שבה הם חיים עד עכשיו ומנסים לחבל במשימתם של ג’ספר וקלאוס.
סרט מקסים, מלא בהומור, מתאים לכל המשפחה.

אביר לחג The Knight Before Christmas

שנת הפצה: 2019
אורך: 92 דקות
קומדיה רומנטית חמודה ודביקה בהפקת “נטפליקס” בה מסופר  על מכשפה המטילה כישוף על האביר סר קול (ג’וש וייטהאוס) ושולחת אותו לאוהיו בת ימינו במהלך תקופת חג המולד. באוהיו הוא מתיידד עם ברוק (ונסה הדג’נס), מורה למדעים חכמה וטובת לב שאיבדה אמון באהבה. ברוק עוזרת לאביר קול להתמודד עם החיים בעולם המודרני, והוא מחפש דרך לממש את הייעוד המסתורי שלו ולבצע את המעשה היחיד שיכול להחזיר אותו הביתה. אבל כשהידידות בין האביר קול לברוק מתהדקת – האהבה פורחת (תקציר הסרט נלקח מאתר “נטפליקס”).

שהשלג יורד Let It Snow

שנת הפצה: 2019
אורך: 92 דקות
קומדיה רומנטית נוספת מבית היוצר של “נטפליקס” המתרחשת בערב חג המולד בעיירה קטנה ומושלגת להפליא בארצות הברית בזמן סופת שלגים ומספרת את סיפורי חברויותיהם ואהבתם של חבורות נערים ונערות המתמודדים עם אהבה, אתגרים שונים ודילמות בשנתם האחרונה של התיכון.


אתם מהמכורים שכבר ראו את כל הרשימה? מעולה! הנה עוד כמה המלצות:
1. סרטי חג המולד הטובים ביותר בנטפליקס
2. סרטי חג המולד הטובים ביותר לילדים
3. סרטי האנימציה לחג המולד הטובים ביותר

אם לא הספיק לכם ואתם רוצים לשמוע על אירועי חג מולד 2023 נוספים בקליפורניה לחצו כאן או פשוט בחרו באזור הרצוי והמשיכו לתכנן את הטיול שלכם


שתפו עם אחרים!