חג המולד 2023 בצפון קליפורניה

שתפו עם אחרים!

המדריך המלא לחג המולד 2023 בצפון קליפורניה

מי אמר שחג המולד זה רק שלג וישיבה משפחתית מול האח? זה שאנחנו בקליפורניה לא אומר שאין לנו אווירת חג, אפילו שדצמבר ועדיין חמים בחוץ. אז נכון, לא תראו עצים מושלגים והמעלות לא יגיעו מתחת לאפס, אבל עדיין יש לא מעט דברים לראות ולעשות לקראת חג המולד כדי להכניס אתכם לאווירה.

לא משנה איפה אתם בעולם, חג המולד תמיד סיבה לחגיגה. החג, המציין את הולדתו של ישו הנוצרי, נחגג כמעט בכל זרמי הנצרות בכל העולם וידוע כאחד החגים המשפחתיים בתרבות האמריקאית. למרות שבין זרמי הנצרות אין הסכמה מלאה על תאריך הולדתו המדוייק של ישו, כמעט כל הזרמים מציינים את חג המולד ב- 25 בדצמבר. גם אם אינכם נוצרים הדוקים, אין סיכוי שלא תתאהבו באווירת החג המורגשת כבר מסוף חודש אוקטובר ברחבי ארצות הברית. החנויות מלאות במוטיבים של חורף, סנטה קלאוס וצבעי החג (אדום, ירוק, לבן), הרחובות מתקשטים באלפי נורות צבעוניות ודמויות מתנפחות, תחנות הרדיו משדרות שירי חג ופעמונים בלי סוף ובכלל ישנה תחושה משפחתית יותר באוויר.

*חשוב מאוד לקרוא את כל הסעיפים לפני רכישת הכרטיסים. חלק מהאטרקציות מגבילות כמות יושבים ברכב, חלק מתנות את הכניסה ברכישה מוקדמת בלבד, חלק מאפשרות חלון זמן להגעה (למשל חצי שעה לפני ועד חצי שעה אחרי), יש מקומות בהם אין שירותים ויש מקומות בהם אין אוכל ושתיה. בקיצור- תקראו טוב טוב את כל הפרטים כי בכל מקום הכרטיסים הם סופיים ללא אפשרות לביטולים והחזרות.

אז קבלו את הרשימה שלנו עם ההמלצות לחג המולד 2023 בצפון קליפורניה, כלומר כל מה שצפונית למחוז לוס אנג’לס(לאו דווקא לפי סדר העדפות):

חג המולד בסן פרנסיסקו
רחובות סן פרנסיסקו מקושטים באורות. צילום: דרור עינב

צפייה בסרטי כריסמס קלאסיים

סרטי חג המולד הם הדבר הכי משפחתי וכייפי שנהוג לעשות בחג. זה זמן בו בני הבית יושבים וצופים בסרטי הכריסמס הטובים בכל הזמנים אשר מוקרנים מידי שנה בתחנות הטלוויזיה באופן כמעט מסורתי וקדוש. אז מי שאינו מעוניין לצאת החוצה לדרייב אין או הקרנה משותפת, או שלא הספיק לרכוש כרטיסים לסרטים האהובים עליו, הכנו לכם רשימת של סרטי כריסמס הטובים ביותר בכל הזמנים מכל  הסוגים ובטוח שלא משנה איזה ז’אנר אתם מעדיפים- תמצאו שם משהו שתאהבו. אז היכנסו מתחת לשמיכה, הכינו לכם משקה חם ומפנק ותתחילו לצפות.


גן האורות של רדינג Redding Garden of Lights

אם אתם בצפון קליפורניה (צפון צפון האמת – 3.5 שעות נסיעה צפונית לסן פרנסיסקו), תוכלו לקפוץ לגנים הבוטנים של רדינג ולהנות מסיור רגלי בין תצוגת חג עם למעלה ממיליוני נורות צבעוניות, 10 אייקר של קישוטי חג משאיות מזון ומשקאות, מזמורי חג ועוד.
איפהTurtle Bay Exploration Park, McConnell Botanical Gardens, 844 Sundial Bridge Drive, Redding, CA 96001
מתי– בין התאריכים 17.11.2023 עד ל- 7.1.2024 החל מ- 17:00 ועד לשעה 21:00.
כמה– ילדים מתחת לגיל 3 נכנסים בחינם, כל השאר החל מ- 13$ לילד באמצע שבוע ו- 18$ בסוף השבוע ובימי עומס. ו- 20$ למבוגר באמצע השבוע עד 25$ בסוף שבוע. מחירים משתנים לפני גיל ויום בשבוע. הנחה ברכישה אונליין.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים
https://www.reddinggardenoflights.org/


שדה האורות של סנסוריו Bruce Munro:Field of Light and Light Tow­ers at Sen­so­rio

מידי שנה, השדה הענק הזה בפאסו רובלס (מעט צפון מזרחית למורו ביי) והגבעות סביבו מתמלאים מיליוני אורות צבעוניים. ממש שטיח מרשים ביופיו של אורות וקסם. אחרי ששנה שעברה האירוע בוטל, השנה הוא חוזר עם מיצג חדש של מגדלי אורות קטנים וצבעוניים אשר מורכבים ממאות אלפי בקבוקי יין מלאים במיליוני נורות המוראות על ידי סיבים אופטיים לפי קצב המוזיקה. גם משאיות אוכל תמצאו שם, טעימת יינות ואפילו מרפסות פרטיות לארוחת ערב עם נוף אל עבר האורות המתחלפים.
איפהLight at Sen­so­rio, 4380 CA-46, Paso Robles, CA 93446
מתי– החל מחודש נובמבר עד סוף חודש מאי 2024 בימים שונים בשבוע ובשעות משתנות בכל יום.
כמה– המחירים נעים בין 11$ לילד לכניסה הכי בסיסית ועד ל- 110$ לחבילת V.I.P למבוגר הכוללת אוכל ואלכוהול. המחיר משתנה בהתאם לגיל, יום, שעת הביקור ועוד. ניתן לרכוש חבילות וי איי פי וחבילות עם אוכל.
לפרטים נוספים, עדכונים על פתיחה מחודשת ורכישת כרטיסים
https://www.sensoriopaso.com/


כיכר ג’יררדלי סן פרנסיסקו Ghiradelli Square’s Christmas Tree Display

כיכר ג’יררדלי שימשה בעבר מקום משכנו של בית החרושת לשוקולד, אך כעת מה שנשאר במיקום המרכזי והמתוייר הזה הוא מרכז מסרחי יפה מלא בחנויות מקסימות ומעוצבות להפליא והוא פשוט מקום כייפי לבקר בו. במהלך החג פזורים בכיכר עשרות סממני חג ומנורות כריסמס אופייניות. לאורך החודשים נובמבר ודצמבר תוכלו להנות מאווירת החג ומשלל אירועים כמו מפגשים עם סנטה, תזמורת חיה, ימי שוקו חינם, חיפוש שדונים ועוד.
איפהGhirardelli Square, 900 North Point Street, San Francisco, CA 94109
מתי– תוכלו לשוטט במרכז בכל יום שתבחרו, עקבו באתר אחר אירועים בתאריכים ספציפיים.
כמה– הרוב חינם, חלק מהפעילויות מותנות ברכישה בחנויות המתחם.
ללוח האירועים ולפרטים נוספים
https://www.ghirardellisq.com/events


כריסמס בסן חוזה Christmas In The Park

מסורת שהחלה עוד בשנת 1950, ושרדה להיות אחת מהאטרקציות האהובות על המקומיים בסן חוזה. ממוקם בפארק ההיסטורי של סן חוזה (פלאזה דה סזאר צ’אבס), אירוע חג המולד השנתי הזה מביא איתו תחרות בניית מיצגים מעוגיות חג, איסוף תרומות למתנות וצעצועים לילדים, ביקור של סנטה קלאוס, מנהרת אורות, קישוטי חג ענקיים להצטלם איתם ועוד חוויות. “חג המולד בפארק” הוא ארגון ללא מטרות רווח ועומד מאחורי הפקת אירועי חג המולד האלו בחינם. החוויה כוללת מעבר ב”ארץ פלאות” חורפית של אורות, שירים ובידור מקומי תוך כדי טיול ביער קסום של עצים המעוטר על ידי בתי ספר, קבוצות קהילתיות ועסקים בסן חוזה. תוכלו להצטלם עם סנטה, לצפות בבידור לילי וליהנות מכיבוד בנושא החג, הכל ללא תשלום. הפעילות שכן בתשלום היא Drive Thru Light Show, נסיעה ברכב בין מיצגי מופע אור פנטסטי לצד מוזיקה מתוזמנת. בימים נבחרים תמצאו שם אירועים מיוחדים, זירת החלקה על הקרח, פעילויות ועוד!
איפהHistory Park, 635 Phelan Ave, San Jose, CA 95112
מתי– מתחילת נובמבר 2023 עד 1.1.2024.
כמה– חלק מהאטרקציות חינמיות, חלק בתשלום.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים
https://www.christmasinthepark.com/

ישנם עוד עשרות אירועי כריסמס 2023 באזור סן חוזה שפשוט אי אפר למנות כאן את כולם, אז הנה שני קישורים ממש שווים:
https://www.christmasinthepark.com/p/getconnected/christmas-around-the-bay

https://sanjoseplayhouse.org/holly-jolly-holidays/


הלובי של מלון פיירמונט  Visit the Iconic Fairmont Hotel Holiday Lobby

בכל שנה נערכים בלובי המלון אירועים שונים כמו מזמורי חג, הקראת סיפורי חג ואגדות על ידי סנטה קלאוס, ארוחות מפוארות ועוד. בעוד כל אלו בתשלום, עדיין אפשר לבוא להתרשם בחינם מהעץ הענק הזה שמדגדג את תקרת הלובי של מלון פיירמונט היוקרתי. במסעדת המלון תוכלו למצוא קינוחי חג כמו עוגיות ומאפים. ואם ממש בא לכם, תוכלו גם להתארח במלון בסוויטה של מר וגברת קלאוס.
איפהFairmont Hotel, 950 Mason St, San Francisco, CA 94108
מתי– עד תחילת ינואר.
כמה– סיבוב במלון הוא חינם, פעילויות רבות בתשלום.
לעדכונים ולפרטים נוספים
https://www.fairmont-san-francisco.com/holidays/


ספארי של אורות בגן החיות “אוקלנד” במפרץ סן פרנסיסקו A Wildly Illuminating Lantern Festival- GLOWFARI

גן החיות “אוקלנד”, הממוקם בצידו השני של מפרץ סן פרנסיסקו, ממש מול העיר סן פרנסיסקו מציג חגיגת אורות מטורפת של פנסים דמויי חיות פרא, רובן בגודל אמיתי! מעבר בין שדרות הגן יחד עם מוזיקה נפלאה, פנסי ענק של חיות זזות ותאורה מסביב הופכים את האירוע הזה לחוויה מיוחדת לכל הגילאים.
Glowfari היא חוויה קסומה ומתאימה כל הגילים! כולל מאות פנסי חיות זוהרים וגדולים מהחיים ברחבי גן החיות של אוקלנד עם תצוגות חיות חדשות לגמרי לשנת 2023! צאו לטיול מואר באורך קילומטר בגן החיות ובקרו במדבר עם גמלים וכבשים גדולות, ערכו הרפתקת ספארי אפריקאית עם פילים, ג’ירפות וראש תנין בגובה 8 רגל, צעדו ביערות אסיה כדי לפגוש פנדות אדומות וענקיות – וכמובן לרכוב על הגונדולה לארץ החרקים הכוללת מנהרת נמלים בגובה 65 רגל!
איפהOakland Zoo, 9777 Golf Links Rd, Oakland, CA 94605
מתי– שלל תאריכים החל מה- 29.11.2023 ועד ל- 28.1.2024 בין השעות 17:00-21:00.
כמה– ילדים ואזרח ותיק החל מ- 22$, מבוגר החל מ- 26$.
לפרטים נוספים, רכישת כרטיסים ועדכונים לגבי פתיחה מחודשת
https://www.oaklandzoo.org/programs-and-events/glowfari


סיור אורות “היפי סטייל” Hippie Bus on a Holiday Lights Tour

הוואן המפורסם של ההיפים משנות ה- 60 הופך להיות אפילו מיוחד וצבעוני יותר עם סיור חג המולד המפורסם של העיר. בוואן, המכיל עד 6 אנשים, תסיירו בין רחובות העיר ובין מוקדי אורות מרשימים יחד עם שירי חג, כובעי סנטה ועצירות לתמונות.
איפה– איסוף בנקודה 2899Hyde Street, San Francisco, CA 94109
מתי– תאריכים ושעות לבחירתכם, החל מ- 25.11.2023 עד 30.12.2023.
כמה– 85$ לאדם לשעתיים של סיור.
למידע נוסף ולהזמנת הסיור
https://sanfranciscolovetours.com/holiday-lights-tours-san-francisco/


העצים המוארים בפארק גשר שער הזהב Get “Entwined” in Golden Gate Park

פארק שער הזהב (לא קשור לגשר) בסן פרנסיסקו הוא אחד הפארקים המתויירים בקליפורניה ומכיל בתוכו עשרות אטרקציות. מידי שנה מוצגת תערוכת עצי ענק מוארים עם תצוגת אורות מתחלפת. תוכלו לסייר ברחבי הפארק ולצפות בתאורה מתחלפת ושלל אורות (2,000 נורות לד אבל מי סופר).
איפה– Peacock Meadow, John F. Kennedy Drive, Golden Gate Park
מתי– 7.12.2023 עד 28.4.2024 כאשר האורות כבים בשעה 21:30.
כמה– חינם
למידע נוסף ועדכונים
https://sfrecpark.org/CivicAlerts.aspx?AID=402 וגם https://sanfranciscoparksalliance.org/projects/entwined/


סיבוב בחנויות

אחת הדרכים הנחמדות להרגיש את אווירת החג היא סיבוב בחנויות, בעיקר ברשתות הגדולות. פנו לעצמכם זמן והיכנסו לחנויות, תהנו מהריח המיוחד של הקינמון באוויר, תתפעלו מהמגוון הרחב של נורות החג למכירה, היכנסו לאווירה עם השירים ברקע ופשוט תהנו ממגוון הסחורה של החג.

חנויות חג המולד


החלקה על הקרח בכיכר יוניון

מתחם הקניות היוקרתי “כיכר יוניון” בסן פרנסיסקו בד”כ מוקד עמוס תיירים. תוסיפו לזה עץ חג מולד ענק וזירת החלקה על הקרח וקיבלתם אחלה ערב באווירת כריסמס 2023. בין לבין תוכלו למצוא כל מיני הופעות באזור והפעלות.
איפהUnion Square, 333 Post Street, San Francisco, CA
כמה– החל כניסה כללית היא $20, וילדים בני 8 ומטה הם $15, כולל השכרת סקייטים.
מתי– החל מ- 1.11.2023 עד 15.1.2024 לאורך כל שעות היום.
אתר אינטרנט למידע נוסף לרכישת כרטיסים מראש
https://unionsquareicerink.com/


והנה עוד כמה אתרים שמרכזים בתוכם לא מעט אפשרויות לחגיגות חג המולד בסן פרנסיסקו, אוקלנד ושאר צפון קליפורניה:
https://www.510families.com/christmas-traditions-in-san-francisco-you-need-to-see/

https://www.510families.com/holiday-lights-oakland/

https://www.510families.com/east-bay-holiday-activities/

https://www.sftourismtips.com/christmas-in-san-francisco.html


אם לא הספיק לכם ואתם רוצים לשמוע על אירועי חג מולד 2023 נוספים בקליפורניה לחצו כאן או פשוט בחרו באזור הרצוי והמשיכו לתכנן את הטיול שלכם


שתפו עם אחרים!