רעיונות למתנות ומזכרות מחו”ל

שתפו עם אחרים!

המלצות ורעיונות למזכרות

קניית מזכרות ומתנות בחו”ל יכולה להיות ממש מעמסה לפעמים. אנחנו צריכים לזכור את כולם, להיות מקוריים ולשדר מחשבה. כמה פעמים מצאתם את עצמכם נכנסים לחנות מזכרות, מעמיסים הכל מהכל ואחרי זה מחלקים את המתנות רנדומלית בארץ? כמה פעמים רציתם לקנות משהו מיוחד למישהו מיוחד אבל פשוט לא היה לכם רעיון?

אספנו לכם את ההמלצות הכי שוות שלנו לרעיונות למזכרות מארצות הברית שיראו מחשבה ורגש ובהחלט ישמחו כל מקבל!

 

חנויות מכולת, חנויות נוחות בתחנות דלק נידחות וסופר מרקט

חלק גדול ממהות טיולים בעולם הוא גם הכרה של תרבות חדשה. ומה סממן תרבותי מובהק? אוכל מקומי. בכל סופרמרקט, חנויות נוחות בתחנות דלק או חנות מכולת מקומית תוכלו למצוא איזה תבלין מקומי שווה, או ממתק ייחודי או אפילו ספר בישול בסגנון אינדיאני/ אמריקאי, משהו שהוא מעשה ידי המקומיים או אופייני למיקום הספציפי בו אתם מבקרים. כך תוכלו להעביר את החוויה שלכם הלאה לקרובים אליכם חזרה בישראל ולא רק לאוהבי המטבח והבישול.

רק לזכור שמומלץ לברר לפני כן את המדיניות בנוגע להכנסת האוכל הספציפי הזה חזרה לישראל.

חנויות אומנות

מעבר לעובדה שחנויות לחומרי יצירה ואומנות הן כמה רמות מעל מה שאתם מכירים בישראל וזו חוויה בפני עצמה, יש שם דברים ממש שווים! תחשבו על חנות היצירה הכי גדולה ומגוונת שראיתם בישראל… עכשיו תכפילו פי 30 לפחות! חנויות יצירה ואומנות בארצות הברית יכולות להיות האנגרים ענקיים עם אין סוף מעברים ומדפים!

בין אם זה למישהו מהחברים שלכם שעוסק בזה ואפשר להביא לו חומרים מגניבים ומיוחדים (כמעט כל הרשתות הגדולות מבצעות גם הזמנות און ליין ככה שאם אותו חבר יאהב את המתנה הוא יכול להזמין לעצמו עוד) ובין אם זה “פיצ’פקס” חמודים ולא תיירותיים כמו מסגרת יפה, ציפוי כרית מיוחד ועוד המון רעיונות. מספיק רק להסתובב בחנות אחת כזאת כדי להבין את שפע הרעיונות למתנות ומזכרות להביא חזרה לאהובים שלנו בישראל.

סטארבקס

אוסף כרטיסי סטארבקס נטענים. צילום: שרון כהנא

טוב, מדובר פה באייקון אמריקאי מובהק, על זה אין ויכוח. אבל מה הקשר סטארבקס ומזכרות? בכל סניף של סטארבקס תמצאו מלא מרצ’נדייז (או בעברית- מוצרי קידום ממתוגים) מגניבים ושימושיים שאין בארץ. למשל שקיות קפה מיוחדות (גם בטעם וגם בעיצוב), כוסות מגניבות לשתיה חמה ו/או קרה, מארזים מגניבים, ואם יש לכם מישהו שאוהב לאסוף דברים אז יש לסטארבקס כרטיסים מעוצבים ממש מגניבים, מיוחדים ויפים שאפשר לקחת בחינם! הם מעוצבים כל כך יפה וכל כך מושקע והם שונים מסניף לסניף, ממדינה למדינה ואפילו לפי נושאים ולפי עונה! הם כל כך יפים שגם אם אין לכם חבר אספן להביא לו את זה, זה פשוט יפה להפוך למחזיק מפתחות או כל רעיון אחר שיהיה לכם. אפשר אגב גם להטעין אותם בכסף ותת אותם כמתנה מפנקת לאדם קרוב שעתיד לטוס.

חנויות משכון- pawn shop “פון שופ”

חנות משכון וחנות יד שניה בדרך לפארק הלאומי “ג’ושוע טרי”

מכירים את הסדרה “היסטוריה למכירה” מערוץ ההיסטוריה האמריקאי? איזה מגניב זה להיכנס לחנות משכון מלאה בענתיקות, כשלכל פריט סיפור עסיסי מאחוריו? מעבר לחוויה שבביקור בחנויות משכון, תוכלו למצוא כאן לא מעט פריטים ייחודיים, אותנטיים, מלאי סיפורים וכוונה אישית וחלק מהדברים ממש במחיר מציאה! כך תבטיחו את המתנה המושלמת- גם מיוחדת וייחודית וגם אישית שנבחרה בקפידה.

אלכוהול

יש לכם יקירים ברשימת המתנות שאוהבים אלכוהול? אז אולי אל תלכו על הפתרון הקל ואל תקנו להם משהו בדיוטי פרי אלא איזה משהו מקומי מעניין (כמובן לאחר התייעצות עם מביני אלכוהול מקומיים). או אפילו לאסוף בקבוקונים קטנים של אלכוהול מקומי מכל מיני מדינות או ערים שאתם מגיעים אליהן? זה יכול להיות רעיון הרבה יותר נחמד מאשר עוד בקבוק מוכר או עוד בקבוק שלא ייפתח לעולם.

כמובן, גם כאן כמו עם האוכל, מומלץ לבדוק את הנהלים בנוגעים לאלכוהול בטיסות פנים וכמובן בחזרה לישראל.

דולר טרי או 99 סנט

אל תצחקו! אבל המתנות הכי שוות שעד עכשיו חילקנו, הן תמיד מהמקומות האלו! בחנויות האלו יש הכל מהכל ובשפע והכי חשוב- בזול! מצעצועים עד למוצרי היגיינה ומזון. אפשר בקלות לצאת מחנויות בסגנון כזה עם מציאות מיוחדות וזולות.

גיפטקארדס או כרטיסים נטענים

יש לכם חברים או משפחה שעתידים לטוס בקרוב? קנו להם גיפט קארד לאחת מרשתות האופנה או המזון שאהבתם והייתם ממליצים להם לבקר בהן. אפשר אפילו לקנות כרטיס נטען של הסאבווי או המטרו או להטעין כרטיס של סטארבקס או של רשת שייק פירות שאהבתם במיוחד, או פשוט כל רעיון העולם על רוחכם- סביר להניח שהאופציה לרכישת כרטיס מתנה נטען קיימת. תמיד נחמד להגיע לארץ חדשה עם יתרון קטן כזה.

חנויות קונספט או חנויות “פופ- אפ”

בתקופות מאוד ספציפיות של השנה, צצות להם עשרות חנויות קונספט “פופ אפ” בהתאם לעונה, למשל חנויות שנפתחות רק לקראת קריסמס או לקראת האלווין. מדובר בחנויות, בדרך כלל ענקיות בגודל ובהיצע, המתמקדות בנושא ספציפי אחד. הן מיוחדות, עם המון דברים שאין בארץ ובגלל שהן “עונתיות” אז הפריטים בהם מאוד מיוחדים וסביר להניח שיהיה קשה להשיג אותם בכל מקום אחר בעולם. חוץ מזה שעצם הביקור בחנויות כאלו הוא חוויה בפני עצמה.

אופציה נוספת היא חנויות קונספט. הכוונה היא לחנויות אשר מוכרות דבר אחד בלבד, אבל מוכרות אותו מכל כיוון, סוג, צבע, גודל וכו’. לדוגמא חנויות תחפושות, חנויות פאות, חנויות של פאזלים, מוצרי מטבח בלבד ועוד. גם כאן, בגלל שהחנות “מתמחה” בנושא אחד, תוכלו למצוא פריטים ייחודים ביותר.

חנויות אופנת יד שניה

חנות יד שניה ברחוב מלרוז, לוס אנג’לס.

בישראל אולי זה פחות מקובל, אבל בארצות הברית חנויות יד שניה נחשבות כחנויות אופנה לכל דבר. שם אפשר למצוא פריטים מיוחדים עם סיפור מאחוריהם, במחיר ממש מצחיק. ישנן חנויות שלמות של מספר קומות של דברים שהם וינטאז’ רציני. כמובן שלא רק בביגוד מדובר…אלא בהכל מהכל! מעבר לביגוד, גם אביזרים כמו סיכות ראש, כובעים, תכשיטים, תיקים וכדומה יכולים להיות כל כך מיוחדים ומתקופות שונות שבטוח שהם ייחודיים, נדירים ולא תמצאו כאלו בשום מקום אחר.


שתפו עם אחרים!